کد خبر : 23385
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷

حاجی پور: یک اتاق خالی احداث شده بود که بارها مسئولان از آن بازدید کردند! / رمضانپور: نباید به حرفهای خلاف واقع دیگران توجه کرد

حاجی پور: یک اتاق خالی احداث شده بود که بارها مسئولان از آن بازدید کردند! / رمضانپور: نباید به حرفهای خلاف واقع دیگران توجه کرد

عضو شورای شهر رشت گفت: امیدوارم این نحوه انعکاس عمدی نباشد، این نوشتن ها مسئولیت دارد. مطلبی را در مورد مرکز کنترل ترافیک یکی از سایت ها منتشر کرد، که خلاف واقع بود.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی گیلانستان، بعد از انتشار خبری پیرامون افتتاح مجدد مرکز کنترل ترافیک شهرداری رشت (اینجا را بخوانید) اسماعیل حاجی پور عضو اصلاح طلب شورای رشت بعد از چندین مصاحبه با رسانه های مختلف علیه خبر گیلانستان و تکذیب این خبر، به همین قدر رضایت نداد و در جلسه امروز صحن علنی شورای شهر رشت با همراهی احمد رمضانپور نرگسی دیگر عضو اصلاح طلب شورا، مجددا گیلانستان را متهم به بی انصافی و انتشار مطالب خلاف واقع نمود!

وبسایت روابط عمومی شورای شهر رشت که چند روزی است با انتشار اخبار متعدد از حاجی پور درصدد بود خبر گیلانستان را به حاشیه ببرد و تکذیب کند، در آخرین اجاره نویسی خود نوشت:

اسماعیل حاجی پور در نطق پیش از دستور، اصحاب رسانه را نور چشمان شورا توصیف کرد و گفت: با این حال این نور چشمان گاهی برای چشمان، دردسر درست می کنند.

عضو شورا خطاب به اصحاب رسانه ابراز کرد: مثل آیینه باشید و آنچه واقعیت است منعکس کنید. قلم به قدری ارزشمند است که خداوند در قرآن به آن سوگند یاد شده است. ما دیگر امتحان خود را پس داده ایم مردم به ما اعتماد کرده و به ما رای دادند. روزی که ما سوگند یادکردیم که امانت دار باشیم، مطمئنا مراقب اعمال خود هستیم شاید دیگر فرصتی نداشته باشیم. سعی کنید واقعیت ها را منعکس کرده و خدا را درنظر بگیرد.

وی تصریح کرد: امیدوارم این نحوه انعکاس عمدی نباشد، این نوشتن ها مسئولیت دارد. مطلبی را در مورد مرکز کنترل ترافیک یکی از سایت ها منتشر کرد، که خلاف واقع بود. روزی که مرکز کنترل ترافیک افتتاح شد گفتم که از ۵سال پیش افرادی کاری را شروع کردند و امروز به نتیجه رسید و بی انصافی است که بگویم در همین چند ماه و با تلاش کمیسیون ترافیک شورای پنجم این مرکز احداث و تجهیز شده است. بخشی از کار از دور قبل شروع شد و بخش عمده را که کمیته پایش نمی پذیرفت که حتما باید در راهبر استقلال سرور داشته باشیم، با رایزنی ها در این دور ممکن گشت. شهرداری بالغ بر ۵۶۰میلیون تومان برای استقرار این سرور هزینه کرد. اگر تک تک اعضای شورا همراهی نمی کردند ایجاد نمی شود.

۵۶۰ میلیون تومان شهرداری به پلیس راهور کمک کرد و مرکز کنترل راهور را افتتاح کردیم که اگر مال شهرداری و راهور باهم لینک نمی شد، نیروی انتظامی برای صدور کد گذر واژه با شهرداری همکاری نمی کرد.

حاجی پور ادامه داد: رسانه ها از صفر تا صد حرفهای ما را بنویسید. اولا هیچ افتتاحیه ای در گذشته صورت نگرفته بود که مراسمی برگزار شود. یک اتاق خالی بدون تجهیزات احداث شده بود که بارها مسئولان از آن بازدید کردند. اکنون یک سیستم کامل و تجهیز شده در مرکز کنترل ترافیک داریم. رسانه ها بروند عکس بگیرند و به مردم اطلاع دهند و انهایی که اطلاع هم ندارند و اطلاع غلط می دهند بروند و با دقت موضوع را بررسی کنند.

رئیس کمیسیون ترافیک شورا تاکید کرد: رسانه ای که اشتباه نوشته، شجاعت داشته باشد و اگر گزارش اشتباهی داده برود و پس از بررسی اصلاح کند.

وی همچنین اظهار کرد: ۱۲ ساعت وضعیت رعایت قوانین توسط مرکز کنترل ترافیک بررسی و پایش شد. بالای ۵۰۰۰مورد تخلف داشتیم ۲۵۰ مورد ثبت تخلف از چراغ قرمز است. البته فعلا اعمال قانون نمی شود از ۱۵ اسفند ۹۶ به بعد تخلفات ثبت و اعمال قانون می شود. با توجه به قرارداد با ناجا، به زودی بصورت تبلیغات گسترده اطلاع رسانی می شود و انتظار از مردم داریم که رعایت مقررات نمایند. نظم ترافیکی و احترام به حقوق دیگران برای ما مهم است.

حاجی پور افزود: از تاریخ یاد شده، هرکس متخلف شود بلافاصله با ذکر محل تخلف، نوع تخلف و میزان جریمه به متخلف پیامک ارسال می شود.

وی ضمن تقدیر از اطلاع رسانی درست و شفاف رسانه ها تصریح کرد: رسانه ها پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند و امیدواریم این پل با ارایه اطلاعات غلط خراب نشود.

احمد رمضانپور، نیز در نطق پیش از دستور جلسه، ضمن تقدیر از کمیسیون ترافیک و ریاست این کمیسیون در راه اندازی مرکز کنترل ترافیک گفت: بنده از این مرکز بارها بازدید کردم و میزان پیشرفت را بررسی کرده ام.

عضو شورا گفت: خدمت برای مردم نباید موجب شود به حرف های غیر واقع دیگران توجه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار