کد خبر : 36009
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷

مدیرکل آموزش و پرورش:

جشنواره کشوری جابربن‌حیان به میزبانی گیلان برگزار می‌شود

جشنواره کشوری جابربن‌حیان به میزبانی گیلان برگزار می‌شود

جهان‌آرای گفت: استان گیلان میزبان جشنواره کشوری جابربن‌حیان است.

به گزارش گیلانستان «نادر جهان‌آرای» صبح امروز(چهارشنبه، 4اردیبهشت) در نهمین جشنواره استانی جابربن‌حیان که در سالن ورزشی کارگران صومعه‌سرا برگزار شد، اظهار کرد: باید با تلاش‌های موثر زیست تحصیلی را برای دانش‌آموزان در مدرسه و کلاس جذاب‌تر فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه آینده روشنی در انتظار دانش‌آموزانی که در این جشنواره شرکت کرده‌اند، است، افزود: تلاش‌های امروز ما می‌تواند فرصت‌های زیادی را برای دانش‌آموزان فراهم کند.

وی با بیان اینکه جشنواره جابربن حیان در پنج سال گذشته به جشنواره پروژه‌های علمی معروف بود، گفت: این جشنواره‌ها از دل کلاس و مدرسه به منطقه رسیده است.

جهان‌آرای با اشاره به شرکت 110 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در مرحله آموزشگاهی جشنواره جابربن حیان، تصریح کرد: پس از بررسی آثار در سطح مدرسه، 6 هزار پروژه منتخب به جشنواره منطقه‌ای جابربن‌حیان راه یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه از پروژه‌های مذکور یک هزار و 351 پروژه داوری شد و 310 اثر به عنوان پروژه‌های برتر به سطح استانی راه پیدا کرد، خاطرنشان کرد: جشنواره جابربن‌حیان به صورت رقابتی در آمده در صورتی که در این برنامه خیلی به رقابت دامن زده نمی‌شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره فرصتی است تا دانش‌آموزان بتوانند با تلاش‌های فردی و جمعی لذت تحصیل بیشتر را بچشند و بر خلاقیت‌های آنان افزوده شود، اظهار کرد: دانش‌آموزان در کنار یکدیگر کسب مهارت و هم‌افزایی می‌کنند.

جهان‌آرای با بیان اینکه استان گیلان میزبان جشنواره کشوری جابربن‌حیان است، افزود: این جشنواره برای گیلان یک شناسنامه موثر است که باید به بهترین نحو در مرداد ماه در بندرانزلی برگزار شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار