کد خبر : 61117
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 دی 1399- 09: 18

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس:

جزئیات لایحه بودجه۱۴۰۰ هفته آینده در کمیسیون تلفیق مجلس بررسی می‌شود

جزئیات لایحه بودجه۱۴۰۰ هفته آینده در کمیسیون تلفیق مجلس بررسی می‌شود

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: کمسیون تلفیق مجلس هفته آینده در حوزه جزئیات لایحه بودجه۱۴۰۰ ورود کرده و تغییراتی اعمال می‌کند.

به گزارش گیلانستان، مهرداد گودرزوند  اظهار داشت: رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ موافقین و مخالفانی در مجلس داشت و همه نگرانی‌ها به این جهت است که این بودجه می‌تواند تورمی باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزایش ۲۵ درصدی حقوق‌ها پیش بینی شده که با توجه به شرایط موجود و تورم‌ها این افزایش صحیح و قابل قبول است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: همچنین بحث کمک به خانواده‌های آسیب‌پذیر و رتبه‌بندی‌ فرهنگیان نیز در این بودجه پیش بینی شده که این موارد مذکور از جنبه‌های مثبت لایحه بودجه ۱۴۰۰ است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان افزود: مطلبی که مجلس و نمایندگان روی اصلاح آن تأکید دارند بحث منابع درآمدها و فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ بشکه نفت در روز است که این میزان با شرایط تورمی هم‌خوانی ندارد اما اکنون دولت فروش یک میلیون بشکه نفت در روز را پیش بینی کرده است.

وی گفت: در صندوق توسعه ملی از محل فروش نفت ۳۶ درصد به‌حساب صندوق و الباقی در مصارف دیده شده و در صورت عدم فروش ۹۳ هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق تامین شود که این بخش از نظر نمایندگان مجلس جای بحث داشت که با ابلاغیه مقام معظم رهبری و نامه تکمیلی دولت منابع و مصارف آن روشن شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: در نشست‌های صورت گرفته در مجلس این توافق ایجاد شد که کمیسیون تلفیق تغییراتی را در بخش‌های مختلف این لایحه ‌ دهد تا ان‌شاالله شاهد اثرات تورمی کمتری را در بودجه ۱۴۰۰ باشیم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پس از تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق بودجه، کمیته‌ها تشکیل شد و از هفته آینده کمیسیون تلفیق بودجه در حوزه جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ ورود پیدا می‌کند.

ضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه طی برگزاری آموزش‌ها به صورت مجازی بسیاری از دانش آموزان در بحث اتصال به کلاس‌های مشکل دارند افزود: علاوه بر بخش‌های روستایی شهرستان رودبار گاهاً در حوزه شهری نیز شاهد این مشکلات هستیم.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: لذا در بخش‌های رحمت‌آباد، بلوکات و عمارلو دانش آموزان با مشکلات بسیاری در این خصوص مواجه هستند کما اینکه در بعضی از روستاهای شهرستان رودبار این ارتباط اصلا ً وجود ندارد.

گودرزوند خاطرنشان کرد: در این خصوص مذاکراتی با مدیرکل مخابرات استان گیلان انجام شد و همچنین این موضوع را در صحن مجلس با وزیر ارتباطات  نیز مطرح کرده و تذکراتی دادم که امیدوارم شاهد نتیجه مطلوب این پیگیری‌ها باشیم.

ضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث آفات زیتون شهرستان رودبار چندین بار با وزیر جهاد کشاورزی مذاکراتی را داشته و درخواست اعزام کارشناس به شهرستان رودبار را داشتم.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: لذا در تذکراتی در صحن علنی مجلس نیز این موضوع را مطرح کردم و وزیر جهاد کشاورزی نیز دستورات لازم را در این خصوص به معاون خود داده و اکنون منتظر اقدامات ایشان هستم.

وی عنوان داشت: درآمد بسیاری از مردم شهرستان رودبار وابسته به حوزه‌های مختلف تولید، فروش و حلقه‌های مختلف مربوط به محصول زیتون است لذا اینکه این عرصه به شکل یک درآمد پایدار تداوم داشته باشد بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: در حوزه ترمیم و بهسازی راه‌های روستایی شهرستان رودبار نیز پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

گودرزوند با بیان اینکه در بحث اشتغال در شهرستان با چند سرمایه‌گذار مذاکراتی انجام شده تصریح کرد: قطعاً این امر زمان‌بر بوده و تلاش ما بر این است که چند کارخانه به کارخانه‌های شهرستان افزوده شود تا شاهد رونق اشتغال در رودبار باشیم.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیگیری‌های لازم در خصوص مشکلات شهرستان همزمان در حال انجام بوده اما با توجه به عمق مشکلات در شهرستان رودبار این فرآیند کمی زمان‌بر است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان خاطرنشان کرد: سعی داریم که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ تسهیلات دیده شده برای استان و شهرستان را تقویت کرده و مواردی که در لایحه بودجه دیده نشده‌اند را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار