کد خبر : 57247
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399- 47: 10

جشن عاطفه ها با اولویت اقلام آموزشی/بیش از ۱۱هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد گیلان است

جشن عاطفه ها با اولویت اقلام آموزشی/بیش از ۱۱هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد گیلان است

یکی از مشکلات اساسی دانش آموزان نیازمند کمبود وسایل آموزش از راه دور در زمان شیوع ویروس کروناست از این رو جشن عاطفه های امسال با شعار« ایران همدل_مهر عاطفه ها» با اولویت قرار دادن ملزومات آموزش غیر حضوری در حال برگزاری است.

به گزارش گیلانستان، نوشین کریمی؛ امسال ۲۷سال است که در آستانه سال تحصیلی جدید، جشنی با شور عاطفه‌ها برپا می شود که سال های گذشته در برگزاری آن صداو سیما، آموزش‌و پرورش، بسیج و سازمان دانش‌آموزی به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای دانش آموزان نیازمند مشارکت داشتند.

 

جشن عاطفه ها در واقع بهانه ای بود تا با کمک های بیش از پیش مردم و خیران فضا و شرایط مناسب تری برای تحصیل بهتر دانش آموزان بی بضاعت فراهم شود. 

 

ماه مهری که با شروع آن دغدغه نو پوشیدن کیف و کفش و لباس های یکدست و داشتن مداد و دفترهای فانتزی و شیک، داشتن چتر و کاپشن و پالتوی گرم و… برای حضور در مدرسه و نمایش بین دوستان و همکلاسی ها رنگ تازه ای می گرفت و اضطراب را در کودکان ناتوان مالی بیشتر می کرد.

 

دانش آموزانی که از خانواده های آسیب پذیر جامعه و اغلب تحت پوشش های نهادهای اجتماعی کمیته امداد و بهزیستی و…. بودند و شاید هم کسانی که تحت پوشش هیچ نهاد و ارگانی نبودند و نیستند اما شرایط‌شان در مدارس گویای کم توانی مالی خانواده ها و عدم تامین نیازهای اولیه آموزش فرزندان بود.

 

جشن عاطفه ها در این سال ها در دو بخش مردمی(شهریور ماه) و مدارس(مهر ماه) برگزار می شد که حال و هوای خاص خود را در جمع آوری کمک ها داشت. اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، حال و هوای برگزاری این جشن به شکل و شیوه ای جدید به‌منظور تأمین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت، با شعار « ایران همدل شور عاطفه‌ها» از ۲۲ شهریور ماه آغاز شده و تا ۱۱ مهرماه ادامه دارد.

 

جمع‌آوری کمک‌های مردمی در شور عاطفه‌های امسال به دلیل وضعیت جامعه، بیشتر به‌صورت الکترونیکی است و با توجه به اینکه بسیاری از مدارس به صورت آنلاین و آموزش از راه دور تشکیل می شوند نیاز اصلی دانش آموزان از داشتن کیف و کفش و لوازم التحریر به داشتن گوشی های هوشمند تغییر کرده است. از این رو قرار است امسال کمک‌های جمع‌آوری‌شده جهت خرید لوازم ضروری از جمله گوشی تلفن همراه و تبلت برای دانش آموزان نیازمند هزینه شود.

با توجه به بالا رفتن نرخ تورم و افزایش قیمت بسیاری از این گوشی ها مخصوصا در یکی دو ماهه اخیر، تشویش و دغدغه بسیاری از خانواده ها دو چندان شده است، حالا کمک های مردمی و خیرین و حتی مسئولین بیش از پیش باید یاریگر دستان نیازمندانی باشد که هم از کرونا آسیب دیده اند و هم تبعات آن در آینده، فرزندانشان را دچار آسیب های آموزشی خواهد کرد.

 

*کمک خیرین برای آموزش دانس آموزان نیازمند

« عباس اهرابی»یکی از مشکلات اصلی دانش آموزان نیازمند را در سال تحصیلی جدید علی‌رغم تلاش های آموزش و پرورش و صدا و سیما برای فراهم کردن بستر مناسب آموزشی، کمبود وسایل آموزش از راه دور عنوان کرد و افزود: با شیوع ویروس کرونا تحصیل از طریق فضای مجازی فراهم شد اما آن دسته از دانش آموزانی که تحت پوشش و نیازمند هستند امکانات مناسب برای ادامه تحصیل برایشان مهیا نیست.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان گفت: از این رو کمیته امداد امام(ره) رویکرد جدید جشن عاطفه های امسال را به منظور تأمین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت با اولویت ملزومات آموزش غیرحضوری قرار داده است.

 

وی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد استان را ۱۱هزار و ۶۸۷ نفر اعلام کرد و بیان داشت: مردم خیّر و نیکوکار استان گیلان در سال گذشته چهار میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در شور عاطفه ها کمک کردند که امیدواریم امسال این کمک ها افزایش یابد.

 

اهرابی اظهار کرد: امسال اکثریت کمک های مردمی به صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام می شود ولی با رعایت پروتکل های بهداشتی نیز تعدادی پایگاه به صورت نمادین در میادین اصلی شهر برای جمع آوری کمک های مردمی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه بیان کرد: علاوه بر دفاتر ۳۱ گانه کمیته امداد کمیته امداد امام(ره)، ۷۰ مرکز نیکوکاری نیز در استان برای دریافت کمک های نقدی و غیرنقدی مردم آمادگی دارند. 

 

اهرابی اضافه کرد: همچنین مردم نیکوکار و خیّران می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد #۰۱۳*۸۸۷۷* و یا واریز کمک‌های نقدی خود به شماره حساب ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ با شناسه ۸۸۰۳۱۹۲۴۱ و شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۸۷ نزد صندوق امداد ولایت استان گیلان، کمک‌های خود را برای تأمین ملزومات آموزشی دانش آموزان بی بضاعت واریز کنند.

 

* خرید مایحتاج تحصیلی دانش آموزان حمایت پذیر

«حجت الله قربان زاده» نیز با بیان اینکه شعار امسال جشن عاطفه ها، «مهر همدلی» با محوریت شبکه شاد در حال برگزاری است، اظهار کرد: همچون سال های گذشته با کمیته امداد استان جلسه هماهنگی برگزار کردیم و سپس با ارسال شیوه نامه اجرایی جشن عاطفه ها به مناطق تابعه استان اقدام به برگزاری این جشن در سطح مدارس کرده ایم که با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی این برنامه به صورت غیر حضوری برگزار می شود.

مدیر سازمان دانش آموزی گیلان بیان کرد: آن دسته از مدارسی که کلاس ها را حضوری تشکیل می دهند، می توانند کمک ها را حضوری جمع آوری کنند.

 

وی هماهنگی با کمیته امداد، شناسایی دانش آموزان حمایت پذیر و اعلام شماره حساب مدرسه به دانش آموزان را از جمله اقداماتی دانست که برای برگزاری هر چه بهتر این جشن انجام شده است و افزود: تبلیغات و اطلاع رسانی با گروه ها و کانال شاد در تمام سطوح در دستور کار است.

 

قربان زاده با تاکید بر اینکه به‌خاطر شرایط پیش آمده هدایای دانش آموزان صرفا جهت خرید مایحتاج تحصیلی دانش آموزان حمایت پذیر هزینه می شود، افزود: ابلاغ شده است که ترجیحا کمک های جمع آوری شده برای خرید موبایل دانش آموزان نیازمندی که امکان استفاده از شبکه شاد را ندارند، هزینه شود و سپس لوازم التحریر و پوشاک باشد.

 

وی بیان کرد: جشن عاطفه ها به صورت نمادین در اول مهر ماه آغاز و تا ۲۷مهر ماه جاری ادامه دارد و مبالغ جمع آوری شده توسط مدیر مدرسه تشخیص داده می شود که کدام دانش آموز فاقد کدام یک از وسایل مورد نیازمند تحصیلی است.

 

قربان زاده اضافه کرد: اگر مدرسه ای همچون مدارس غیر انتفاعی دانش آموز حمایت پذیری نداشته باشد کمک جمع آوری شده در آن مدرسه در همان شهرستان و همان منطقه با هماهنگی سازمان دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان نیازمند مدارس دیگر هزینه می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: پیش از این به مناطق آموزش و پرورش اعلام شده که مدارس نیازمند را معرفی کنند و مدرسه برخوردار و مدرسه غیر برخوردار را مشخص کنند که کمک ها منصفانه در آن مدارس توزیع شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار