کد خبر : 44946
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 آذر 1398- 59: 10

جشن «چله مهربانی» در رشت برگزار می‌شود

جشن «چله مهربانی» در رشت برگزار می‌شود

جشن «چله مهربانی» هم‌زمان با آخرین شب پاییز در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان جشن «چله مهربانی» با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و شهرداری رشت در تاریخ ۲۹ آذرماه و ساعت ۱۸ الی ۲۰ در سالن اجتماعات نیروی انتظامی میدان انتظام برگزار می‌شود و در کنار آن نمایشگاه و جشنواره یلدایی نیز در پیاده‌راه فرهنگی رشت برگزار می‌شود.

رئیس شورای شهر رشت عصر امروز در صد و بیست و‌ یکمین جلسه شورای شهر با اشاره به تصویب خط ریلی تراموا شهر رشت اظهار داشت: خوشبختانه پروژه خط ریلی تراموا شهر رشت نیز اخیراً تصویب شد و از استاندار محترم که شخصاً به این موضوع ورود کردند نیز تشکر می‌کنیم.

اسماعیل حاجی‌پور با اشاره به لزوم حل مشکلات بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری رشت افزود: هنوز بسیاری از کارکنان شهرداری از بابت بیمه تکمیلی مشکل دارند گویا بیمه نیز بخشی از مطالبات خود را دریافت نکرده و این مساله باعث بروز مشکلاتی برای کارکنان شهرداری و مردم شده است.

وی با اشاره به نصب ۱۱۰ دوربین نظارتی هوشمند در سطح شهر رشت ابراز داشت: به زودی ۲۲ دستگاه دوربین ثبت تخلف، ۱۱ دستگاه دوربین کنترل سرعت در پل‌ها و ۷۳ دوربین نظارتی دیگر نیز پس از فراخوان، انجام‌ مناقصه و تعیین برنده آن در سطح شهر رشت نصب می‌شود که در کاهش بار ترافیک نیز موثر است.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه عملیات حفاری فیبر نوری نیز تا اواخر بهمن ماه به اتمام می‌رسد خاطرنشان کرد: در محل‌هایی هم که حفاری انجام شده تاکید کردیم که برای جلوگیری از خطرات و آسیب دیدن شهروندان به ویژه عابران و موتورسیکلت‌سواران حتماً تابلوها و علایم حفاری نصب شود.

حاجی‌پور با اشاره به اهمیت شهر الکترونیک تصریح کرد: پروانه‌های ساخت‌وساز در شهر رشت نیز از سال آینده به صورت الکتروینکی صادر می‌شود که یکی از اثرات مثبت این کار در واقع صرفه‌جویی در وقت و تسهیل امور شهرواندان و شهرداری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای شهر رشت نیز در این جلسه ضمن تبریک روز حمل و نقل به تمام تلاشگران این عرصه اظهار داشت: امیدواریم که بتوانیم اقدامات اساسی‌تری برای رانندگان و رفاه سایر شهروندان در سطح شهر رشت انجام دهیم.

فاطمه شیرزاد از برگزاری جشن “چله مهربانی” هم‌زمان با آخرین شب پاییز در رشت خبر داد و گفت: جشن چله مهربانی با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و شهرداری رشت در تاریخ ۲۹ آذرماه و ساعت ۱۸ الی ۲۰ در سالن اجتماعات نیروی انتظامی میدان انتظام برگزار می‌شود و در کنار آن نمایشگاه و جشنواره یلدایی نیز در پیاده‌راه فرهنگی رشت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات بیمه کارکنان شهرداری رشت بیان کرد: عدم پرداخت معوقات بیمه‌ای بسیاری از کارکنان شهرداری حتی برای کارکنانی که در شرف بازنشستگی هم هستند مشکلاتی ایجاد کرده و این مشکلات بیمه‌ای باعث شده که حتی برخی کارکنان از بیمه شهرداری خارج شوند بنابراین شهردار هرچه سریع‌تر نسبت به حل این مسایل اقدام کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورا، حل مشکلات آتش‌نشانان شهرداری رشت را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: آتش‌نشانی به‌عنوان مشاغل سخت نام‌ برده می‌شود و متاسفانه امروز مشکلات بیمه‌ای آتش‌نشانان شهرداری موجب ایجاد فاصله بین سنوات خدمتی آنان شده است.

شیرزاد با بیان اینکه شهردار رشت برای حل تمام موضوعات در حوزه‌های مختلف شهری برنامه‌ریزی و پیگیری کند و فقط روی یک موضوع تمرکز نکند افزود: چند وقت پیش دفتر کار یکی از کارکنان شهرداری پلمپ شده بود که البته در ادامه رفع پلمپ شد و این موضوع نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

احمد رمضانپورنرگسی، عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با‌ بیان اینکه منابع مالی و هزینه‌های شهرداری رشت همخوانی ندارند گفت: بودجه در واقع منبعی است که بر اساس آن منابع درآمدی و هزینه‌های شهرداری مشخص می‌شود اما امروز بودجه و هزینه‌های شهرداری همخوانی ندارد و در گذشته نیز بودجه‌های غیرواقعی موجب بروز مشکلاتی برای شهرداری شده بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا نیز در این جلسه با بیان اینکه حوزه مدیریت شهری نسبت به پروژه‌های مصوب و مربوط به خود نباید بی‌توجهی کند اظهار داشت: بودجه‌های مشخصی برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده که نباید به آن بی‌توجهی شود.

امیرحسین علوی خاطرنشان کرد: قبلاً برای اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر قرارداد منعقد می‌کردیم و اصل تعادل بودجه نیز در آن رعایت می‌شد و شاهد پیشرفت پروژه‌ها هم بودیم اما امروز نگران هستیم که پروژه‌ای در رشت آغاز نشود.

بهراد ذاکری، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز در این جلسه با بیان اینکه کمک‌های شورا به موسسات و انجمن‌های خیریه باید سریعاً پرداخت شود و سلیقه‌ای عمل نشود اظهار داشت: بنده معتقدم که برای نجات جان یک انسان اگر میلیاردها تومان هم هزینه شود ارزش دارد و این کمک‌رسانی‌ها وظیفه شورا و شهرداری است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای شهر رشت نیز این جلسه با بیان اینکه بسیاری از کارگران شهرداری رشت هنوز مطالبات عقب‌افتاده خود را دریافت نکردند اظهار داشت: عدم پرداخت حقوق عقب‌افتاده کارگران باعث می‌شود که آنان شرمنده خانواده خود شوند و مشکلات آنان باید تا پایان سال حل شود.

محمدحسن علیپور عنوان کرد: بسیاری از کارگران حتی از داشتن مسکن محروم هستند و عده‌ای هم بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند اما مشکلات بیمه برای آنان و خانواده آنان همچنان باقی ماند.

وی با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مردم گیلان در مجلس باید گزارشی از عملکرد خود در طول این چند سال به مردم ارائه دهند و اگر خواستار رای و مشارکت مردم در انتخابات هستند باید به مردم بگویند که در طول این سال‌ها برای آنان چه کردند.

در پایان این جلسه از ۳ راننده و پیشکسوت بخش تاکسیرانی، مینی‌بوسرانی و اتوبوسرانی شهر رشت تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار