کد خبر : 46387
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 بهمن 1398- 57: 21

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

حاشیه‌نگاری جلسه هم‌اندیشی راهیان گام دوم انقلاب با ۱۱ کاندیدای انقلابی شهرستان رشت+ جزئیات و تصاویر

حاشیه‌نگاری جلسه هم‌اندیشی راهیان گام دوم انقلاب با ۱۱ کاندیدای انقلابی شهرستان رشت+ جزئیات و تصاویر

جلسه هم اندیشی راهیان گام دوم انقلاب اسلامی با حضور ۱۱ کاندیدای انتخابات مجلس برگزار شد.

به گزارش گیلانستان به نقل از روابط عمومی راهیان گام دوم انقلاب اسلامی، جلسه هم اندیشی راهیان گام دوم انقلاب اسلامی با حضور ۱۱ کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حسینیه ماسوله ای های ابتدای جاده پیربازار رشت برگزار شد.

در این جلسه کاندیداها به سه سوال درباره معرفی خود، مدیریت هزینه های انتخابات و برخی شائبه ها پیرامون داوطلبان نمایندگی و توانایی آنها پاسخ دادند.

هیچ هزینه ای برای انتخابات نمی کنم

حسن کربلایی نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابی رشت با حضور در نشست تشکل انقلابی راهیان گام دوم انقلاب اسلامی بیان کرد: بر اساس رهنمودهای عمومی مقام معظم رهبری تصمیم به شرکت در انتخابات مجلس گرفتم و این شایستگی را خود دیدم تا بتوانم به مردم عزیزمان خدمت کنم.

کربلایی با اشاره به عملکرد در مسئولیت های اجرایی خود اظهار کرد: بیش از ۴۰ سال در مسئولیت های مختلف خدمت کردم و در حال حاضر چندین مجموعه نظیر موسسه خیریه بانوی کرامت و موسسه قرآنی دارم و بسیاری از کانون های مختلف را در استان گیلان فعال نمودم.

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابی رشت اذعان داشت: هیچ هزینه ای برای انتخابات نمی کنم زیرا این توانایی را دارم تا با زبانم مسائل را روشن، آشکار کنم و همچنین خدمت شایسته به مردم عزیزمان ارائه دهم.

کربلایی خاطرنشان کرد: گروهی بر من ایراد می گیرند که تکروی می کنم در حالی که چنین نیست و معیار من انقلابی بودن است و زاویه دیگران با من در همین رویه است.

 انتخابات با پول نمی تواند برای مردم اثربخش باشد

سید جلال باقری با حضور در این تشکل انقلابی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران باعث شکل‌ گیری گفتمان و نظام معنایی جدیدی شد.

وی افزود: یکی از گونه‌‌ های بررسی و مطالعه پدیده‌‌ های سیاسی و تحلیل آن‌ها بر اساس روش تحلیل گفتمانی است و بنده نیز معتقد به این روش هستم.

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابی رشت اذعان داشت: بنده معتقد به هزینه کرد در بحث انتخابات نیستم زیرا یقین دارم انتخابات با پول و هزینه نمی تواند برای مردم در خانه ملت اثربخش باشد.

سید جلال باقری خاطرنشان کرد: تاکنون فرصت ارائه توانمندی‌ها و قدرت مدیریت خود را نداشته ام و اگر چنین فرصتی بدست آورم، مردم در خواهند یافت.

در کشورهای مختلف دنیا به عنوان دیپلمات ویژه افتخار خدمت داشتم

محمدرضا احمدی سنگری دیگر داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابی رشت نیز با حضور در نشست تشکل انقلابی راهیان گام دوم انقلاب اسلامی بیان کرد: از سن ۱۵ سالگی در جبهه حق علیه باطل حضور داشتم، در این مسیر نیز به درجه جانبازی نائل شدم و افتخار آزادگی را دریافت کردم، پس از آزادگی تحصیل کرده و دکتری رشته خود را در رشته زبان انگلیسی اخذ نمودم.

احمدی سنگری با اشاره به عملکرد در مسئولیت های اجرایی خود عنوان کرد: بنده چندین سال در استانداری گیلان و سپاه قدس حضور داشتم و در کشورهای مختلف دنیا به عنوان دیپلمات ویژه افتخار خدمت داشتم.

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابی رشت اذعان داشت: مشکلات ویژه ای در سطح شهرستان و استان وجود دارد که مهمترین آن معضلات اجتماعی نظیر طلاق است که باید مورد بررسی قرار گیرد و بحث دیگر جوانان ما هستند که امید خود را از دست داده اند و باید برای جوانان امیدآفرینی کنیم.

محمدرضا احمدی سنگری خاطرنشان کرد: بنده در انتخابات مجلس دهم یکصد میلیون تومان هزینه کردم و این دوره نیز باز هم در همین حدود هزینه خواهم کرد و یقین دارم که برای انقلاب باید هزینه کرد.

مجلس محل گفتمان است

حجت الاسلام سید رضا مطهری کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در معرفی خود اظهار کرد: متولد سال ۵۲ هستم و در سال ۷۶ ملبس به لباس روحانیت شدم و مدتی ریاست شورای هیات مذهبی شهرستان رشت و ریاست تبلیغات اسلامی آستانه اشرفیه را به عهده داشتم و در سال ۹۴ وارد عرصه انتخابات شدم و دو نوبت عدم احراز صلاحیت خوردم و این مرحله وارد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شدم.

وی با بیان اینکه بابت هزینه انتخابات پولی ندارم، افزود: بنده مادی گرا نیستم و وامی که گرفتم اخیرا قسطش تمام شده و بابت انتخابات پولی ندارم.

مطهری هدف از ورود خود به عرصه انتخابات را برخورداری از روحیه نترسیدن در مقابل مشکلات دانست و گفت: کسی که از گفتمان بهره نبرد نباید در انتخابات شرکت کند.

وی تصریح کرد: مجلس محل گفتمان است و حضور خود در انتخابات را یک تکلیف می دانم.
مطهری اضافه کرد: ورود من در محافل مختلف با عقاید و سلیقه های متنوع به جهت راهنمایی و هدایت است به دنبال توجیه وسیله و رای آوری نیستم.

 نماینده باید جسارت داشته باشد و بتواند حق مردم را بگیرد

سید ولی الله عظمتی فرماندار سابق رشت و داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم نیر اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب یکی از اعضای موسس جهاد بودم و در سال ۵۹ عضو سپاه شدم و برادر شهید هستم و سه مرحله اعزام به جبهه داشتم و فرمانده سپاه فومن، انزلی، لنگرود، لاهیجان، رشت و… بودم و فرمانداری پنج ساله شهرستان رشت از جمله فعالیت اجرایی بنده است.

وی با بیان اینکه همه بچه های انقلاب هستیم، افزود: نباید برای دنیای دیگران آخرت خود را خراب کنیم و باید از تخریب یکدیگر بپرهیزیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از حرف ها ناشی از ذهنیت محض است، گفت: علیه یک سری از نیروهای حزب اللهی حرف هایی زده می شود که اصلا صحت ندارد.
عظمتی با تصریح بر اینکه عشق قدرت و شهرت ندارم، افزود: کار اجرایی کردم و در تمام پیچ و خم های اداری بودم.

وی یکی از بحث ها را موضوع هزینه عنوان کرد و یادآور شد: حتی یک ستاد کرایه نکردم و هیچ رای نخریدم.

وی وظایف نمایندگان را ذاتی و قانونی خواند و خاطرنشان کرد: وجود مشکلات ناشی از عدم اجرای قانون درست است که در کشور اجرا نمی شود.

وی با بیان اینکه نماینده باید صادق و رک باشد، اظهار کرد: اگر نماینده ای سوابق بد دارد نباید وارد انتخابات شود و مردم باید به افراد سالم و صالح رای دهند.

این داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم متذکر شد: نماینده باید جسارت داشته باشد و بتواند مطالبه گری کند و حق مردم را بگیرد و از منابع کشور برای استان هزینه کند.

شفافیت در هزینه های انتخاباتی مهم است

جبار کوچکی نژاد نماینده فعلی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: از سال ۵۷ وارد فعالیت انقلابی شدم و در بسیاری از تظاهرات استان حضور داشتم و زمان طولانی در جنگ بودم و یک بار مجروح شدم.

وی با اشاره به اینکه در بخش هزینه ها بیشتر سخت کوش هستم، افزود: شفافیت در هزینه های انتخاباتی مهم است و بنده چندین هکتار شالیزار و درختکاری دارم و اگر با تنش مالی مواجه شوم از این منابع خود استفاده می کنم.

وی همچنین در خصوص شبهات مرتبط با مشکلات مالی خود در ساختمان محل فعالیت فرهنگی گفت: بخشی از هزینه های اجاره این ساختمان توسط برادر مرحومم پرداخت شد که در آن کار فرهنگی و عمومی انجام می دادیم و کار شخصی انجام نمی دادیم و اسناد آن نیز موجود است.

توانایی مدیریتی دارم

نادر حسینی از دیگر داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم نیز در این جلسه اظهار کرد: متولد سال ۵۷ هستم و بیشترین وقت خود را صرف فعالیت های غیر دولتی کردم.

وی با بیان اینکه هزینه آن چنانی ندارم، گفت: حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان از دوستان و آشنایان برای انتخابات در نظر گرفته شده که هزینه می شود.
حسینی با اشاره به اینکه در شهر رشت ۳۰ مرکز قرآنی دارم، تصریح کرد: مدیریت اینها را انجام می دهم و این توانایی در بنده وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل کارگروه های متعدد می توان فعالیت های زیادی انجام داد و توانمندی جوانان و پیشکسوتان را سر لوحه کار خود قرار می دهیم.
حسینی در پایان از توانمندی خود در صورت فرصت انتخاب شدن ابراز اطمینان کرد.

ناکار آمدی مدیران معضل جامعه است

سردار سید علی آقازاده نیز در جلسه گام دوم انقلاب به جایگاه مجلس اشاره کرد و گفت: با توجه به جایگاه مجلس و نگاهی که جامعه به سیستم اجرایی دارد هر نیروی انقلابی در تلاش است تا حضوری انقلابی در این عرصه داشته باشد.

وی با بیان اینکه فرصت هایی در جامعه وجود دارد که باید برای توسعه استفاده شود، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی فرصت بسیار خوبی است که می توانیم با انجام وظایف خود مدیریتی را در جامعه ساماندهی کنیم.

آقازاده با اشاره به اینکه هزینه های انتخاباتی باید متعارف و به دور از باندهای قدرت و ثروت باشد، خاطرنشان کرد: بنده خیرات و حقوق خود را صرف هزینه انتخابات می کنم.

وی ناکارآمدی مدیریتی و ضعف عملکرد مدیران را معضل جامعه دانست و افزود: از همان ابتدا به دنبال تحول مدیریتی در استان بودم و باید از ظرفیت های بالنده و نیروهای اجتماعی استفاده کنیم.
این داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه جامعه ما دچار بازار معامله شده است، یادآور شد: اساسی ترین اهداف انقلاب سعادت انسان ها و دفاع از حق مظلومان بوده و تقویت ارکان نظام و حفظ جایگاه آن اصلی است که همه باید به آن بپردازیم.

وی بیان کرد: باید مجلسی آگاه و تعیین کننده داشته باشیم.

نماینده باید پاسخگوی تمام اقشار جامعه باشد

رضا عاشری کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز ذر جلسه گام دوم انقلاب، خود را فرزند شهید و متولد ۶۵ عنوان کرد و گفت: لیسانس خود را از دانشگاه گیلان و کارشناسی ارشد مهندسی عمران را از دانشگاه تهران اخذ کردم و یک سال در حوزه مهندسی سپاه، هفت سال در شهرداری رشت و شهردار منطقه پنج رشت از دیگر فعالیت های اجرایی بنده است.

وی با بیان اینکه با استقبال دوستان وارد عرصه انتخابات شدم، اظهار کرد: بسیاری بنده را در حد نمایندگی مجلس نمی دانند ولی بنده خود را در حد نوکری مردم می دانم و معتقدم نمایندگی جز خدمت بله مردم نیست.

وی با اشاره به اینکه رهبری در گام دوم انقلاب ۳۹ بار کلمه جوان را بکار بردند، تصریح کرد: مجلس کاری تخصصی است و صرف اینکه یک نفر روابط خوبی دارد و خطیب توانایی است، کافی نیست.

عاشری با بیان اینکه نماینده باید پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد: یک نماینده باید نماینده تمام اقشار جامعه به ویژه کسانی که جز خدا هیچ کس را ندارند، باشد.

وی در مورد هزینه انتخابات خود گفت: بنده ساختمان سازی می کنم و یک واحد آپارتمان را برای فروش در نظر گرفتم و یک میلیارد تومان دارم که بخشی از این مبلغ را هزینه انتخابات می کنم.
وی همچنین عنوان کرد که مجرد است و از مادر پیرش نگهداری می کند.

برگزاری انتخابات شکوهمند مهم است

داریوش رفیعی کاندیدای دیگر انتخابات مجلس یازدهم نیز اظهار کرد: متولد رشت هستم و در زمینه کارشناسی طرح هدفمندی یارانه ها و آمارگیری سازمان برنامه و بودجه فعالیت دارم.

وی هدف از حضور خود در انتخابات مجلس یازدهم را در چند محور برشمرد و گفت: دوری از فساد و اشرافی گیری، اهمیت دادن به معیشت مردم، ریشه کنی فقر و فساد و… از جمله اهداف بنده است.

رفیعی با اشاره به اینکه انتخاب اصلح یک تکلیف الهی است، تصریح کرد: پاک دستی از دیگر فاکتور حضورم در انتخابات است.
وی متذکر شد: باید انتخابات شکوهمند داشته باشیم و رای دادن بهتر از رای ندادن است.

انتخاب مدیران شایسته از وظایف نمایندگان است

مجید دلاور متولد سال ۶۱ کوچصفهان و پزشک و تحصیلکرده الهیات از دیگر داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم بود که در جلسه گام دوم انقلاب به معرفی دیدگاه خود پرداخت.

وی وظایف نماینده را قانونگذاری دانست و گفت: نماینده باید قدرت فهم قانون را داشته باشد.

دلاور با بیان اینکه در تمام لوایح نماینده موظف است کارشناسی رای دهد، افزود: باید با استفاده از مشاوره بر اجرا و انتخاب مدیران شایسته نظارت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نماینده باید قدرت ایستادگی در برابر باندهای ثروت و قدرت را داشته باشد، ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی پوسته و مغز دارد و اگر مراقبت نکنیم حقیقت نظام به تدریج استحاله خواهد شد.

دلاور با تاکید بر اینکه برخی ادعای انقلابی گری دارند ولی پای بند به اصول انقلاب نیستند، خاطرنشان کرد: مشکلات زیادی وجود دارد که برای برطرف شدن آنها باید مدیران لایق داشته باشیم.
وی اضافه کرد: به خاطر وجود مدیران ضعیف و نالایق مشکلات زیادی نصیب گیلان شده و برخی نمایندگان به جای کمک، در بکارگیری مدیران نالایق نقش دارند.

این داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم به هزینه های انتخابات اشاره کرد و افزود: انتخابات هزینه هایی دارد و نماینده باید وامدار باندهای ثروت نشود و اصول را رعایت کند و اسراف نکند.

وی گفت: شخصا منابع مالی ندارم و مقداری پول کنار گذاشتم که برای معرفی خود هزینه می کنم.
دلاور هدف از ورود خود به عرصه انتخابات را کمک کردن به مردم عنوان کرد و یادآور شد: از مشورت صاحب نظران در عرصه انتخابات بهره می گیرم ضمن اینکه در حوزه نظارت نیز توانمندی دارم.

وی حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس یازدهم را امری مهم خواند و بر بستر سازی در این زمینه تاکید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار