کد خبر : 2441
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹

جنگ نرم و نفوذ دشمن با وحدت حوزه و دانشگاه خنثی می‌شود

جنگ نرم و نفوذ دشمن با وحدت حوزه و دانشگاه خنثی می‌شود

رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه پروژه جنگ نرم و نفوذ دشمنان را خنثی می‌کند.

به گزارش درگیلان، سردار نظرعلی علیزاده ضمن تبریک و گرامیداشت 27 آذرماه سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: غرض از وحدت حوزه و دانشگاه، این نیست که حوزوی‌ها، علوم دانشگاهی یا دانشگاهیان الزاما” علوم حوزوی بخوانند بلکه منظور از وحدت این است که هر دو گروه، علمی، هماهنگ، متحد و هم‌سو، به تدبیر امور ملت و جامعه اسلامی بپردازند.

رئیس مجمع عالی بسیجیان استان گیلان، گفت: البته شکی نیست که این کار به تفاهم بسیار، ذهن باز، سعه صدر، فروتنی علمی، قدرت تحمل عقاید و نظریه‌ها، روحیه احترام متقابل و نگرش به آینده نیاز دارد.

وی پیروزی در جنگ نرم را از دستاوردهای وحدت حوزه و دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: بی تردید وحدت حوزه و دانشگاه، آثار و برکات فراوانی دارد و قطعا” بر همین اساس است که مقام معظم رهبری درباره وحدت این دو نهاد مهم چنین فرمودند که «تأکید بر وحدت حوزه و دانشگاه و اینکه بر روی آن اصرار می‌کنیم، به خاطر آثار و برکات آن است. این دو نهاد با تبادل روش ها، یکدیگر را کامل کنند و مجهز به روش های علمی جدید و سنتی شوند و بر این اساس است که می توان با وحدت این نهاد به جنگ نرم دشمن پاسخی در خور توجه داد».

علیزاده تاکید کرد: وحدت حوزه و دانشگاه در حال حاضر به دلایل گوناگون، از جمله وضعیت منطقه از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. بر فرهیختگان هر دو قشر است که با آگاهی کامل از نقشه های دشمن در ایجاد اختلاف و فاصله بین این دو قشر که موتور محرک جامعه‌اند، تمامی تلاش خویش را برای نزدیکتر شدن این دو مرکز علمی و زدودن اختلاف ها به کار ببرند.

رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان بیان کرد: در حال حاضر وجود هرگونه اختلافی بین این دو نهاد می‌تواند آب به آسیاب دشمن ریختن محسوب شود و ثمره‌ای برای نظام نداشته باشد.

وی با بیان اینکه استعمار، در راه بریدگی فرهنگی و دور ساختن حوزه از دانشگاه و دانشگاه از حوزه، سرمایه‌گذاری کرده است، خاطرنشان کرد: نقشه‌های استعماری بیگانگان، به منظور مجبور کردن جامعه اسلامی بین انتخاب دین یا دنیا، تا زمان پیرروزی انقلاب اسلامی، طراحی و اجرا می‌شد و کوشش‌ها بر این متمرکز شده بود که به هیچ وجه این دو با یکدیگر کنار نیایند.

رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان افزود: همان‌طور که دوگانگی سیاسی و دور شدن این دو مرکز مهم از یکدیگر می‌تواند تبعاتی منفی در جامعه برجا بگذارد آثار منفی دوگانگی سیاسی این دو مرکز را می‌توان پراکندگی و ناهماهنگی در تصمیم گیری، ضعف در اجرای برنامه ها، رشد جناح بازی و از بین رفتن سرمایه‌های مادی و معنوی  برشمرد.

علیزاده وحدت این دو قشر را علاوه بر پیروزی در جنگ نرم، یکی از موانع اساسی و مهم برای پروژه نفوذ دشمن قلمداد کرد و  از دانشگاهیان و حوزویان خواست با هوشیاری بیش از پیش نظام را در برابر تحرکات دشمن واکسینه کنند./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار