کد خبر : 84043
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 آذر 1401- 58: 18

رئیس شورای شهرستان رشت:

حال رشت خوب نیست زیرا دچار خطاهای راهبردی شدیم/ می‌توانستیم یک شورای موفق داشته باشیم

حال رشت خوب نیست زیرا دچار خطاهای راهبردی شدیم/ می‌توانستیم یک شورای موفق داشته باشیم

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت گفت: رشت وضعیت مناسبی ندارد و حال این شهر خوب نیست چون در حوزه مدیریت شهری ما در شورا و شهرداری دچار یکسری خطاهای راهبردی شدیم در حالی که می‌توانستیم یک شورای موفق در رشت و شهری توانمند داشته باشیم.

به گزارش گیلانستان، مجید عزیزی روز یکشنبه در دیدار اعضای شوراهای اسلامی شهرستان رشت با نماینده ولی فقیه در گیلان طی سخنانی افزود : عدم ثبات مدیریتی شهری مهمترین معضل رشت است و با توجه به گذشت بیش از ۱۲ سال هنوز کنارگذر رشت احداث نشده که عمده دلیل این امرعدم ثبات مدیریت شهری است و از سوی دیگر زیرساختهای معیوب شهر هم مردم را گرفتار کرده است.

 

عضو شورای اسلامی شهر رشت عنوان کرد: شورا یک نماد فرادستی در راستای هم افزایی است و مطالبه‌گری یکی از اهداف مهم آن است و باید پیگیر مشکلات و مطالبات مردم باشیم.

 

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت بیان کرد: انتخاب شهردار حق اعضای شوراست اما پس از یک ماه از تشکیل این شورا چالش با شهردار شروع شد که این امر باعث مشکلات زیادی تا به امروز شده است.

 

وی ادامه داد: البته اگر اشکالات و ایرادات اساسی وجود داشته باشد و یا اگر شهردار تخلفات مالی و یا مباحث سیاسی داشته باشد باید آنرا بازگو کرد اما هم اینک هیچ سند و مدرکی از سوی مخالفان شهردار ارایه نشده و نمی‌شود چون هیچ سندی وجود ندارد.

 

عزیزی اضافه کرد: ما باید به دنبال چاره باشیم اما درگیری‌ها در شورا اجازه این امر را نمی‌دهد و از نماینده ولی فقیه در گیلان می‌خواهیم که در این بخش ورود کرده تا این معضل خاتمه یابد زیرا رشت ظرفیت این میزان از اختلافات را ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: پس از انتخابات شوراها، مردم شهرستان رشت نام شورای کنونی را شورای انقلابی گذاشتند اما عملکرد ما مردم را ناامید کرده و با تنگ نظری‌ها اجازه نمی‌دهیم که یک نیروی بومی رشد کند.

 

این جلسه برای طرح مباحث مربوط شهردار رشت برپا نشده است

 

علیرضا تاج شهرستانی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت هم در این جلسه با قطع سخنان رئیس شورا اظهار کرد: این جلسه برای شهردار رشت تشکیل نشده که فقط در خصوص وی صحبت می‌شود و شما می‌توانید در جلسه اختصاصی در مورد شهردار صحبت کنید.

 

وی با انتقاد از رئیس شورای شهر رشت افزود: این جلسه برای بیان مشکلات شوراهای بخشها و شهرهای شهرستان رشت تشکیل شده تا نماینده ولی فقیه با این مشکلات بیشتر آشنا شود و برای برطرف شدن آنها با مسئولان ذیربط چاره‌ای اندیشیده شود اما رئیس شورا فقط در حمایت از شهردار رشت صحبت می‌کند.

 

وی تصریح کرد : فضای شهری هم باید نشاط و شادابی داشته باشد و برنامه هایی برای ایجاد شادمانی و ارتقا روحیه آنان ایجاد شود.

 

به گزارش ایرنا، اعضای شوراهای اسلامی و برخی از شهرداران بخشها و شهرهای سنگر، کوچصفهان، لشت نشا، خشکبیجار، لولمان، پیربازار و بخش مرکزی رشت روز یکشنبه با آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت دیدار کردند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار