کد خبر : 4618
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

جناب جعفرزاده! برجام شفا نمی دهد، دخیلتان را باز کنید!/چه چیز جلوی جنگ را گرفت، خنده های ظریفانه یا فرهنگ شهادت؟

جناب جعفرزاده! برجام شفا نمی دهد، دخیلتان را باز کنید!/چه چیز جلوی جنگ را گرفت، خنده های ظریفانه یا فرهنگ شهادت؟

باید سوال نمود برجام با عظمتی که جنابعالی آن را باعث نجات کشور از جنگ میدانید، چگونه است نمی‌تواند به یک دادگاه محلی آمریکایی بفهماند نباید دارایی‌های ایران را مصادره کند؟!

به گزارش درگیلان، اخیرا غلامعلی جعفرزاده نماینده محترم مردم شریف رشت در مجلس شورای اسلامی در مراسم ضیافت افطاری که با حضور اصلاح طلبان و حامیان دولت در یکی از تالارهای پذیرایی شهرستان شفت برگزار شده بود گفته اند: برجام با آن عظمت اگر به بدست نمی آمد صدای  غرش توپ ها را باید در شهر ها می شنیدیم!

جناب جعفرزاده در حالی مدعی چنین موضوعی است که این روزها همه شاهد هستند  بعد از تصویب و اجرای برجام، زیاده خواهی های آمریکا و متحدینش نسبت به ایران روز به روز در حال افزایش است و ظاهرا برخی امتیازاتی که ایران در سند برجام به طرف مقابل داده باعث طمع و زیاده خواهی های آمریکایی ها نسبت به منافع ملی و امنیتی کشور شده است.

پیش از اجرای برجام، در تاریخ ۳۸ ساله ی جمهوری اسلامی، هرگز دولتمردان آمریکایی با این صراحت ، شدت و حس تکبر و مداخله گری، خواستار عدم حمایت ایران از جنبش های آزادیبخش همچون حماس ، حزب الله و انصار الله یمن نبوده اند و در این سالها هچوقت سراغ نداریم که نسبت به آزمایشات موشکی سپاه و ارتش، از سوی غربی ها اینگونه فشار و هجمه ی سیاسی و تبلیغاتی و رسانه ای بر کشورمان وارد نموده باشند.

البته این ادعا که برجام سایه ی جنگ را از سر کشور خارج نمود را تنها کسانی می‌پذیرند که خود را در شبکه‌های بی‌بی‌سی و رادیو فرانسه و… محصور کرده‌اند و سخنان فردی چون اوباما و کری را حجت شرعی برای قضاوت خویش تلقی می‌کنند.

از لحاظ علمی صاحب‌نظران نظامی حداقل سه عامل اساسی را برای وقوع یک جنگ برشماری می‌نمایند. مقایسه وضعیت دو کشور متخاصم (کشوری که تهدید می‌کند و کشوری که در معرض تهدید قرار می‌گیرد) و محیط بین‌الملل به عنوان عامل اثرگذار، که با توجه به وضعیت آمریکا به عنوان یک کشور تهدید کننده که در این سال های اخیر دچار مسائلی چون هزینه های سرسام آور در طرح های  شکست خورده در لشکرکشی به عراق و افغانستان، افزایش حجم بالای بدهی های آمریکا به کشورها و سازمانها و همچنین باتوجه به قدرت رو به افول آمریکا نسبت به دو دهه قبل، جنگ و اقدام نظامی علیه کشورمان در۱۰سال اخیر امری بسیار بعید و مضحک به نظر میرسد.

وضعیت ایران اسلامی به عنوان عنصری که ظاهراً قرار است مورد هجوم قرار گیرد نیز کاملاً مشخص است و نیازی به تشریح ندارد، چراکه عاقلان را اشارتی کافی است. توان دفاعی و موشکی ایران و نیروهای مسلح توانمند و باتجربه هر عاقلی را از مواجهه، پشیمان و منصرف خواهد کرد. آمریکا که خود را قدرت مطلق می‌داند در موضوع شکار پهباد جاسوسی آمریکا در آسمان کشورمان و دستگیری تفنگداران دریایی خود، مجبور به التماس به ایران شد.

در موضوع سوریه نیز علی‌رغم اعلام ساعت سین حمله، این تهدید ایران بود که آمریکا را مجبور به عقب‌نشینی ذلیلانه کرد و آنچه بعضاً رئیس‌جمهور مؤدب و باهوش! آمریکا در مورد حمله به ایران مطرح می‌کند، لاف در غربت است که تنها باعث استهزا خواهد بود.

ناگفته نماند که همه ی این اتفاقات قبل از امضا و اجرای برجام و در زمان اوج تهدید و تحریم به وقوع پیوست و نشانگر قرار داشتن کشور در قله‌ی اقتدار نظامی و مضحک و مسخره بودن بلوف گزینه ی نظامی و جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران میباشد.

باید به جناب جعفرزاده نماینده ی محترم رشت یادآوری شد: این برجام نبود که سایه‌ی جنگ را از سر کشور رهانید، بلکه این خون جوانان مدافع حرم و موشکهای قدرتمند سپاه و ارتش است که تاکنون به آمریکایی ها جرات جسارت و حمله به کشور عزیزمان را نداده و نمیدهد. آنچه تهدیدات نظامی علیه ایران را خنثی نموده، پیشرفت نظامی و دفاعی ایران بوده است که فقط با انتشار تصاویری از شهرک‌های زیر زمینی موشکی ایران، جبهه‌ی متحد دشمن به فکرهای دیگری از جمله مذاکره افتادند تا بتوانند از جمهوری اسلامی امتیاز بگیرند.

این ابهت و اقتدار ایران در آبهای خلیج فارس و غیرت و شجاعت جوانان این مرز و بوم در دستگیری نظامیان آمریکایی در خلیج فارس بود که آمریکا را در برابر ایران دچار ترس و واهمه نموده تا جرات نگاه چپ به خاک مقدس کشورمان را نداشته باشد، نه خوش و بش های ظریفانه ی جناب وزیر خوش خنده ی امور خارجه و قدم زدن های وی با جان کری وزیر خارجه جنایتکار آمریکا.

امروز اقتدار و امنیت کشور نه به خاطر باج های مسئولین ارشد دولت و بانک مرکزی در تعامل با سازمان بین المللی مبارزه با پولشویی (که در صورت اجرا)که  نهایتا موجب محدودیت مالی برای سپاه و نهادهای انقلابی کشور خواهد شد بدست آمده است، بلکه آمریکا و متحد جنایتکارش اسراییل، امروز بیش از هرچیز  از حضور شیرمردانی چون حاج قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله و رهبر انصارالله یمن در خاورمیانه به وحشت افتاده اند و ترس استفاده از چنین گزینه هایی علیه منافع آمریکا در خاورمیانه، باعث ایجاد امنیت و آرامش در کشور شده است.

این مواضع به حق، شجاعانه، شفاف و صریح مقام معظم رهبری در برابر آمریکا و اسراییل بوده است که گزینه ی نظامی آمریکا را در حد یک ادعا باقی گذاشته و آنها را مانند افراد ترسو و مفلوکی درآورده که چون جرات حمله  ندارند مدام از راه دور فحش و ناسزا و تهدید را بر علیه کشورمان روا می دارند.

حضرت آقا در یکی از اظهارات خود خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی بیان می دارند؛ «گاهی سردمداران رژیم صهیونیستی، ما را تهدید هم می‌کنند؛ تهدید به حمله‌ نظامی می‌کنند؛ اما به نظرم خودشان هم می‌دانند و اگر نمی‌دانند، بدانند که اگر غلطی از آن‌ها سر بزند، جمهوری اسلامی ایران «تل‌آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان خواهد کرد.» (۱/۱/۱۳۹۲

همچنین از جناب جعفرزاده باید سوال نمود که این برجام با عظمتی که جنابعالی با این آب و تاب از آن تعریف و تمجید می‌کنید و آن را باعث نجات کشور از جنگ میدانید، چگونه است که با این عظمت! نمی‌تواند به یک دادگاه محلی آمریکایی بفهماند که نباید به بهانه‌های واهی، دارایی‌های ایران را مصادره کند؟

جناب آقای غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، چرا برجام باعظمت نتوانست جلوی اعمال تحریم‌های موشکی ایران را بگیرد؟ و اصلا چرا قدرت بازدارندگی برجام موفق نشد مانع از تصویب طرح محدودیت ویزایی برای مسافران اروپایی به ایران شود؟

نماینده‌ی محترم مردم شریف رشت، جناب جعفرزاده!

جنابعالی در حالی از تاثیر عظمت برجام در خروج کشور از جنگ و گزینه ی احتمالی نظامی صحبت می‌کنید که ظاهرا فراموش کرده اید که دو روز پس از توافق برجام، ۷ مقام بلندپایه ی آمریکایی در یک موضع گیری صریح و بی سابقه بار دیگر کشورمان را به حمله و اقدام نظامی تهدید کرده و همچنان نیز تهدید میکنند.

به عنوان نمونه در تهدید نظامی و اظهارات ضدایرانی مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی و نمایندگان سنا و کنگره آمریکا در دوران پسابرجام، می‌توان به سخنان “جاش ارنست”، سخنگوی کاخ سفید اشاره نمود که پس از توافق هسته ای وین گفته بود : “پس از توافق، گزینه‌های متعددی را که حالا هم در اختیار داریم، در اختیار خواهیم داشت، خواه بازگرداندن فوری تحریم‌ها باشد یا استفاده از گزینه نظامی!

وی در ادامه گفته بود: “نکته‌ی کلیدی این است که گزینه‌ی نظامی تقویت هم می‌شود، چرا که طی این سال‌ها ما جزئیات بیشتری از برنامه‌ی هسته‌ای ایران جمع‌آوری خواهیم کرد”!

“اشتون کارتر” وزیر دفاع آمریکا نیز پس از توافق هسته ای گفته بود: آمریکا سال‌هاست که در مورد گزینه‌ی نظامی (علیه ایران) با اسرائیل رایزنی دارد!.(۱)

در تازه ترین تهدیدات و توهین های پسابرجامی دولتمردان آمریکایی نیز میتوان به جمله ی جان کری وزیر امورخارجه آمریکا اشاره نموده که در دیدار با پادشاه بحرین گفت بود: ایران پرچم دار تروریسم در دنیاست!

مواضع فوق از سوی آمریکایی ها تنها مشتی از خروار تهدیدات علیه ایران در دوره ی پسابرجام محسوب می شود و البته قابل توجه کسانی که می گویند برجام اگر به بدست نمی آمد صدای  غرش توپ ها را باید در شهر ها می شنیدیم!

برخی مسئولان و حامیان افراطی دولت در حالی از عظمت و شکوه برجام صحبت می کنند که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با مسئولان تأکید کردند: « “دست‌اندرکاران به این واقعیات توجه و دقت کنند و این حرف را تکرار نکنند که تحریم‌ها برداشته شده است…. وظیفه‌ی طرف مقابل (در برجام)، برطرف کردن تحریم‌ها بود اما به این وظیفه عمل نکرده یعنی بخشی از تحریم‌ها را به‌نحوی برداشته‌ اما در عمل تحریم‌ها برداشته نشده است…. آمریکایی ها تحریم‌های اولیه را به‌طور کامل حفظ کرده‌اند که این مسئله بر تحریم‌های ثانویه نیز که قرار بود برطرف شود اثر می‌گذارد”…»

امثال جناب غلامعلی جعفرزاده سند برجام را شاهکار و هنر خاص دولت یازدهم می دانند و اشاره ای به این مسئله نمی کنند که پیشنهاد مذاکرات را دولت آمریکا در زمان دولت سابق و ۶ ماه قبل از روی کار آمدن دولت فعلی، ارائه نموده بودند و عواملی چون غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم و تعداد بالای ساتریفیوژهای پیشرفته ایران  در دول نهم و دهم باعث پیشنهاد از سر استیصال آمریکایی ها به دولت قبل شده بود.

مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با مسئولان دولتی به غنی‌سازی ۲۰ درصد در گذشته  اشاره و ساخت سانتریفیوژهای پیشرفته را از عوامل اصلی قبول برخی تعهدات از جانب آمریکا دانسته و تأکید کرده بودند: “اگر اقتدار علمی و فناوری ایران نبود آمریکایی‌ها قطعاً همین وضع فعلی را هم قبول نمی‌کردند؛ بنابراین باید این اقتدار هرچه بیشتر افزایش یابد.”

در پایان باید اشاره کنیم که اگر هم احمقی قصد حمله به ایران اسلامی را داشته است، این قدرت و توان ملی ایران اسلامی و به اصطلاح قدرت بازدارندگی ایران بوده که او را مأیوس از پیروزی و منصرف از اقدام کرده است و نه موضوع برجام.

بیان برطرف ساختن سایه‌ی جنگ از سر کشورمان به عنوان یکی از دستاوردهای برجام، دادن آدرس انحرافی است، چرا که اصلاً مذاکرات هسته‌ای ایران و طرف مقابل، ارتباطی با جنگ نداشت. آقایان مذاکره کردند تا تحریم‌ها را که به قول ایشان باعث مشکلاتی برای کشور شده بود برطرف سازند تا آب خوردن! و آلودگی هوا ! و ضرر روزانه چند ده میلیون دلاری کشور برطرف شود! و اکنون که بی‌نتیجه بودن برجام مشخص‌ شده و بنا به اعتراف بسیاری از دولتمردان (همچون رییس بانک مرکزی) فعلا هیچ‌ چیز خاصی عاید ایران نشده است، جرأت بیان حقیقت به مردم در این آقایان وجود نداشته و تلاش می‌شود با بیان چنین مطالبی، برای برجام، دستاوردتراشی شود.

مردم حافظه‌ی خوبی دارند و متوجه هستند که دلیل واقعی برجام چه بود و اکنون مشخص شده که برجام اگر هیچ عایدی در موضوع اقتصادی برای ایران نداشته است، لااقل بطلان راهبرد برخی پاچه خواران و کاسه لیسان حامی دولت و وکیل الدوله ها در خصوص تدبیر و عقلانیت سیاستهای کلان دولت را آشکار ساخته است./8دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

جانباز70%-گیلان جمعه , 18 تیر 1395 - 13:56

همه نمکدانها راشکسته الا نمکدان تد بیر ناامید

رفتن به نوار ابزار