کد خبر : 6558
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1395- 13: 23

جلسات پسماند استانداری گیلان بدون حضور شورا و شهرداری برگزار می‌شود

جلسات پسماند استانداری گیلان بدون حضور شورا و شهرداری برگزار می‌شود

سخنگوی شورای شهر رشت به مدیریت یکپارچه و عدم عملکرد به شیوه جزیره‌ای تاکید کرد و گفت: در کارگروه‌های تشکیل شده در استانداری، صندلی‌های شورا و مدیریت شهری خالی است.

به گزارش گیلانستان , فاطمه شیرزاد ظهر امروز در جلسه کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: برنامه‌های آموزشی تفکیک از مبدا و کاهش زباله باید به‌صورت جدی‌تر در رشت و گیلان پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در گذشته برنامه‌های آموزشی تفکیک زباله از مبدأ به‌وسیله سازمان پسماند انجام می‌شد بیان کرد: اکنون این اقدامات از طریق مناطق شهرداری اجرا می‌شود و بحث تفکیک زباله از مبدأ در بودجه ۹۵ شهرداری لحاظ شده است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدأ در اختیار مناطق شهرداری رشت سپرده شده است اظهار کرد: باید در کمیسیون‌های تخصصی اقدامات مناطق و گزارش‌های لازم را دریافت کنیم و سازمان پسماند نظارت خودش را انجام دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه سازمان پسماند باید مطالبات و حق نظارت خود را از مناطق شهرداری دریافت کند عنوان کرد: سازمان پسماند کمیته‌ای را تشکیل دهد و مطالبات خود را دریافت کند و نباید حقوق کارکنان سازمان پسماند سه ماه تعویق بیفتد.

شیرزاد هدف شورای اسلامی شهر رشت را ارتقای وضعیت پسماند, آموزش و اطلاع رسانی شهروندان عنوان کرد و گفت: کاهش زباله با حرف انجام نمی‌شود بلکه باید با یک برنامه مدون و اجرایی، زباله را در استان کاهش دهیم.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: استان گیلان با توجه به دارا بودن مواهب طبیعی نباید استان پرزباله کشور باشد.

شیرزاد به مدیریت یکپارچه و عدم عملکرد به شیوه جزیره‌ای تاکید و خاطرنشان کرد: در کارگروه‌های تشکیل شده در استانداری، صندلی‌های شورا و مدیریت شهری خالی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه خانواده‌ها بحث تفکیک زباله از مبدأ را جدی‌تر گرفته‌اند بیان کرد: باید مکان‌های تفکیک زباله از مبدأ در مکان‌های مختلف شهر مشخص شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: در ارتباط با تفکیک زباله از مبدأ می‌توان از ظرفیت رادیو و تلویزیون با تولید ویژه برنامه‌هایی در این مورد استفاده کرد.

سید رضا موسوی روزان با بیان اینکه در بحث فرهنگ سازی و حمل زباله دچار مشکل هستیم عنوان کرد: زباله‌ها مدت زمان زیادی در بیرون می‌ماند و مردم نمی‌دانند زباله را چه زمانی در بیرون از منزل قرار دهند./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار