کد خبر : 34909
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱

در گفتگو با گیلانستان مطرح شد؛

جزئیات شکایت یک باند سرمایه‌دار از پزشک فوق تخصص قلب بیمارستان حشمت/ نامه محرمانه‌ای که به وزارتخانه فرستاده شد، ولی به گیلان هم رسید!

جزئیات شکایت یک باند سرمایه‌دار از پزشک فوق تخصص قلب بیمارستان حشمت/ نامه محرمانه‌ای که به وزارتخانه فرستاده شد، ولی به گیلان هم رسید!

با گذشت دو سال نه تنها این دستور مقام وزارت عقیم مانده است بلکه همان نامه محرمانه به دست برخی اعضای ذی نفوذ جریان خاص حاکم بر بیمارستان حشمت رسانده شد و بابت آن علیه بنده اقدام به شکایت قضایی نموده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی گیلانستان، دکتر محمد اسماعیل رضایی فوق تخصص قلب و عروق در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار گیلانستان به نکات و مواردی اشاره کرد.

  • لطفا خودتان را برایمان بیشتر معرفی می نمایید؟

اینجانب دکتر محمد اسماعیل رضایی فوق تخصص قلب وعروق و دارای مدرک فلوشیپ در رشته های اکوکاردیوگرافی و تصویربرداری قلب هستم. از سال 1384 در دانشگاه علوم پزشکی گیلان حضور دارم و در مراکزی چون بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) فومن و  بیمارستان رازی رشت خدمت نموده ام. از سال 1394 تاکنون نیز بصورت تمام وقت در بیمارستان قلب دکتر حشمت رشت مشغول فعالیت درمانی و آموزشی هستم.

  • از پدر شهیدتان بگویید:

پدر بزرگوارم شهید حاج عبدالحسین رضایی اولین روحانی شهید ترور استان گیلان هستند که پرورش یافته     خانواده ای روحانی از نواحی اشکورات شهرستان رودسر بودند. در زمان تحصیل، هم حجره و همدرس حضراتی چون مرحوم آیت الله محمدی گیلانی و حضرت آیت الله محفوظی گیلانی حفظه الله بودند و در دوران حیاتشان ارتباطی صمیمی بین این بزرگواران برقرار بود. پس از طی تحصیلات حوزوی خارج سطح، به گیلان بازگشتند و در یک منطقه روستایی از توابع بخش کلاچای که فاقد هر گونه امکانات رفاهی چون آب، برق، تلفن و … بود،  همدوش و همراه با مردم محروم سکنی گزیدند و در کنار ارشاد و تعلیم اخلاق اسلامی به کار کشاورزی نیز مشغول بودند. در سال 1361 پس از عمری طی طریق در راه حقیقت و معنویت و همزیستی با مردم محروم، بدست اعضای سازمان مجاهدین خلق مظلومانه به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

  • هنگام شهادت پدر بزرگوارتان چند سال داشتید و چه خصوصیاتی از آن شهید در ذهن دارید:

بنده در آن هنگام یازده سال داشتم و کلاس پنجم ابتدایی بودم. از خصوصیات بارزی که از مرحوم شهید به یاد دارم می توان به ساده زیستی، مردمی بودن، مهمان نوازی، اعراض از زخارف و مقامات دنیوی، نظم و انضباط مثال زدنی در زندگی شخصی و خانوادگی و نیز توصیه و تاکید به تبعیت از قانون و علم آموزی به فرزندان اشاره نمود. ایشان  همیشه افق علمی والایی را در ذهن کوچکمان ترسیم می کردند. بیاد دارم  در آن شرایط فاقد امکانات، حتی قبل از ورود به مدرسه، خودشان مستقیما دروس کلاس اول ابتدایی را به من آموختند. مردمی بودن و همدوش و همراه بودن با مردم محروم از خصوصیات بارز آن شهید بزرگوار بود که هنوز هم شهره عام و خاص است و در یادها خاطره مردم شریف آن نواحی زنده است. توجه ژرف آن بزرگوار به مردم و همزیستی واقعی با آنان تا بحدی بود که آن بزرگوار در آن محیط نا امن و دهشتناک که کانون  فعالیت گروهک های ضد انقلاب بود و علی رغم دریافت نامه ها و پیغام های  تهدید آمیز مبنی بر ترور، از قبول محافظین و حتی سلاح شخصی امتناع می کردند تا مبادا در ذهنیت مردم این تصور ایجاد شود که وی از آنان حتی تا بدین حد فاصله گرفته است! حیاط خانه روستایی ما دیوار نداشت و این جلوه ای از این واقعیت بود که هیچگونه حایلی بین آن روحانی شهید و مردم وجود نداشت!

  • به عنوان پزشکی که طولانی ترین سنوات تحصیلات تکمیلی را در استان گیلان دارا می باشید وضعیت درمانی و آموزشی بیمارستان قلب دکتر حشمت رشت را چگونه ارزیابی می کنید؟

اینجانب در یکی از مصاحبه هایم که چندین ماه قبل انجام شد به پاره ای از مشکلات و معضلات بیمارستان قلب دکتر حشمت رشت اشاره نمودم و مسوولین را به پیگیری و اصلاح فرا خواندم ولی متاسفانه باید عرض کنم وضعیت درمانی و آموزشی بیمارستان دکتر حشمت رشت به عنوان تنها مرکز دولتی و دانشگاهی قلب استان گیلان و تنها مامن بیماران قلبی محروم گیلان بهیچوجه مناسب و در شان مردم شریف استان گیلان نیست. متاسفانه هر روز شاهد درد و مشقت و نارضایتی مردم دردمند در این بیمارستان هستبم که صدای اعتراضشان به جایی نمی رسد. متاسفانه این اوضاع نامناسب موجبات بدبینی مردم  نسبت به نظام و انقلاب را فراهم نموده است!  ملزم نمودن بیماران قلبی محروم بیمارستان حشمت به مراجعه به مراکز خصوصی برخی پزشکان حشمت برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی، اخذ زیر میزی از بیماران بستری توسط برخی پزشکان، بکارگیری تکنسین غیر پزشک پروازی برای انجام آنژیوگرافی  برای سالهای طولانی! رسوخ رانت و رابطه و تخلف در ورود برخی در بیمارستان حشمت و جذب در کادر هیات علمی و سپردن مناصب مختلف مهم به آنان و نیز معضلات مهمی که امکان مطرح نمودن آن در اینجا نیست، مفسده های بزرگی هستند که هیچ وجدان بیداری نمی تواند در قبال آن سکوت نماید.

برخی از حوزه های درمانی بیمارستان حالت نیمه تعطیل بخود گرفته است و عجیب آنکه مسوولیت برخی از این بخش ها را همان کسانی بر عهده دارند که صاحب سهام در بیمارستان های خصوصی متعدد می باشند و به مدد این وضعیت در بیمارستان حشمت، به کسب درآمدهای غیر قابل تصور میلیاردی ماهیانه مشغولند !. رده های مختلفی از پرسنل بیمارستان حشمت شبانه روز به گسیل بیماران به مراکز خصوصی  پزشکان خاصی که اتفاقا زمام امور بیمارستان حشمت را نیز در دست  دارند مشغولند و برخی از این پرسنل در آن مراکز خصوصی نیز بکار گماشته شده اند! بدیهی است این وضعیت ناهنجار علاوه بر سرگردانی بیماران محروم قلبی استان، ضربه بزرگی به درآمدزایی این بیمارستان دولتی نیز وارد می سازد.  صدور مجوز انجام فعالیت خصوصی زودتر از موقع مقرر از طرف دانشگاه به دهها تن از پزشکان تمام وقت  از جمله برخی پزشکان بیمارستان حشمت نیز به وخامت امر افزوده است.

از طرفی این مرکز تربیت کننده پزشکان عمومی و متخصصین قلب است. بیمارستان دکتر حشمت رشت سالها شاهد عدم حضور و فعالیت حداقلی آموزشی و درمانی بخشی از اعضای هیات علمی بوده است. متاسفانه وضعیت نامناسب حاکم بر بیمارستان حشمت موجب یاس دستیاران گردیده و ما بطور روز مره آثار این یاس و نومیدی را در گفتار و عملکرد دانشجویان و دستیاران مشاهده می کنیم. همانطور که قبلا هم اشاره نموده ام نگاه به بیمار می بایست نگاه اخلاق محور باشد. نباید به بیمار دردمند به عنوان یک بسته پول سازی نگریسته شود و  قباحت چنین نگاهی به بیمار در یک محیط آموزشی صد چندان است. مسوولان نباید نسبت به این معضلات متعدد و بزرگ که پایمال کننده حقوق اولیه مردم محروم می باشد بی تفاوت باشند. مردم شریفی که هزینه های فراوانی را در راه انقلاب و حفظ ارزشهای اسلامی و انسانی متحمل شده و می شوند. آیا مگر نه این است که مسوولین، مسوولیت و مقام و جایگاه خود را مرهون خون صدها هزار شهیدی هستند که جان عزیز خود را در راه حفظ ارزشها و دفاع از مردم شریف فدا کردند؟ فلذا  مسوولین حق ندارند با سیاست های خود زمینه ساز بدبینی ملت به نظام گردند ؟!

  • آیا مسایل و مشکلات بیمارستان حشمت را به مسوولین ذیربط منعکس نموده اید؟ و اگر چنین است پاسخ مسوولان چگونه بوده است ؟

بله، در طول مدت این چند سال که در بیمارستان حشمت حضور دارم بطور مداوم مسایل و مشکلات این بیمارستان به مسوولان اداری و نظارتی دانشگاهی و حتی فرادانشگاهی منعکس گردیده و از آنان در خواست ورود و اصلاح داشته ایم ولی متاسفانه اقدام موثری از جانب مقامات مسوول صورت نپذیرفته است. متاسفانه جریان خاصی در گروه قلب و بیمارستان حشمت خواهان ادامه همین روند نامیمون است و مانع تغییرات مثبت اصلاحی می گردد.  تعدادی از اساتید مجرب قلب، خود را  زود هنگام بازنشست نموده اند که این خود ضربه بیشتری را به گروه قلب دانشگاه و بیمارستان وارد نموده است . خروج این اساتید و در کنار آن، ورود بعضا غیر قانونی  افرادی وابسته به جریان خاص حاکم، موجب تغییر منفی ترکیب گروه قلب گردیده است.  این باند با نفوذ گسترده به نهادهای مختلف استانی و فرا استانی در مقابل تغییرات بنیانی اصلاحی به شدت مقاومت می کند. یکی از نمونه های این مقاومت را در انتخابات اخیر مدیر گروهی قلب به روشنی شاهد بودیم که چگونه این جریان با تلاشهای گسترده حتی در سطوح بالای کشوری، انتخابات قانونی گروه قلب را حدود هفت ماه به درازا کشاند و سر انجام نتیجه آنرا به نفع خود رقم زد!  نمونه دیگر نفوذ جریان حاکم را  اخیرا در حکم دیوان محاسبات کشوری مبنی بر محکومیت تعدادی از پزشکان بابت عدم حضور و فعالیت حداقلی در بیمارستان شاهد بودیم که برخی اعضای بانفوذ این جریان، این حکم را نیز خنثی نمودند !

البته با تلاشهای طاقت فرسا و مستمر و در یک قیام نابرابر، جلوی بروز بیشتر برخی از تخلفات در بیمارستان حشمت گرفته شده است نظیر ممانعت از جذب های غیر قانونی بیشتر. ولی انفعال و عدم ورود قاطع مسوولان ذیربط در رابطه با معضلات بزرگ بیمارستان موجب گردیده که تاوان و هزینه های بزرگی را در مسیر این تلاش اصلاحی شخصا بپردازیم. نمونه آن هجمه عظیمی است که علیه اینجانب که خدمت تمام وقت به مردم محروم را در این بیمارستان انتخاب کرده و  از کار خصوصی تاکنون اعراض کرده ام شکل گرفته است. صرف نظر از طرد اینجانب از جذب در کادر هیات علمی     علی رغم گذشت حدود 14 سال از  حضور در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و نیز علی رغم اینکه طبق آیین نامه فرزندان شهید در اولویت جذب قرار دارند ( درحالیکه برخی شاگردان قبلی بنده جذب کادر هیات علمی دانشگاه شده اند)،  پرونده سازی های خلاف واقع فراوانی بطور مستمر توسط کادر حاکم بر  بیمارستان حشمت علیه اینجانب صورت می گیرد و به مراجع دانشگاهی و حتی فرادانشگاهی منعکس می گردد! این در حالی است که  بعضی از افرادی که سلسله جنبان معضلات بزرگ بیمارستان حشمت هستند و بطور مکرر مرتکب تخلفات بزرگ می گردند در حاشیه امن قرار دارند!

  • جریان شکایتی که از شما به مراجع قضایی شده است چیست؟ آیا می توانید در این رابطه توضیح دهید؟

متعاقب عدم رسیدگی نهادهای مسوول، اینجانب طی ملاقاتی که با وزیر مستعفی بهداشت و درمان، آقای دکتر  هاشمی داشتم، با ذکر برخی تخلفات در بیمارستان حشمت و گروه قلب، طی نامه ای محرمانه خواستار رسیدگی ایشان شدم و ایشان نیز پس از استماع دغدغه های بنده، موضوع را بطور محرمانه برای پیگیری به بازرسی کل وزرات بهداشت ارجاع دادند. عجیب اینکه با گذشت دو سال نه تنها این دستور مقام وزارت عقیم مانده است بلکه همان نامه محرمانه به دست برخی اعضای ذی نفوذ جریان خاص حاکم بر بیمارستان حشمت رسانده شد و بابت آن علیه بنده اقدام به شکایت قضایی نموده اند و علارغم صدور قرار منع تعقیب در دادسرا و نیز صدور حکم برائت برای اینجانب در دادگاه بدوی، شاکیان باز هم با اعتراض به رای قاضی محترم، موضوع را به دادگاه تجدید نظر کشانده اند! سوال این است که چرا باید کار یک مجموعه مهم آموزشی و درمانی بدانجا کشیده شود که بابت گزارش تخلفات به مقام بالای وزارتی بجای رسیدگی، پای گزارش کننده تخلف به دادگاه کشانده شود؟ و چرا مسوولین دانشگاه نسبت به این ظلم مسلم بی تفاوت نشسته اند؟! آیا مگر مدیران سطوح بالای دانشگاه، خود مسوول اصلی جلوگیری از تخلفات و برخورد با آن نیستند ؟!

در کنار اقدام قضایی برخی اعضای جریان مذکور علیه اینجانب، حتی زمزمه های تهدید جانی اینجانب نیز به گوش می رسد! البته بنده رفتن به راه پدر بزرگوار شهیدم و نایل شدن به فیض بزرگ شهادت در برخورد با فساد را افتخاری بزرگ برای خود می دانم ولی سوال این است که در این میان وظیفه نهادهای دانشگاهی و نظارتی و امنیتی  چیست؟ بدلیل شدت این هجمه های همه جانبه اخیرا  موضوع را طی نامه ای به اطلاع رهبر معظم انقلاب رساندم و از شخص معظم له تظلم خواهی نمودم و امیدوارم بزودی به افتخار ملاقات حضوری ایشان نیز نائل گردم.

علی رغم تمامی این هجمه ها و مشکلات طاقت فرسا اینجانب با تاسی از راه نورانی پدر بزرگوارم قیام در برابر تخلفات و قانون شکنی ها و دفاع از حقوق مسلم محرومان را رسالت انسانی و اخلاقی خود می دانم و قانون شکنان و دنیاطلبان و پایمال کنندگان حقوق مردم را به رجوع به طریق صواب، دوستان را به تنبه و بیرون آمدن از لاک انفعال و مسوولان دانشگاه و نهادهای نظارتی را به انجام وظابف مسلم و بزرگ خود در برخورد با فساد در حوزه مدیریتی شان فرا می خوانم. البته جا دارد در این مجال مراتب تشکر خود از جناب آقای دکتر نیکفر نماینده محترم مردم فهیم شهرستان لاهیجان و عضو محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ابراز نمایم که از معدود افرادی هستند که در رابطه با معضلات بزرگ بیمارستان قلب دکتر حشمت، شجاعانه و انقلابی ورود کرده اند و مسوولان ذیربط را به پیگیری در این رابطه فراخوانده اند ولی متاسفانه نه تنها تاکنون اقدامی از جانب مسوولان و مدیران اجرایی در رابطه با درخواست های مکرر ایشان صورت نگرفته، بلکه متاسفانه شاهد آن بودیم که مصاحبه اخیرشان در رابطه با افشاگری معضلات بیمارستان حشمت براحتی مورد تخطئه قرار گرفت و وجود معضلات بزرگ در بیمارستان حشمت از طرف برخی مسوولان دانشگاه انکار گردید و مشکلات بزرگ مردم دردمند در این بیمارستان، دعوای شخصی و خانوادگی و هیاهوی رسانه ای تعبیر شد! اینجانب در این مجال ضمن رد قاطع این ادعا، مسوولان دانشگاه را در رابطه با معضلات منعدد و مفسده های جاری در بیمارستان قلب دکتر حشمت رشت به مناظره دعوت می کنم و  نخبگان و ملت شریف را  در این رابطه به قضاوت فرا می خوانم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۸
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پادنگ(فاطمه عاطفی فرد ) دوشنبه , 27 اسفند 1397 - 15:22

متاسفانه هیات مدیره قوی ندارد پزشکان قلب باید متحد شوند وگرنه بیماران اعتمادشان را از دست می دهند وبیمارستان رو به ورشکستگی می رود وبیماران به مراکز استانهای دیگر روی می آورند…

R.n دوشنبه , 6 خرداد 1398 - 11:15

بهترین دکتر قلب رشت هستن واقعا شریفن.نه مثله دکترای دیگه پولکی باشن

R.n دوشنبه , 6 خرداد 1398 - 11:15

بهترین دکتر قلب رشت هستن واقعا شریفن

R.n دوشنبه , 6 خرداد 1398 - 11:17

بهترین دکتر قلب رشت هستن
واقعا شریفن

فاطمه بجاری شنبه , 8 تیر 1398 - 11:04

خدایا کاش تعداد افراد با وجدانی مثل آقای دکتر رضایی زیاد بود مسئولین محترم مگر این آقای دکتر چیزی جز رسیدگی به وضعیت درمان افراد بی بضاعت را خواستارن چرا رسیدگی نمیکنید ما همه مردم شاهد این راند خواری کشیدن بیماران به مطب های خصوصی خود در بیمارستان حشمت هستیم لطفا به خواسته آقای دکتر و همه مردم بیمار بیبضاعت رسیدگی کنید

کاظم پاکزاد سه شنبه , 9 اردیبهشت 1399 - 1:25

با سلام

دکتر رضابی عزیز از متعهد ترین و اخلاق مدار ترین کادر درمانی در سطح شهر میباشند که خدمات ارزنده و بی منت ایشان حتی در زلزله بم یکی از افتخارات ایشان میباشد که با مجاهدت فراوان و تحمل سختی ، در راه کمک به همنوع دریغ نکرده و کارنامه مستند و درخشانی در حوضه علوم پزشکی دارند و علاوه بر تسلط و چیره دستی در تمام امور تخصصی بهره مند از فضایل اخلاقی شاخص و شناخته شده میباشند ، از همینجا از مسئولین و مردم عزیز رشت خواهشمندم فریاد حق خواهی و تظلم خواهی این انسان وارسته لبیک گفته و به دکتر عزیز در راه خدمت به حلق الله کمک و همیاری نمایید .‌

ملیح سا عمویی دوشنبه , 8 دی 1399 - 0:35

با سلام من از خدا ممنونم ک ادم ب این خوبی و پاک دل مثل این ادم را ب وجود اورد و این ادم مثل یه فرشته هستن من انسانی ب پاکی و معصومی مثل ایشون ندیدم تا الان ایشون فقط دوس دارن حق مردم رسیدگی شود ک باید بشود و لطفا خواهشن ب این ادم دلسوز مهربان حرفشون رسیدگی شه

ملیح سا عمویی دوشنبه , 8 دی 1399 - 0:37

با سلام من از خدا ممنونم ک ادم ب این خوبی و پاک دلی ب وجود اورده ک همش ب فکر مردم هستن واقعا فرشته هستن

رفتن به نوار ابزار