کد خبر : 67170
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴

معاون سیاسی فرماندهی سپاه گیلان:

جناح‌های سیاسی نتوانستند نقش خود را به‌خوبی در کشور ایفا کنند

جناح‌های سیاسی نتوانستند نقش خود را به‌خوبی در کشور ایفا کنند

معاون سیاسی فرماندهی سپاه گیلان با اشاره به تنوع بالای جناح‌های سیاسی در جامعه گفت: جناح‌های سیاسی نتوانسته‌اند نقش خود را به خوبی در جامعه ایفا کنند.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ پاسدار امین یادگاری با بیان اینکه شوراها یکی از نقاط اوج مردم سالاری در کشور است اظهار داشت: باید در شکل کنونی شوراها تجدید نظری انجام  شود؛ اگر قرار بر اجرای برنامه‌ای  باشد باید به نحو احسن اجرا شود در غیر این صورت عملی نکردن آن بهتر است.

معاون سیاسی فرماندهی سپاه استان گیلان عنوان داشت: این تجدید نظر باید از همان ابتدا در تأیید صلاحیت‌ها و نظارت بر عملکرد کاندیداها باشد و مکانیسمی که برای انتصاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کار می‌رود برای شوراها نیز به کار گرفته شود.

وی با تأکید بر تقویت شورای نگهبان در استان‌ها و انجام نظارت‌ها در حد مطلوب‌تر تصریح کرد: اگر نظارت بر عملکرد و انجام وظایف کاندیداها به درستی توسط قانون رصد شود بسیاری از مسائل و مشکلات موجود رفع می‌شود و شاهد فسادهای اقتصادی و اخلاقی در شوراها نخواهیم بود.

یادگاری با اشاره به اینکه اگر بحث احراز صلاحیت با اهتمام جدی‌تری انجام شود شاهد عملکرد بهتری از شوراها خواهیم بود افزود: مهمترین موضوع در شوراها بحث ورود افراد است لذا این مبادی باید به خوبی کنترل شود و پس از انتصاب شوراها نیز این نظارت‌ها ادامه داشته باشد.

معاون سیاسی فرماندهی سپاه گیلان با بیان اینکه در حال حاضر مکانیسمی که بتواند به نحو شایسته شوراها را کنترل کند وجود ندارد ابراز داشت: اگر این کنترل‌ها به شکل احسن انجام می‌گرفت قطعاً جلوی بسیاری از مشکلات موجود در شوراها گرفته می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه باید خلأهای قانونی در این حوزه با اقدام مجلس انقلابی برطرف شده، مکانیسم‌ها تغییر کند و نظارت‌ها افزایش یابد گفت: اگر موارد مذکور عملی شود کمک شایانی در راستای بهبود عملکرد شوراها است و مردم می‌توانند انتخاب درست‌تری داشته باشند.

یادگاری با اشاره به تنوع بالای جناح‌های سیاسی و احزاب سیاسی در کشور خاطرنشان کرد:  اگرچه در کشور اکثریت دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب را می‌شناسند اما تنوع درون جریانی بسیار زیاد بوده و سبب شده تا مردم توجه زیادی به آن‌‌ها نداشته باشند.

معاون سیاسی فرماندهی سپاه گیلان با بیان‌ اینکه احزاب نتوانستند نقش خود را در جامعه به خوبی ایفا کنند افزود: زمانی که از احزاب سخن به میان می‌آید مردم آن را با انتخابات گره می‌زند و در بقیه موارد نقش احزاب برجسته نیست که این موضوع نیاز به اهتمام بیشتر فعالان دارد.

وی افزود: احزاب باید کادرسازی کرده و در طول سال نیز فعالیت‌های خودشان را ادامه دهند، افراد حزب خود را تربیت کرده ‌و برنامه مدونی داشته باشد که در حال حاضر این روند در بحث احزاب در جامعه مشاهده نمی‌شود و تنوع احزاب باعث شده تا عملاً اثرگذاری که باید حزب‌ها در جامعه داشته باشند را شاهد نباشیم.

یادگاری در مورد دوقطبی‌سازی‌های انتخاباتی توسط کاندیداها عنوان داشت: اگرچه امکان دارد که ایجاد فضای دوقطبی در جامعه سبب افزایش مشارکت در انتخابات شود اما این افزایش مشارکت تبعاتی را نیز به‌دنبال دارد که اگر کنترل شده نباشد برای کشور هزینه‌ساز است.

معاون سیاسی فرماندهی سپاه گیلان مهمترین تبعات دوقطبی‌سازی در جامعه را ایجاد شکاف در جامعه دانست و بیان کرد: اگر چه با دو قطبی‌سازی مشارکت افزایش می‌یابد اما پس از آن شاهد شکاف در جامعه هستیم و اتحاد و همبستگی گذشته در جامعه کم‌رنگ می‌شود.

وی با اشاره به دیگر تبعات دوقطبی‌سازی جامعه در زمان انتخابات ابراز داشت: با توجه به فضای ایجاد شده در جامعه، ایجاد درگیری در بین جناح‌ها و اثرگذاری بر سایر مسائل کشور از دیگر آسیب‌های دو قطبی‌سازی انتخاباتی در کشور است.

یادگاری اظهار داشت: همچنین مشکلات امنیتی یکی دیگر از آسیب‌های دوقطبی‌سازی در انتخابات است و نمونه ایجاد مشکلات امنیتی در پی دو قطبی‌سازی را در انتخابات سال ۸۸ شاهد بودیم که با وجود افزایش مشارکت، کشور از لحاظ امنیتی و مسائل دیگر دچار مشکل شد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار