کد خبر : 82807
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آبان 1401- 42: 12

جمع‌آوری یک‌تن سنبل آبی از تالاب انزلی

جمع‌آوری یک‌تن سنبل آبی از تالاب انزلی

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بندر انزلی از جمع‌آوری حدود یک‌تن از گیاه مهاجم سنبل آبی از پهنه آبی غرب تالاب انزلی خبر داد.

به گزارش گیلانستان به نقل از فارس، سید حسن جعفری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جمع‌آوری گیاه مهاجم سنبل آبی از پهنه آبی غرب تالاب انزلی اظهار کرد: با همکاری سمن‌های مردم‌نهاد ازجمله مؤسسه موج‌شکن انزلی و نیز تعدادی از ذینفعان تالاب و اتحادیه شکار و صید، در معیت محیط‌بانان این شهرستان بخشی از تالاب انزلی در قسمت غرب تالاب منطقه چراغ پشتان و خزر ویلا از گیاه مهاجم سنبل آبی پاک‌سازی شد.

 

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بندرانزلی میزان سنبل‌های جمع‌آوری‌شده از تالاب را حدوداً یک‌تن اعلام کرد و افزود: گیاه مهاجم سنبل آبی با رنگی بنفش چند سالی است که در تالاب انزلی رخنه کرده و به دلیل اینکه ساقه‌های این گیاه میزان زیادی از آب تالاب را در خود حفظ می‌کند باعث کاهش سطح آب درنتیجه کاهش اکسیژن آب تالاب شده است.

 

قسمت اعظمی از پاک‌سازی گیاه مهاجم سنبل آبی از رودخانه‌های مختلف ورودی به تالاب انزلی و بخش‌های درگیر با این گیاه توسط بسیج سازندگی سپاه در حال انجام است و تا جمع‌آوری کامل، این عملیات ادامه خواهد یافت.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار