کد خبر : 19604
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1396- 21: 14

جوانان دغدغه مند پیشرفت و نگران آینده کشور هستند/ ایران باید براساس الگوی “اسلامی ایرانی پیشرفت” ساخته و هدایت شود

جوانان دغدغه مند پیشرفت و نگران آینده کشور هستند/ ایران باید براساس الگوی “اسلامی ایرانی پیشرفت” ساخته و هدایت شود

دبیر حلقه فکری اقتصاد مقاومتی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان اینکه ایران باید براساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ساخته و هدایت شود، خاطرنشان کرد: مبانی نظری الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت منبعث از کلام قرآن است.

به گزارش گیلانستان، محمود نظرنیا، دبیر حلقه فکری اقتصاد مقاومتی و امنیت اقتصادی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در نخستین همایش «تبیین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» که با محوریت نقش جوانان در پیشرفت ایران در دانشگاه گیلان برگزار شد، اظهار کرد: حلقه اقتصاد مقاومتی و امنیت اقتصادی از مردادماه امسال در گیلان تشکیل شد و هم اکنون چهارمین ماه از فعالیت خود را سپری می کند.

وی از برگزاری بزرگترین همایش علمی اقتصاد مقاومتی در گیلان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در حال حاضر حفظ ثبات اقتصادی با به حداقل رساندن آسیب پذیری بخش های مختلف اقتصادی هدف مهمی است که با طرح اقتصاد مقاومتی تدابیر لازم جهت تحقق این مهم اتخاذ شده است.

دبیر حلقه فکری اقتصاد مقاومتی و امنیت اقتصادی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان اینکه الگوهای رایج امروز در دنیا پاسخگوی نیازهای ما در حوزه اقتصادی، رفاه و معیشت و مسائل اجتماعی ناشی از آن نیست، عنوان کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی و امنیت اقتصادی طی چند سال اخیر مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده لذا ما در حلقه فکری اقتصاد مقاومتی و امنیت اقتصادی این توفیق را داشتیم که به این دغدغه بپردازیم.

نظرنیا با اشاره به اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: مبانی نظری الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت منبعث از کلام قرآن است و اساسا به دنبال تغییر نظام برنامه ریزی اقتصادی کشور می باشد. قرار است در این الگو با چشم انداز ایران ۱۴۵۰، اقتصاد مقاومتی یک محور باشد.

دبیر حلقه فکری اقتصاد مقاومتی و امنیت اقتصادی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بر لزوم افزایش توانمندی و ظرفیت بومی تاکید کرد و متذکر شد: در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با محوریت اقتصاد مقاومتی باید با دانش بومی و نیروی انسانی با تهدیدات مقابله کنیم لذا امروز جوانان عمیقا دغدغه مند پیشرفت و نگران آینده هستند.

نظرنیا با بیان اینکه ایران باید براساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ساخته و هدایت شود، خاطرنشان کرد: هفتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در اردیبهشت ۹۷ برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دنبال راه اندازی شبکه گفتمان سازی با مدیریت جوانان در استان گیلان هستیم، یادآور شد: به زودی حلقه اولین شبکه گفتمانی حوزه جوانان در الگوی پیشرفت را در گیلان رونمایی می کنیم لذا از جوانان به ویژه دانشجویان و اساتید می خواهیم دغدغه های خودشان را مکتوب کنند تا در تدوین این الگو از آن بهره برداری کنیم./ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار