کد خبر : 3176
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱:۱۵

جلسه هماهنگی مراسم وداع و تشییع پیکر شهید کوچک زاده برگزار شد + جزئیات و تصاویر

جلسه هماهنگی مراسم وداع و تشییع پیکر شهید کوچک زاده برگزار شد + جزئیات و تصاویر

جلسه هماهنگی برنامه های تکریم و تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم گیلانی مهدی(حامد) کوچک زاده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس ایثار و شهادت “درگیلان“، جلسه هماهنگی برنامه های تکریم و تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم گیلانی مهدی(حامد) کوچک زاده شامگاه چهارشنبه با حضور فرمانده سپاه ناحیه رشت، جمعی از فعالان فرهنگی و دوستان آن شهید بزرگوار برگزار شد.
سرهنگ مجید دوهندو در این نشست ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت این مدافع حرم گیلانی اظهار کرد: شهید کوچک زاده یکی از بهترین و تاثیرگذارترین جوانان شهرمان بود و با رفتنش درسهای بزرگی به ما آموخت. هرچند شهادت حقش بود و باید روزی شهید میشد ولی پر کردن جای خالی اش در برنامه های فرهنگی و مذهبی کمی سخت است.
فرمانده سپاه ناحیه مرکزی شهرستان رشت با بیان اینکه شهادت توفیقی است که نصیب هر کسی نخواهد شد، خاطرنشان کرد: جوانان و همه ما مردم برای رسیدن به سعادت و کمال اخروی باید الگو و سیره زندگی مان، راه شهدایی همچون کوچک زاده باشد.
وی با اشاره به اخبار ضد و نقیضی که پیرامون زمان تشییع در برخی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی در حال انتشار است، تاکید کرد: هنوز پیکر مطهر این شهید سرافراز به ایران برنگشته و فعلا در دمشق است، لذا هرگونه خبری درخصوص زمان مراسمات وداع و تشییع رسمیت نداشته و کذب می باشد.
سرهنگ دوهندو همچنین یادآور شد: به محض انتقال پیکر شهید از سوریه به ایران، اخبار برنامه های وداع، تکریم و تشییع از طریق سپاه ناحیه مرکزی رشت به اطلاع مردم عزیز و شهید پرورمان می رسانیم.

در این جلسه همچنین یکی از همرزمان شهید کوچک زاده اشاره ای به نحوه شهادت این مدافع حرم حضرت زینب(س) نمود و تصریح کرد: هم اسم عملیات و هم رمز عملیات متبرک به نام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بود. در همان ابتدا تلفات زیادی به دشمن تحمیل شد به طوری که حدود 300 کشته و 40 اسیر دادند.
بچه ها حال و هوای معنوی و عجیبی داشتند. آن شب نماز مغرب را که خواندیم از شدت کم خوابی زیادی که داشتیم به حامد عزیز گفتم شامت را که خوردی برو کمی استراحت کن و بخواب. ساعت 10 شب که شد رفتیم بیدارش کردیم و بعد خودم خوابیدم. همینطور نصفه های شب بیدار شدم و دیدم یک مرتبه صدای انفجار مهیبی آمد. هرچه با بی سیم حامد را صدا می زدم جوابی نمی داد؛ زار و پریشان شده بودم و دلم همواره پیش حامد بود. یک مرتبه بچه ها صدایم کردند و من هم دوان دوان سمت حامد رفتم. دیدم نبض دستش کار نمی کند و هرچه امداد اولیه انجان دادیم و بعد هم سریعا به پزشک مراجعه کردیم، دیدیم حامد عزیزمان دیگر شهید شده و به خواسته اصلی اش رسیده است.
دشمن با شلیک یک خمپاره 81 و اصابت ترکش به پشت سر حامد، این رفیق محبوب و دوست داشتنی را از جمع ما جدا کرد. به جرات می توانم بگویم رزمندگان گیلانی در بین سایر استانها با صلابت و شجاعت خاصی در صحنه حاضر بوده و همواره خوش می درخشیدند.
لازم به ذکر است در این نشست مصوب شد مراسم وداع با شهید پس از ورود پیکر مطهرش به ایران و گیلان، شامگاه همان روز بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه شهدای گمنام یخسازی با سخنرانی حجت الاسلام محمد مدنی و مداحی جمعی از ذاکران اهل بیت(ع) برگزار گردد.
مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید نیز صبح فردای همان روز از سپاه ناحیه رشت به سمت گلزار شهدای این شهر برگزار می شود و مردم شهید پرور به امامت آیت الله رودباری بر پیکر شهید حامد کوچک زاده نماز اقامه خواهند کرد.

IMG00006

IMG00001

IMG00002

IMG00003

IMG00004

IMG00005

IMG00007

IMG00008

IMG00010

IMG00011

IMG00012

IMG00009

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار