کد خبر : 65653
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اردیبهشت 1400- 59: 17

برای جذب مشتری بیشتر؛

جولان بی‌بندوباری زنان در صفحات مجازی فروشگاه‌های گیلان!

جولان بی‌بندوباری زنان در صفحات مجازی فروشگاه‌های گیلان!

این روزها با شیوع کرونا که اقبال به خریدهای اینترنتی افزایش یافته، بی حجابی و جولان پوشش های غیراسلامی در صفحات رسمی فروشگاه‌ها و استفاده ابزاری از زنان به یکی از معضلات اساسی جامعه در فضای مجازی تبدیل شده است.

به گزارش گیلانستان، مائده فلاحتکارضیابری: لباس و پوشش یکی از مهمترین زیرمجموعه‌های سبک زندگی ایرانی- اسلامی به شمار می‌رود، پوشش و لباس زمانی امری شخصی به شمار می‌رود که در حریم خصوصی و چاردیواری فرد باشد اما زمانی که پوشش و لباس پا به معابر عمومی، اماکن گروهی و … می‌گذارد، یک امر اجتماعی به شمار می‌رود.

یکی از فرهنگ‌هایی که از غرب وارد کشور شده است و به نام تجدد و تمدن به خورد جامعه و جوانان داده می‌شود و نمادی از مدرنیته به شمار می‌رود استفاده‌های تبلیغاتی از بانوان است.

اکنون برخی از فروشگاه‌های گیلان در شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام و اینستاگرام به فضایی برای خودنمایی و تبرج برخی دختران تبدیل شده‌اند، که با پوشش نامتعارف لباس‌های فروشگاه‌ها و تبلیغ آن سعی در افزایش دنبال کنندگان یا به اصطلاح فالوئرها و در نتیجه فروش محصولات فروشگاه‌های خود دارند.

متاسفانه این روزها که بیماری کرونا فراگیر شده و اکثر مردم خریدهای خود را اینترنتی انجام می‌دهند، فروشگاه‌ها بیش از پیش به تکاپو افتاده‌اند تکه در فضای مجازی محصولاتشان را به نحوی تبلیغ کنند تا جذب مشتری بیشتری داشته باشند که در این راستا برخی از این فروشگاه‌ها، پا را فراتر گذاشته و برای تبلیغات لباس‌های نیمه عریان خود، از بانوان استفاده می‌کنند.

زن ایرانی که تا پیش از این جایگاهی رفیع داشت و در مقام مادر در مقام همسر و در نقش‌های آموزشی و پرورشی در سطح جامعه حاضر می‌شد امروزه گاهی می‌بینیم که در هر نقش پیش پا افتاده و تشریفاتی پا به عرصه اجتماع می‌گذارد و نقش گرم کننده بازار فروش سودجویان را بازی می‌کند.

«روح‌الله مومن‌نسب» با بیان اینکه فضای مجازی یک فضای ول است اظهار کرد: آنهایی که متصدی مسئولیت کنترل فضای مجازی هستند، به ول بودن این فضا افتخار می‌کنند.

کارشناس ارشد فضای مجازی با بیان اینکه باید در چنین فضایی در وهله نخست مسئولان جاهل و مغرض را کنار گذاشت افزود: متاسفانه مجلس هم در این زمینه خنثی رفتار می‌کند و انتظار می‌رود از ابزارهای نظارتی خود در این زمینه استفاده کند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی ول، محصول ول بودن تفکر نظارت بر فضای مجازی است گفت: اگر دستگاه‌های نظارتی مطالبه گری و نظارت بیشتر بر مسئولان مربوطه داشتند، فضای مجازی هم ول نمی‌شد.

مومن‌نسب با بیان اینکه مسئولان نظارتی هم در این فاجعه کم‌کاری کرده‌اند و فقط مختص به مسئولان اجرایی نیست تصریح کرد: یکی از مسائلی که در فضای مجازی دیده می‌شود نحوه پوشش افرادی است که در این فضا فعالیت تبلیغاتی می‌کنند.

کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه استفاده از لباس‌های زننده و تبلیغ یک تیپ و اندام از جمله معضلات کنونی فضای مجازی است خاطرنشان کرد: فروشندگان از افراد بیش از اندازه لاغر که شاید حتی از نظر سلامت، بیمار هم باشند ولی در تبلیغات دارای ارزش هستند، استفاده می‌کنند، زیرا در صددند یک نوع مریضی را تبلیغ ‌کنند که اندازه و وزن وی از حالت نرمال خارج است و مقاومت بدنش را کاهش می‌دهد تا بتواند نمادی باشد و از اندامش پول در بیارود.

وی با بیان اینکه برخی اوقات افراد برای اینکه بتوانند در تبلیغات حضور داشته باشند و پول خوبی کسب کنند، خود را زیر تیغ جراحی می‌برند که سبب ایجاد بیماری‌هایی می‌شود، تا یک چهره ساختگی و زیبا جلوه داده شده را از خود به نمایش بگذارد اظهار کرد: متاسفانه اینگونه افراد مضراتی برای خود و مضرات بزرگتر برای کسانی که آنها را برای الگوی خود قرار می‌دهند، دارند.

مومن‌نسب افزود: در قوانین ما حداقل برای استفاده ابزاری از جنس مرد و زن مقرراتی گذاشته شده است و قانون جرایم وجود دارد اما دستگاه‌های ناظر وظیفه نظارتی خود را انجام نمی‌دهند که اگر انجام می‌دادند ما حتی در برخی از موارد نیاز به قانون‌گذاری مجدد نداشتیم.

کارشناس ارشد فضای مجازی گفت: مدگرایی و استفاده ابزاری از زن و مرد بر می‌گردد به نظارت‌های ضعیف، مردم به این افراد توجه نکنند و به مسئولان تذکر دهند و به روش‌های مختلف مطالبه‌گری کنند تا وضعیت از این حال ول و رها شده خارج شود.

گفتنی است، پوشش نامتعارف برای تبلیغات فروشگاه‌ها سبب گسترش بی غیرتی، استفاده ابزاری از دختران و زنان، نمایش بدن و بی حیایی می‌شود و در تضاد آشکار با فرهنگ ایرانی- اسلامی ما قرار دارد و دهن کجی آشکار به اصول اصیل حیامحوری، دینمداری و قانون گرایی است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار