کد خبر : 30698
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397- 04: 11

جهادگران بسیجی در مناطق محروم گیلان به‌صورت مستمر حضور دارند

جهادگران بسیجی در مناطق محروم گیلان به‌صورت مستمر حضور دارند

جهاگران بسیجی برای انجام پروژه‌های عمرانی و طرح‌های خدمات‌رسانی در مناطق محروم گیلان مشارکت فعالی دارند.

به گزارش گیلانستان، حمد ابراهیمی در گفت‌وگویی اظهار داشت: جهادگران بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در حوزه‌های مختلفی نظیر ساخت و بهسازی مسکن محرومان،‌ طرح‌های اشتغال‌زایی و ارائه آموزش‌های کاربردی در مناطق مختلف گیلان حضور بسیار فعال و چشمگیری دارند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان عنوان کرد:‌ مقام معظم رهبری امسال را به نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند به همین خاطر مشارکت در طرح‌های اشتغالزایی و حمایت از پروژه‌های تولیدی به ویژه در مناطق محروم گیلان در دستور کار سپاه قدس گیلان قرار گرفت.

ابراهیمی حمایت از تولید داخلی و کمک به برطرف کردن مشکلات موجود در این حوزه را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد:‌ یکی از برنامه‌های مهم بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان شناسایی صنایع تبدیلی فعال در استان و کمک به رفع موانع تولید و ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی آنان است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج مهندسان کشاورزی گیلان برای افزایش تولید محصول برنج تصریح کرد: برنج یکی از دو محصول استراتژیک گیلان محسوب می‌شود به همین علت بسیج مهندسان کشاورزی سپاه قدس گیلان افزایش بهره‌وری و خودکفایی در تولید این محصول را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه افزایش تولید برنج با تغییر روش‌ها و رویکردها محقق می‌شود عنوان کرد: با اجرای پروژه علمی بسیج مهندسان کشاورزی گیلان‌ علاوه بر تولید محصول باکیفیت‌تر، بهره‌وری برنج تا ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

ابراهیمی مشارکت در طرح‌های عمرانی و ساخت مسکن محرومان را یکی دیگر از حوزه‌های فعالیت بسیج سازندگی سپاه دانست و تصریح کرد: به غیر از بهسازی و مرمت مسکن به ویژه در روستاهای محروم فرآیند ساخت هزار واحد مسکن محرومان نیز توسط سپاه قدس گیلان آغاز شده است.

وی از مرمت ۲۷ مسکن روستایی در مناطق محروم گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال و با مشارکت گسترده گروه‌های جهادگر بسیجی علاوه بر بهسازی مسکن محرومان تعداد ‌۳۰ باب مدرسه نیز قبل از آغاز سال تحصیلی جدید مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از تعامل با دستگاه‌های مختلف سخن گفت و افزود: بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در مسیر اجرای برنامه‌های خود با کمیته امداد‌، اداره کل فنی و حرفه‌ای،‌ دانشگاه علوم پزشکی و برخی از دستگاه‌های اجرایی دیگر همکاری می‌کند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان همکاری خوبی با اداره کل بهزیستی استان دارد اظهار داشت: مشارکت در ساخت مسکن از جمله حوزه‌هایی است که قرار است پس از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین این دو نهاد،‌ توسط بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان اجرایی شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار