کد خبر : 35369
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 فروردین 1398- 01: 16

نماینده مردم آستارا در مجلس:

جمهوری آذربایجان ۵۰۰ میلیون دلار برای ساخت راه‌آهن رشت-آستارا هزینه می‌کند

جمهوری آذربایجان ۵۰۰ میلیون دلار برای ساخت راه‌آهن رشت-آستارا هزینه می‌کند

نماینده مردم آستارا در مجلس از سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری جمهوری آذربایجان در پروژه ریلی رشت به آستارا خبر داد و گفت: شیوه مشارکت این کشور خرداد امسال در تهران مشخص می‌شود.

به گزارش گیلانستان ولی داداشی از سفر خردادماه رئیس جمهور کشور جمهوری آذربایجان به کشورمان خبر داد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین موضوعات این سفر نحوه مشارکت جمهوری آذربایجان در ساخت پروژه ریلی رشت -‌ آستارا است.

نماینده مردم آستارا در مجلس اتصال کریدور شمال به جنوب را مساله‌ای بسیار پراهمیت برای کشورمان و سایر کشورهای منطقه دانست و عنوان کرد: ساخت مسیر ریلی رشت -‌ آستارا یکی از مهم‌ترین قطعات این پروژه بزرگ فراملی است که مراحل اجرای عملیات آن هنوز آغاز نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری جمهوری آذربایجان در این پروژه را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: مذاکرات خوبی با مقامات جمهوری آذربایجان در این مورد انجام شده است اما نحوه مشارکت آن‌ها در این پروژه به‌صورت BOT و یا فاینانس خارجی هنوز مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه در سفر خردادماه رئیس جمهور جمهوری آذربایجان این مساله کاملاً مشخص می‌شود ابراز داشت: با حضور الهام علی‌اف در تهران و با تشکیل کمیسیونی مشترک بین دو کشور در مورد شیوه مشارکت جمهوری آذربایجان در پروژه ریلی رشت -‌ آستارا تصمیم‌گیری می‌شود.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در تشریح سفر اخیر خود به کشور جمهوری آذربایجان که به دستور رئیس مجلس انجام شد نیز افزود: در این سفر بنده در کنار وزیر اقتصاد با مقامات کشور جمهوری آذربایجان پیرامون مسائل مختلفی از جمله باز شدن گذر مرزی ۴۵ متری آستارا گفت‌وگو کردیم.

وی با بیان اینکه ایران به‌صورت یک‌طرفه روادید تردد اتباع جمهوری آذربایجان را لغو کرده است خاطرنشان کرد:‌ قرار بود مقامات این کشور نیز در عملی متقابل دریافت روادید از اتباع ایرانی را کنسل کنند که نه‌تنها این کار تاکنون انجام نشده است بلکه گذر ۴۵ متری آستارا نیز مسدود شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس با تأکید بر اینکه مقامات جمهوری آذربایجان قول‌های مساعدی را در زمینه تسهیل عبور و مرور اتباع ایرانی به این کشور داده‌اند افزود: در سفر چند ماه آینده رئیس جمهور این کشور به تهران، مساله لغو روادید و حل مشکل تردد در گذر مرزی آستارا بررسی و صورتجلسه می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار