کد خبر : 84497
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آذر 1401- 58: 21

جزئیات تعرفه جدید گاز خانگی در گیلان اعلام شد

جزئیات تعرفه جدید گاز خانگی در گیلان اعلام شد

.

به گزارش گیلانستان، آئین‌نامه اجرایی بند «ک» تبصره ۱۵ بودجه ۱۴۰۱ درخصوص افزایش تعرفه گازبها و طرح‌های تشویقی آن به وزارت نفت ابلاغ شده است.

در این آئین‌نامه که به تصویب هیأت وزیران رسیده؛ برای مشترکان پرمصرف و بسیار پرمصرف گاز نیز جریمه‌هایی در نظر گرفته شده که از ۱۶ آذرماه ۱۴۰۱ به اجرا درآمده است.

همچنین ماه های سرد سال از تاریخ ۱۶ آبان ماه لغایت ۳۱ فروردین ماه سال بعد و ماه‌های گرم سال از یکم اردیبهشت ماه لغایت ۱۵ آبان ماه هر سال تعیین می گردد. لازم به ذکر است نرخ های یاد شده بدون احتساب مالیات و عوارض دریافتی به موجب قوانین است.

 

 

شهرهای گیلان و اقلیم ها

جیرنده، بره سر در گروه اقلیم یک، اسالم، املش، پره سر، چوبر، حویق، دیلمان، رانکوه، رحیم آباد، شاندرمن، لوشان، لیسار، ماسال و ماکلوان در گروه اقلیم ۲ و آستارا، آستانه اشرفیه و احمدسرگوراب در گروه اقلیم ۳ دسته بندی شده اند.

 

 

اقلیم ۲

اطاق ور، انزلی، تالش، توتکابن، تولم شهر، چابکسر، چاف و چمخاله، خشکیبجار، خمام، رستم آباد، رشت، رضوانشهر، رودبار، رودبنه، رودسر، سنگرو سیاهکل در اقلیم ۲ جای می گیرند.

 

 

اقلیم ۳

شفت، شلمان، صومعه سرا، ضیابر، طاهر گوراب، فومن، کلاچای، کوچصفهان، کومله، کیاشهر، گوراب زرمیخ، لاهیجان، لشت نشا، لنگرود، لوندویل، منجیل، و واجارگاه اقلیم ۳ دسته بندی شده اند.

در ذیل نرخ های فصول سرد و گرم و همچنین اقلیم بندی شهرهای استان گیلان را قابل مشاهده است.

 

مدیر عامل شرکت گاز گیلان با اشاره به بالاتر بودن درصد برخورداری گاز در گیلان نسبت به متوسط کشوری عنوان کرد: هم‌اکنون ۹۹.۹ درصد خانوارهای شهری و ۹۶.۸ درصد خانوارهای روستایی استان دارای گاز هستند که میزان کشوری آن در بخش شهری ۹۷.۶ و در بخش روستایی ۸۵ درصد است.

عیسی جمال نیکویی درخصوص مقاوم‌سازی و پایداری شبکه‌های گاز برای مواجهه مناسب با فصل سرما بیان کرد: این شرکت هر ساله در فصل گرم سال بر اساس برنامه ریزی، همه ایستگاه ها و تاسیسات گاز را مورد تعمیرات اساسی قرار می دهد تا احتمال افت فشار گاز در فصل سرما به حداقل برسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: علاوه بر تعمیرات مستمر این شرکت با اتصال خطوط تغذیه و توزیع شهرها به یکدیگر (رینگ کردن) موجب افزایش ضریب پایداری جریان گاز در استان شده است.

نیکویی درخصوص مصرف گاز استان در مقایسه با مصرف گاز کشور بیان کرد: ۳.۸ درصد از کل مشترکین گاز کشور مصرف کنندگان گاز طبیعی گیلان هستند که این تعداد مصرف کننده حدود ۳.۲ درصد از مجموع گاز کشور هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اهمیت استانداردسازی منازل برای نگهداشت گرما و جلوگیری از هدر رفت انرژی گفت: رعایت کردن مبحث ۱۹ مجموعه مقررات ملی ساختمان توسط سازندگان می تواند تا حد بسیاری سبب کاهش مصرف گاز شود.

وی با اشاره به ناترازی تولید و مصرف گاز طبیعی در کشور اظهار داشت:شرکت گاز برای مقابله با این مشکل برنامه های مختلفی همچون جایگزینی بخاری های فرسوده با بخاری های جدید با راندمان بالا، استفاده از کنتورهای هوشمند و اصلاح و بهینه سازی رایگان موتورخانه‌های واحدهای مسکونی و تجاری را در دستور کار خود دارد.

جمال نیکویی با تاکید بر سرویس دوره ای وسایل گازسوز از همه مشترکین و مصرف کنندگان گاز طبیعی درخواست کرد تا به صورت مستمر سلامت دستگاه های گازسوز، شیر و شیلنگ گاز و مجرای دودکش را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار