کد خبر : 32458
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 دی 1397- 28: 18

جشنواره عکس و شعر بسیج در گیلان برگزار می‌شود

جشنواره عکس و شعر بسیج در گیلان برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج هنرمندان گیلان‌ گفت: نخستین جشنواره عکس و شعر به‌مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجر امسال در مرکز استان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان غلام رضا حسن‌پور اظهار داشت: به‌مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نخستین جشنواره عکس و شعر به‌همت سازمان بسیج هنرمندان گیلان، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه قدس گیلان و سایر ارگان‌های مربوطه در استان گیلان برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان گیلان از مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در این جشنواره خبر داد و افزود: علاقمندان برای شرکت در جشنواره شعر و عکس باید آثار خود را از تاریخ ۱۲ دی لغایت ۵ بهمن به دبیرخانه ارسال کنند.

حسن‌پور محورهای جشنواره در بخش عکس را سبک زندگی اسلامی و گیلان در گذر زمان اعلام کرد و بیان داشت: هنرمندان گیلانی و شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را در بخش عکس به موضوعاتی نظیر چهل سال انقلاب در گیلان،‌ طبیعت و ابنیه تاریخی و مذهبی این استان اختصاص دهند.

وی موضوعات و محورهایی که توسط دبیرخانه جشنواره در بخش شعر برگزیده شده است را نیز برشمرد و تصریح کرد: چهل سالگی انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی،‌ مدافعان حرم، دفاع مقدس، مقاومت فلسطین، مقاومت یمن، مقابله با جنگ نرم دشمن و مقابله با تحریم‌ها از جمله این محورها هستند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان گیلان از جمع‌آوری آثار ارسال شده به دبیرخانه و انتخاب نفرات برگزیده خبر داد و گفت: با برگزاری مراسمی در ۱۶ بهمن از برگزیدگان جشنواره شعر و عکس گیلان در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم‌الانبیاء(‌ص) رشت تجلیل و جوایزی به هر یک از آنان اهدا می‌شود.

حسن‌پور اهداف برگزاری جشنواره شعر و عکس گیلان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با برپایی این جشنواره بزرگ علاوه بر احیاء مجدد موضوعات هنری مغفول مانده،‌ در آستانه فرا رسیدن آئین چهل سالگی انقلاب اسلامی فضایی مناسب جهت نقش‌آفرینی هنرمندان فراهم می‌شود.

وی افزایش سطح کمی و کیفی فعالیت‌های هنری و ایجاد محیطی جهت رقابت مؤثر بین هنرمندان را از دیگر مزایای جشنواره شعر و عکس خواند و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری هنر بهترین وسیله برای نشر اندیشه‌های متعالی است بنابراین باید از این ابزار بهینه استفاده کنیم.

حسن‌پور از همکاری‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس گیلان،‌ رئیس اداره ارشاد شهرستان رشت و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت تقدیر کرد و افزود: از تمام هنرمندان خطه گیلان تقاضا دارم با تهیه آثار خود در جشنواره شعر و عکس استان شرکت فعال و پویایی داشته باشند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار