کد خبر : 28403
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 شهریور 1397- 37: 23

جشن بزرگ بیعت شیرزنان با امام علی(‌ع)‌ در رشت برگزار شد

جشن بزرگ بیعت شیرزنان با امام علی(‌ع)‌ در رشت برگزار شد

جشن بزرگ بیعت شیرزنان با امام علی(‌ع)‌ به مناسبت در پیش بودن عید سعید غدیر خم در رشت برگزار شد.

به گزارش گیلانستان، جشن بزرگ بیعت شیرزنان با امام علی(‌ع) به مناسبت در پیش بودن عید سعید غدیرخم عصر امروز‌ به همت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری کلانشهر رشت و مشارکت پاتوق فرهنگی‌،‌ هنری و اجتماعی بسیج گیلان در رشت برگزار شد.

معاون سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت در این مراسم اظهار داشت:‌ دهه ولایت فرصتی برای تبیین واقعه تاریخی غدیر و بازگو کردن این موضوع به ویژه برای نسل‌های جوان است به طوری‌که آحاد مردم با محتوا و مفهوم غدیر در این ایام بیشتر آشنا می‌شوند.

زینب فلکدوست با اشاره به اینکه درک واقعه غدیر نقشی مهم در شناخت عمیق از اسلام دارد عنوان کرد:‌ ولایت پذیری به عنوان مهم‌ترین پیام واقعه‌ بزرگ غدیرخم در تاریخ اسلام ثبت شده است تا الگویی مناسب برای حرکت صحیح آحاد مسلمانان در مسیر سعادت و تعالی شکل بگیرد.

وی غدیر را به عنوان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان که در آن رسالت پیامبر اکرم(‌ص)‌ تکمیل شد نامید و بیان داشت: درک و شناخت کافی از غدیر سبب اتحاد و انسجام و رفع مشکلات شده و ایجاد تفرقه و اختلافات به دلیل بی‌بصیرتی و عدم شناخت این واقعه بزرگ و تاریخی است.

معاون سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت برپایی چنین جشن‌هایی را در ترویج فرهنگ ناب اسلامی در جوانان مؤثر خواند و عنوان کرد:‌ در عصری که جوانان آماج عرفان‌های کاذب قرار گرفته‌اند بهترین راه برای جلوگیری از انحراف آشنا کردن آنان با غدیر و فلسفه آن است.

فلکدوست با بیان اینکه زنان در جامعه اسلامی نقشی بسیار تعیین کننده‌ در تحولات بزرگ داشته‌اند تصریح کرد:‌ تعهد و ولایت‌پذیری زنان همیشه ایام زبانزد بوده است به طوری که همواره به جهت صفای باطن در وقایع تاریخی حضوری سرنوشت ساز داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در روز غدیر حدود هزار و ۷۰۰ نفر از زنان با حضرت امیرالمؤمنین(‌ع)‌ بیعت کردند افزود: ‌زنان از صدر اسلام تاکنون همانطور که به رسالت تاریخی و اسلامی خود عمل کرده‌اند، در واقعه غدیر نیز به دعوت پیامبر(ص) لبیک گفته و با امیرالمومنین(ع) بیعت کردند.

فلکدوست از حضور زنان در دوران دفاع مقدس سخن گفت و عنوان کرد:‌ تعهد به ولایت و پشتیبانی از آن توسط زنان در تاریخ ایران اسلامی ریشه‌ای کهن دارد تا جایی که بسیاری از زنان و مادران فرزندان و همسران خود را تشویق به حمایت از ولایت راهی میدان‌های جنگ می‌کردند.

معاون سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت اهداف برگزاری این جشن بزرگ را نیز برشمرد و اظهار داشت:‌ هدف از اجرای این برنامه یادآوری حماسه‌سازی زنان در تاریخ اسلام و انقلاب و تجدید بیعت مجدد با مقام معظم رهبری و تداوم پایبندی به ولایت و انقلاب است.

جانشین امور بانوان پاتوق فرهنگی،‌ هنری و اجتماعی بسیج گیلان نیز در این مراسم عنوان کرد:‌ این مجموعه وسیع در اعیاد مذهبی و جشن‌ها اقدام به برگزاری برنامه‌های ویژه همراه با برپایی ایستگاه‌های صلواتی می‌کند که مشارکت در برگزاری جشن غدیر نیز از جمله این موارد است.

طیبه اخوان در مورد دیگر برنامه‌های ارائه شده توسط پاتوق فرهنگی،‌ هنری و اجتماعی بسیج گیلان تصریح کرد:‌ برگزاری انواع کلاس‌های آموزشی و تربیتی برای اعضا از سنین ۴ سال گرفته تا بزرگسالان اعم از بانوان و آقایان از اقدامات مهم این مجموعه فرهنگی است.

جشن بزرگ بیعت شیرزنان شهر رشت با امام علی (ع) همراه با روایت‌خوانی صحنه‌ای غدیر و هم‌خوانی مدیحه و دف‌نوازی گروه بانوان هنرمند گیلانی با حضور گسترده بانوان از شهر رشت و سایر شهرستان‌های دیگر استان گیلان برگزار شد.

در این مراسم که ویژه بانوان طراحی و به اجرا رسید بازسازی واقعه غدیر خم،‌ نحوه بیعت مجدد اصحاب پیامبر اکرم(‌ص) به ویژه بانوان‌ با ایشان و انتخاب و معرفی حضرت امیر المؤمنین(‌ع)‌ به عنوان ولی و جانشین به صورت نمایش توسط گروه تئاتر از جمله قسمت‌های این جشن بزرگ بود.

شعرخوانی آئینی در مدح اهل بیت(‌ع)‌ و حضرت امیرالمؤمنین علی(‌ع)‌ و شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم همراه با اجرای برنامه ویژه گروه دف نوازی بانوان هنرمند که به شعرخوانی و هم‌خوانی دسته جمعی پرداختند از جمله دیگر قسمت‌های این برنامه بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار