کد خبر : 61486
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷

جهادگران مسجدی/ کانون شهدای مزگده شفت پیشگام در محرومیت زدایی

جهادگران مسجدی/ کانون شهدای مزگده شفت پیشگام در محرومیت زدایی

کانون فرهنگی، هنری شهدای مزگده شفت از سال ۹۵ دغدغه خود را ایجاد سرپناهی برای نیازمندان و محرومان قرار داده و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

به گزارش گیلانستان، امروزه مساجد با تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری در دل خود علاوه بر احیا کارکردهای مسجد و تربیت جوانان انقلابی، متعهد و دلسوز به ارائه خدمات مورد نیاز جامعه به شیوه‌ای هدفمند و جهادگرانه می‌پردازند.  اگر چه ماموریت مستقیمی برای مساجد در زمینه «محرومیت زدایی» تعریف نشده، اما این اماکن مقدس، با تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری در دل خود علاوه بر تلاش جهت رفع دغدغه‌های فرهنگی مورد تاکید مقام معظم رهبری در جهت محرومیت‌زدایی نیز تلاش‌های چشمگیری داشته و فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند.

کانون فرهنگی هنری شهدای مزگده شفت در غرب استان گیلان یکی از کانون‌های موفقی است که در حوزه‌های مختلف به فعالیت می‌پردازد اما انجام تعمیرات ساختمان و احداث منزل مسکونی برای فقرا و نیازمندان از شاخص‌ترین فعالیت‌های این کانون است

عمده فعالیت این کانون در راستای محرومیت‌زدایی و احداث مسکن برای نیازمندان محل است و با توجه به شیوع ویروس کرونا، دست از کارهای فرهنگی و جهادی برنداشته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا خدمات ارائه می‌دهد.

«امیر گوهری» با اشاره به لزوم احیای کارکردهای مسجد، یکی از این کارکردها را کمک به نیازمندان و محرومان عنوان کرد و گفت: به همت اعضای کانون فرهنگی و هنری شهدای مزگده شفت مرکز نیکوکاری باب‌الحوائج مسجد امام سجاد(ع) تشکیل شد که کمک به نیازمندان و محرومان را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داد.

مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای مزگده شفت با بیان اینکه مسجد محلی برای احسان و نیکوکاری است افزود: شناسایی و رسیدگی به نیازمندان و محرومان از کارکردهای اجتماعی مسجد است زیرا این مکان مقدس از مهمترین کانون‌های مردمی می‌باشد که گره‌گشای بسیاری از مشکلات اجتماعی است.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن برای محرومان مهمترین اقدام جهت رفع مشکلات این قشر از جامعه است تصریح کرد: کانون شهدای مزگده از سال ۹۵ اقدام به احداث و بازسازی مسکن برای نیازمندان و خانوارهای بی‌سرپرست و بدسرپرست شناسایی شده محل کرد.

مسئول اجرایی مرکز نیکوکاری باب‌الحوائج(ع) مزگده شفت اضافه کرد: این اقدام با نیت هرسال یک خانه اجرا می‌شود و تاکنون توانستیم چهار واحد منزل مسکونی را با کمک خیران و مراکز نیکوکاری احداث و تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ساخت پنجمین واحد مسکونی را برای پنجمین سال متوالی آغاز کردیم اذعان کرد: این واحد مسکونی که متعلق به یک خانواده بدسرپرست با چهار دختر و یک پسر است به مرحله کرسی‌چینی رسیده  و با کمک خیرین و جهادگران بسیجی مزگده تا آغاز سال جدید به این خانواده تحویل می‌گردد.

امام خمینی (ره) فرموده است: «مسجد سنگر است» و باید این مکان مقدس محور همه امور قرار گیرد و  همه برنامه‌ها و اقدامات جهادی نیز از مسجد شروع ‌شود. جوانان مسجدی که در مسجد تربیت شده‌اند این روزها که تمام دنیا درگیر ویروس منحوس کروناست، با حضور در صحنه و با تلاش‌های شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر نشان دادند که چون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تا پای جان در میدان نبرد می‌مانند.

گوهری به دیگر اقدامات این کانون در بحران کرونا ویروس اشاره کرد و بیان داشت: با کمک جوانان مسجدی به گندزدایی و ضدعفونی مسجد پرداخته و توزیع ماسک و دستکش را در روزهای اوج این بیماری در دستور کار قرار داده بودیم.

وی تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب در کمک مومنانه به نیازمندان را اولویت کانون در روزهای سخت کرونایی اعلام کرد و اظهارداشت: در مرحله نخست ۲۲ میلیون تومان وجه نقد در قالب بسته‌های حمایتی کرونایی( هر نفر یکصد هزار تومان تا سقف ۴۵۰ هزار تومان برای خانواده پنج نفره) به حساب نیازمندان شناسایی شده واریز شد.

گوهری با بیان اینکه در مرحله دوم رزمایش یکصد بسته معیشتی اهدا شد اذعان کرد: همچنین در شب یلدا ۲۴ بسته یلدایی بین نیازمندان توزیع شد.

وی با بیان اینکه جهاد در کانون فرهنگی و هنری شهدای مزگده شفت با همکاری بسیج و نیکوکاران ادامه دارد خاطرنشان کرد: تا ریشه کنی این بیماری منحوس در کنار مردم به ویژه نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا هستیم تا شاید بتوانیم اندکی از تلخی این روزهای سخت بکاهیم.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار