کد خبر : 75185
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 بهمن 1400- 23: 8

در پی انتشار اخباری پیرامون اخراج نیروهای شرکتی؛

جوابیه روابط عمومی بانک ملی ایران به پایگاه خبری گیلانستان

جوابیه روابط عمومی بانک ملی ایران به پایگاه خبری گیلانستان

.

به گزارش گیلانستان، روابط عمومی بانک ملی ایران جوابیه‌ای درپی برخی اخبار مربوط به اخراج نیروهای شرکتی به شرح زیر صادر کرد:

جناب آقای مجتبی امین
مدیرمسئول محترم پایگاه خبری گیلانستان

موضوع: درج جوابیه در پایگاه خبری گیلانستان

با سلام و احترام ؛
در پی درج خبرهایی با تیتر ” اخراج ۲۰ نیروی دیگر از بانک ملی گیلان!” مورخ ۳۰/۱۰/۱۴۰۰ و “هیچ یک از کارکنان بانک ملی گیلان نباید اخراج شوند” مورخ ۱۸/۹/ ۱۴۰۰ در راستای تنویر افکار عمومی و جهت درج در آن پایگاه خبری توضیح ذیل ارسال می گردد:
“۱- اداره امور شعب بانک ملی استان گیلان در هیج مقطعی با هیچ یک از نیروهای حفاظتی شعب هیچگونه قراردادی اعم از رسمی، قراردادی، شرکتی، پیمانی و… نداشته و صرفاً با شرکت تامین گستر در مقاطعی حسب نیازهای حفاظتی خود، آن هم برای تعداد محدودی و برای مقاطع زمانی خاصی انعقاد قرارداد حجمی داشته است. این روش نیز در تاریخ ذیل منقضی شده و این بانک قانوناً و عرفاً هیچگونه مسئولیت قانونی و مدنی و اداری برای تمدید قرارداد نداشته و ندارد. لکن صرفاً از باب ملاحظات انسان دوستانه و همانگونه که در متن صورتجلسه تنظیمی مورخ ٢٨/٠٧/١۴٠٠ فی‌مابین بانک و شرکت تامین‌گستر به صراحت به آن اشاره شده است، به منظور اعطای آخرین فرصت زمانی به مدیران شرکت تامین‌گستر بر اساس درخواست کتبی شرکت مزبور برای بازاریابی خدماتی به منظور یافتن سازمان‌ها، ارگان‌ها و شرکت‌های جایگزین، شش ماه به آن شرکت فرصت داده شد تا نسبت به انتقال پرسنل مازاد بکارگیری شده اقدام کرده و نهایتاً تعداد این نیروها را در اسفندماه ١۴٠٠ به تعداد ١۵ نفر نیرو کاهش دهد.
۲- در هیچ جای کشور معنی و مفهوم انعقاد قرارداد موقت با شرکتهای انتظامی به معنای انعقاد قرارداد نامحدود نیست و شرکت‌های انتظامی می توانند حسب مسئولیت‌های حقوقی در صورت انقضای قرارداد با هر یک از مؤسسات طرف قرارداد، برای نیروهای خود در سایر سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌ها کاریابی نمایند.
۳-بر اساس بند ١٧ ماده ۴ قانون نیروی انتظامی، همکاری با وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت، بانک‌ها و شهرداری‌ها در حدود قوانین و مقررات مربوطه لحاظ شده و بنا بر ضمیمه ۴ اصول کلی حاکم بر طرح حفاظت اماکن و تأسیسات شورای امنیت کشور، همه شعب عادی بانک‌ها دارای رده حفاظتی “قابل حفاظت با گشت” هستند. همچنین مطابق بند ۵ از ماده ۴ قانون، وظیفه حفاظت از شعب عادی (غیر مادر- فاقد خزانه) برعهده نیروی انتظامی است، لذا بر خلاف مطالب رسانه‌ای شده، در نظر گرفتن نگهبان مسلح در شعب عادی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری الزامی نیست.
۴- بر اساس ماده ١١ آیین نامه اجرائی مؤسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی، شرکت‌های انتظام به حفاظت از شعب مادر بانکی مجاز نیستند.
۵- شایان ذکر است که در هیچ یک از شعب بانک ملی ایران سایر استان‌ها با این شیوه از نیروهای شرکت حفاظتی جهت حفاظت شعب استفاده نشده است. همچنین در سایر بانک‌های استان گیلان نیز از این نیروها مگر در موارد استثنائی و موردی، برای حفاظت استفاده نشده است.”
شایسته است جهت تنویر افکار عمومی ، مطلب مذکور بر اساس ماده ٢٣ قانون مطبوعات در آن پایگاه خبری در اسرع وقت درج گردد .
لازم به ذکر است بیش از این همانند این جوابیه در سایر رسانه های استان نیز منتشر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار