کد خبر : 89243
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰:۳۷

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان:

جهاد تبیین نیازمند شجاعت است/ حریم روحانیت را حفظ کنیم

جهاد تبیین نیازمند شجاعت است/ حریم روحانیت را حفظ کنیم

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان، جهاد تبیین را نیازمند شجاعت دانست و اضافه کرد: علما و حزب الهی ها از تخریب ها و هتک حرمت های فضای مجازی آلوده نترسند، زیرا این تخریب ها مانند زندان طاغوت در سال های قبل از انقلاب بوده و مایه افتخار است.

به گزارش گیلانستان، آیت الله سید احمد خاتمی امروز در گردهمایی بزرگ ائمه جمعه، علما، روحانیون و طلاب استان گیلان که در مصلی رشت برگزار شد، از روحانیت به عنوان علمداران نبرد با دشمنان اسلام یاد کرد و گفت: تمام دنیای کفر و شرک به جنگ با اسلام آمده و لباس روحانیت لباس جهاد در راه دین است.

 

وی جهاد تبیین را به معنی روشنگری دانست و افزود: انقلاب اسلامی ما مدیون این روشنگری است و اگر روشنگری علما نبود، انقلاب به پیروزی نمی رسید؛ در واقع روحانیت منابر را پایگاهی برای روشنگری قرار دادند و میوه شیرین این روشنگری که همانا حاکمیت دین است را چشیدند.

 

امام جمعه موقت تهران، عمر ۴۴ ساله انقلاب را نیز مدیون عنصر جهاد تبیین دانست و تصریح کرد: تداوم مسیر انقلاب نیز از راه جهاد تبیین قرآنی می گذرد.

 

آیت الله خاتمی، روحانیت را مجاهدان جهاد تبیین دانست و به ویژگی های قرآنی جهاد تبیین اشاره کرد و متذکر شد: جهاد تبیین باید منطقی و استدلالی باشد و الحمدلله دست ما در این عرصه پر است و می توانیم منطقی و استدلالی سخن بگوییم؛ آن کسی هتاکی و فحاشی می کند که منطق ندارد و ما نیازی به هتک حرمت نداریم، زیرا از منطق دینی برخورداریم.

 

وی شان لباس روحانیت را در بیان منطقی و حکیمانه دانست و اضافه کرد: جهاد تبیین باید مستند باشد و سند آن است که انسان علم به واقعیت داشته باشد لذا شایعات و فضای مجازی و روزنامه و شب نامه برای ما سند نیست و متاسفانه شاهد انتشار دروغ های فراوان به خصوص توسط رسانه های معاند علیه انقلاب و نظام و افراد هستیم.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری شان لباس روحانیت را در مستندگویی دانست و گفت: روحانیت باید عالمانه، رسا و گویا با مردم حرف بزند و از سخت سخن گفتن پرهیز کند، زیرا سخت گویی هنر نیست و یک عالم دین باید عمیق ترین مطالب را با زبان ساده بیان کند.

 

وی از روحانیون خواست در سخنرانی ها تولی و تبری داشته باشند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، موضع خودشان را مشخص کنند و ادامه داد: استفاده از ادبیات رهبری همچون فتنه و نفوذ و بصیرت و جهاد تبیین، نشان دهنده تولی و تبری است.

 

آیت الله خاتمی جهاد تبیین را نیازمند شجاعت دانست و اضافه کرد: علما و حزب الهی ها از تخریب ها و هتک حرمت های فضای مجازی آلوده نترسند، زیرا این تخریب ها مانند زندان طاغوت در سال های قبل از انقلاب بوده و مایه افتخار است. اغتشاشات اخیر دعوا بر سر اصل اسلام بود و دشمنان تنها نظام را هدف قرار نداده بودند و عقده دین را داشتند و لذا قرآن و چادر و پرچم مزین به الله اکبر را به آتش کشیدند.

 

وی با اشاره به تخریب مولا علی(ع) در ۷۰ هزار منبر، خاطرنشان کرد: وظیفه ماست که واقعیت ها را بگوییم؛ ولو اگر تخریب شویم.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان از علما خواست در منابر منصفانه سخن بگویند؛ نه بدبینانه و نه متملقانه و اضافه کرد: نه بگوییم وضع مردم خوب است و نه به مسئولان اتهام دروغگویی بزنیم، زیرا مسئولان امین و خدمتگزار هستند؛ البته با گرانی های افسارگسیخته ناشی از جنگ اقتصادی مواجه هستیم و در کنار برخی سوءتدبیرها، کارشکنی های آمریکا نیز مشهود است.

 

وی با بیان اینکه روحانیت به عنوان پرچمدار دین باید بصیرت مدارانه و صبور حرف بزند، عنوان کرد: مردم در طول تاریخ عالمان دین را با ساده زیستی و تحمل سختی ها می شناسند و اگر زیست روحانیت را حفظ کنیم، همان محبوبیت گذشته را خواهیم داشت؛ البته به صراحت می گویم که روحانیت نفوذش را از دست نداده و خودمان با عمل خودمان باید حریم روحانیت را حفظ کنیم.

 

امام جمعه موقت تهران همچنین بر ضرورت تبلیغ چهره به چهره به ویژه برای جوانان تاکید کرد و گفت: باید در مقابل جوانان حوصله و تحمل بالا داشته باشیم، زیرا جوانان با دروغ های فضای مجازی سر و کار دارند و با تندی حرف می زنند، اما وظیفه ماست که صبور و پاسخگو باشیم.

 

وی از روحانیت خواست خودش را نگیرد و تصریح کرد: باید مسائل اصلی و فرعی نظام و کشور را مشخص کنیم و بر اولویت ها تمرکز داشته باشیم، زیرا این نظام ماندنی و حفظ شدنی است، اما دشمن با تمام قوا وارد میدان شده و با اصل دین و نظام تضاد دارد.

 

آیت الله خاتمی، همچنین از علما خواست مودبانه و با ادبیات خودی سخن بگویند؛ نه ادبیات دشمن پسند و اضافه کرد: در آستانه ماه رمضان هستیم و روحانیت باید تبلیغ را اصل قرار دهد، اما رمضان ماه دعاست و باید از نورانیت این دعاها بهره مند شویم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار