کد خبر : 32406
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 دی 1397- 18: 19

جشنواره فرهنگی دانشجویی ققنوس در گیلان برگزار می‌شود

جشنواره فرهنگی دانشجویی ققنوس در گیلان برگزار می‌شود

دبیر اجرایى جشنوارهٔ فرهنگى هنرى دانشجویى ققنوس استان گیلان گفت:‌ چهارمین جشنواره فرهنگی، هنر‌ی، دانشجویی ققنوس نیمه اسفند امسال‌ در گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان محمدمهدى شیاسى ارانى عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهارمین جشنواره فرهنگی، هنر‌ی و دانشجویی ققنوس در بخش‌هایی نظیر شعر، داستان کوتاه، عکس، پوستر، طراحی، تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی و‌ استند آپ کمدی در گیلان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایى چهارمین جشنوارهٔ فرهنگی، هنرى، دانشجویى ققنوس استان گیلان در مورد ثبت نام و مهلت ارسال آثار بیان داشت: علاقمندان جهت انجام ثبت‌نام و یا برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی دبیرخانه و یا یکی از درگاه‌های ارتباطی جشنواره مراجعه کنند.

شیاسی ارانی مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره فرهنگی،‌ هنری، دانشجویی گیلان را تا پایان دی اعلام کرد و گفت: دبیرخانه این جشنواره در فلکه نیروی دریایی رشت واقع در خیابان پاسداران روبه‌روی اورژانس بیمارستان ولی عصر(عج)، سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان مستقر است.

وی موضوع این دوره جشنواره فرهنگی، هنر‌ی،‌ دانشجویی استان گیلان را آزاد اعلام کرد و اظهار داشت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را حول محور حمایت از تولید و کالاى ایرانی،‌انقلاب اسلامى، دفاع مقدس و مدافعان حرم‌ و یا استکبارستیزى و مقاومت قرار دهند.

شیاسی ارانی استفاده از سوژه عدالت‌خواهى و عدالت اجتماعی را هم مورد تأکید قرار داد و افزود: اربعین حسینى، آسیب‌های اجتماعى، محیط زیست و نوع دوستى، مشاهیر گیلان‌ و آئین‌هاى بومى و محلى نیز سوژه‌های بسیار خوبی برای شرکت در جشنواره محسوب می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه استکبارستیزی در رأس محورهای چهارمین دوره جشنواره فرهنگی، هنری و دانشجویی گیلان قرار دارد عنوان کرد: شرط اصلى حضور در این جشنواره، دانشجو بودن صاحب اثر است علاوه بر این علاقمندان می‌توانند به‌صورت همزمان در تمامى بخش‌هاى جشنواره شرکت کنند.

دبیر اجرایى چهارمین جشنوارهٔ فرهنگى، هنرى و دانشجویى ققنوس استان گیلان با اشاره به اینکه در بخش‌هاى ادبى و هنرهاى تجسمى، ارسال چندین اثر به دبیرخانه امکان‌پذیر است افزود:‌ علاقمندان در بخش هنرهاى نمایشى جشنواره، تنها مجاز به ارسال یک اثر به دبیرخانه هستند.

شیاسی ارانی ارائه مجوز توسط نویسنده اثر در بخش هنرهای نمایشی را الزامی دانست و تصریح کرد: آثار نمایشی که قبلاً اجرای عمومی داشتند و یا آثاری که سوژه‌ آن‌ها با موضوعات و محورهای اصلی جشنواره فرهنگى، هنرى و دانشجویى مطابقت داشته باشد در اولویت انتخاب قرار دارند.

وی با تأکید بر اینکه علاقمندان باید فرم ثبت نام در دبیرخانه جشنواره دانشجویی تکمیل و آثار خود را تا پایان دی ارسال کنند ابراز داشت: تمامی آثار باید بر روی لوح فشرده ذخیره و به همراه ذکر نام و نام خانوادگی صاحب اثر و بخش مربوطه جشنواره دانشجویی به دبیرخانه ارائه شوند.

شیاسی ارانی کشف و شکوفایى استعدادهاى هنرى دانشجویان معتقد و متعهد را از اهداف برگزاری این جشنواره خواند و گفت: تأثیر بر فضاى فرهنگى و هنرى استان و آماده کردن دانشجویان فعال برای حضور پرقدرت در این عرصه‌ها از جمله سایر اهداف جشنواره فرهنگى، هنرى، دانشجویى گیلان است.

وی با بیان اینکه موقعیت جشنوارهٔ فرهنگى هنرى دانشجویى ققنوس در جامعه هدفش در حال تثبیت شدن است افزود:‌ در آستانهٔ چهارمین دوره از این جشنواره شاهد بسط پیدا کردن و شناخته شدن آن توسط دانشجویان، هنرمندان، مدیران و مسئولان حوزه دانشگاهى و استانى ‌هستیم.

انتهای پیام/‌تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار