کد خبر : 81547
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

استاندار گیلان:

جلوی خام فروشی تولیدات کشاورزی و صنعتی گرفته شود

جلوی خام فروشی تولیدات کشاورزی و صنعتی گرفته شود

استاندار گیلان با اشاره به اینکه باید جلوی خام فروشی تولیدات کشاورزی و صنعتی گرفته شود، گفت: تقویت زنجیره ارزش در دستور کار باشد.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر چهارشنبه در کارگروه تسهیل سرمایه گذاری و رفع موانع تولید استان، اظهار کرد: دولت سیزدهم در بهره گیری از توانمندیها و ظرفیت‌های تولیدی در بخش مختلف اهتمام ویژه دارد.

 

وی با اشاره به شعار راهبردی سال تحت عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، افزود: نگاه ما به تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی، باغداری، دامداری و صنایع دیگر دانش بنیان است.

 

استاندار گیلان به تحولات ارزشمند در بخش کشاورزی و دامداری اشاره و بیان کرد: صنعت کشاورزی و دامپروری گیلان با شتاب به سمت تولید دانش بنیان حرکت می‌کند که می‌طلبد این سرعت بخشی در همه بخش‌ها ایجاد شود.

 

عباسی با بیان اینکه جلوی خام فروشی در بخش تولیدات دامی، کشاورزی و دیگر صنایع باید گرفته شود، گفت: با تقویت زنجیره ارزش در بخش‌های مختلف باید بستر را برای اشتغالزایی فراهم کنیم.

 

وی با تاکید بر روستامحوری محصولات کشاورزی در گیلان، افزود: فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در روستاها و زنجیره ارزش آن باید در داخل روستا انجام شود تا به اقتصاد و اشتغال منطقه کمک کند.

 

استاندار گیلان با تاکید بر نظارت بیشتر در ارائه تسهیلات اشتغالزایی در بخش‌های مختلف، بیان کرد: تسهیلات به افراد و شرکت‌هایی داده شود که منجر به اشتغالزایی و درآمد پایدار شود نه اینکه فرد یا شرکت بعد از پرداخت وام به حال خود رها شود و هیچ شغلی هم ایجاد نشود.

 

ضرورت تقویت صنایع در شهرستان‌های کم برخوردار

 

عباسی با تاکید بر اینکه صنایع و شرکت‌ها باید در شهرستان‌های کم برخوردار تقویت شوند، تصریح کرد: تشویق سرمایه گذاران به سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و کم برخوردار باید در اولویت مسئولان استان باشد تا بتوانیم توسعه متوازن را رقم بزنیم.

 

وی، اشتعال را دغدغه اصلی جامعه برشمرد و خطاب به بانک‌ها افزود: سخت گیری در واگذاری تسهیلات اشتغالزایی هدفمند و منتج به اشتغال از سوی بانک‌ها پذیرفته نیست.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه فرهنگ اشتغال پشت میزنشینی نیست، گفت: جلسه بعدی کارگروه تسهیل سرمایه گذاری و رفع موانع تولید با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تشکیل شود.

 

عباسی با تاکید بر تشویق از صنایع و فعالین اقتصادی در بخش‌های مختلف، بیان کرد: از سرمایه گذاران و افرادی که باعث افزایش طرفیت اشتغال در محدوده فعالیت خود شدند باید قدردانی شود.

 

وی ادامه داد: فعل و انفعالات مثبت در زمینه اشتغالزایی در گیلان به مردم گزارش داده شود تا انگیزه برای سرمایه گذاران افزایش پیدا کند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه اجازه بلوکه شدن اعتبارات به دست افراد خاص را نمی‌دهیم، گفت: اعتبارات و تسهیلات باید صرف اشتغال و توسعه استان شود و به افراد دلسوز و متعهد اعتبار تعلق گیرد.

 

عباسی با تاکید بر بازگشت اعتبارات دولتی، اضافه کرد: برخی پیمانکاران که در پروژه‌های عمرانی و اقتصادی جا خوش کردند، تمایلی به برگرداندن اعتبارات دولتی ندارند.

 

وی با بیان اینکه در بخش توسعه کمرنگ هستیم، افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه و اشتغال قدم برداریم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار