کد خبر : 6602
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۹:۵۶

جشنواره تئاتر عاشورایی با عنوان «سوگواره صحنه » در رشت برگزار می‌شود

جشنواره تئاتر عاشورایی با عنوان «سوگواره صحنه » در رشت برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد رشت گفت: جشنواره تئاتر عاشورایی با عنوان سوگواره صحنه ۴ تا ۷ آذر برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان ، محمد پور حسن  امروز در نشت خبری جشنواره عاشورایی با عنوان «سوگواره صحنه» با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ عاشورایی لازمه جامعه امروز است اظهار داشت: نگاه تخصصی مطبوعات و نقد خبرنگاران در حوزه های هنری و تئاتر کمکی به هنرمندان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با اشاره به بهبود سنت نشست های خبری پیش از اجراهای هنری افزود:  خواستار حضور خبرنگاران حرفه ای در اجراهای هنری و نمایشگاه های هنری به منظور تهیه گزارشات و نقد از بخش های موسیقی و تئاتر در گیلان هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از کارکردهای دین هنر است گفت:  هنر تعزیه از یکی از هنر های مطرح نمایشی  در ایران است که هنرمندان گیلانی در تعزیه خوانی و تعزیه گردانی سرآمد هستند.

وی با اشاره به برگزاری نمایش های مذهبی در ایام محرم و صفر در گیلان و با بیان اینکه تعزیه خوانی در استان با استقبال پرشوری مواجه می شود گفت:  از شهردار شهر رشت تقاصا داریم با توجه به ایجاد پیاده راه فرهنگی شهرستان رشت که نمایانگر قدر نهادن به امور فرهنگی در سطح رشت است با احیای تکایای مذهبی و برگزاری مراسم تعزیه در پیاده راه فرهنگی شهر رشت این هنررا برای مردم شهر و استان پررنگ جلوه کند.

پور حسن  یکی از سیاست های شورای تصمیم گیری در برنامه های  فرهنگی را استفاده از ظرفیت های تحت پوشش حوزه های هنر و فرهنگ عنوان کرد و افزود:  استفاده از ایده و اجرای اصحاب فرهنگ و هنر موجب توسعه در برنامه های فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به برپایی جشنواره فرهنگی و هنری فجر در سال گذشته و برگزاری دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر  در 12 الی 22 بهمن ماه سال جاری اعلام کرد: جشنواره عاشورایی با عنوان «سوگواره صحنه» 4 تا 7 آذر ماه برگزار در گیلان برگزار می‌شود./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار