کد خبر : 36570
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

عضو هیئت رئیسه مجلس:

جلسه ویژه‌ مجلس برای بررسی افزایش بی‌رویه قیمت کالاها در ‌بازار / وضعیت معیشتی ‌روز به روز وخیم‌تر می‌شود

جلسه ویژه‌ مجلس برای بررسی افزایش بی‌رویه قیمت کالاها در ‌بازار / وضعیت معیشتی ‌روز به روز وخیم‌تر می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس از جلسه ویژه‌ مجلس برای بررسی افزایش بی‌رویه قیمت کالاها در ‌بازار خبر داد و گفت: از دولت و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی انتظار داریم برای برخورد با عوامل اخلال‌گر بازار تعارفات را کنار بگذارند.

به گزارش گیلانستان اسدالله عباسی از برگزاری جلسه ویژه‌ای در مجلس برای بررسی مشکلات پیش‌آمده در سطح بازار خبر داد و اظهار داشت:‌ از دولت و مسئولان دستگاه‌های نظارتی انتظار داریم در برخورد با عوامل اخلال‌گر بازار تعارفات را کنار بگذارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزایش بی‌رویه قیمت کالاها در سطح بازار و فشارهای زیادی که به مردم وارد شده است را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در یکسال گذشته مردم با چالش‌های اقتصادی بسیار زیادی مواجه بوده‌اند به طوری‌که وضعیت معیشتی آنان روز به روز وخیم‌تر می‌شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس عدم وجود تعادل در بازار عرضه کالاها،‌ بازار خودرو و مسکن و نظایر این را نشانه ضعف عملکرد مسئولان خواند و تصریح کرد: مردم هر روزه شاهد تغییر قیمت اجناس و کالاها به ویژه اقلام ضروری زندگی خود هستند در حالی‌که هیچ نظارت درستی در این حوزه انجام نمی‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به اختصاص 14 میلیارد دلار سرمایه ارزی برای تأمین و توزیع کالاهای اساسی در بین مردم اشاره کرد و بیان داشت: از دولت انتظار داریم طبق قانون مصوب مجلس،‌ نسبت به حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر جامعه و اعطای بسته‌های حمایتی به آنان کوتاهی نکند.

عباسی لزوم پیشگیری از گرانی و تورم افسارگسیخته در سطح جامعه را دغدغه و نگرانی بزرگ مجلس اعلام کرد و ابراز داشت: امیدواریم با حضور نمایندگان اقتصادی دولت در جلسه هفته آینده مجلس، با استفاده از عوامل بازدارنده راهکارهای خوبی برای برون رفت از افزایش قیمت‌ها اندیشیده شود.

وی با تأکید بر اینکه در ماه‌های گذشته مجلس از تمام اهرم‌های نظارتی و قانونی خود از جمله تذکر،‌ تحقیق و تفحص و استیضاح استفاده کرده است گفت: در حال حاضر ابزارهای یاد شده ظاهراً دیگر کارسازی لازم را ندارند اما امیدواریم مسئولان دولتی به دغدغه‌های مردم و مجلس بیشتر از این توجه کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس عدم موافقت مجلس در موضوع افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرایط فعلی اقتصادی به هیچ عنوان برای انجام این کار مساعد نبود، از دولت خواستیم همان روش گذشته توزیع و عرضه بنزین را ادامه دهد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار