کد خبر : 85107
تاریخ انتشار : شنبه 3 دی 1401- 15: 12

فرماندار رشت:

حدود یک سوم دانش آموزان استثنایی گیلان در رشت تحصیل می کنند

حدود یک سوم دانش آموزان استثنایی گیلان در رشت تحصیل می کنند

فرماندار رشت با اشاره به تحصیل حدود یک سوم دانش آموزان استثنایی گیلان در این شهرستان خواستار همکاری بیشتر برای کاهش چالش های تحصیلی این دانش آموزان شد.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، حمیدرضا امام پناهی صبح شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت با تقدیر از تعهد و تلاش معلمان و کادر آموزشی، گفت: علیرغم تعطیلی دو ساله کلاس‌های درس و سو استفاده دشمنان از یکه تازی ناگزیر فضای مجازی در عرصه آموزشی کشور، هوشیاری معلمان فرهیخته و متعهد سبب شد تا جبهه برانداز و تجزیه طلب در دستیابی به توهمات خود ناکام بماند.

 

امام پناهی با بیان اهمیت برگزاری مسابقات لیگ علمی در بین دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم، شناسایی استعدادها، تمرین فعالیت‌های مشارکتی و ایجاد علاقه در دانش آموزان نسبت به دروس مختلف را از جمله مزایای این مسابقات دانست و خواستار برنامه ریزی دقیق و هدفمند در برگزاری آن شد.

 

فرماندار رشت با اشاره به پذیرش حدود یک سوم دانش آموزان استثنایی استان در مراکز آموزشی شهرستان رشت، افزود: ضروری است تا با ارزش گذاری به توانمندی‌های این کودکان در زمینه‌های گوناگون و کمک به کمرنگ شدن موارد معلولیت و محدودیت‌های این عزیزان، چالش‌های تحصیلی کودکان استثنایی به حداقل برسد.

 

وی همچنین نسبت به همکاری بیشتر آموزش و پرورش، بنیاد مسکن و ثبت اسناد برای تسریع در صدور اسناد مالکیتی اماکن آموزشی شهری و روستایی تاکید کرد.

 

فرماندار رشت با اشاره به اینکه آموزش و پرورش همانگونه که از نامش پیدا است، بر خلاف بسیاری از دیگر دستگاه‌های اجرایی که دارای مسئولیت واحد بوده همزمان عهده دار دو وظیفه مهم آموزش و امور پرورشی فرزندان ایران اسلامی است، گفت: یقیناً اتفاقات خوب در آینده کشور، از کلاس‌های درس آغاز می‌شود.

 

وی ادامه داد: این مهم ایجاب می‌کند تا همگی با دوری گزینی از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای، قدردان تلاش کادر آموزشی و یاری گر آموزش و پرورش در انجام وظیفه باشیم.

 

ضرورت مشارکت خیران برای کاستن دغدغه و کمبودهای آموزشی

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در ادامه این جلسه با یادآوری اینکه مجموع دانش آموزان نواحی ۱ و ۲ رشت تقریباً برابر با یک سوم جمعیت دانش آموزی استان است، از این منظر تصمیمات شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت را بسیار مهم و اثرگذار دانست و خواستار مساعدت دستگاه‌ها و خیرین برای کاستن از دغدغه و کمبودهای موجود شد.

 

محمد فائزی افزود: آموزش و پرورش مجموعه‌ای اداری با مخاطبان وسیع و تأثیرگذار در آینده کشور است که عهده‌دار آموزش و تربیت فرزندان این سرزمین در عالی‌ترین و مناسب‌ترین سنین آموزشی است.

 

وی ادامه داد: باید با هم افزایی دیگر دستگاه‌ها و مشارکت فعالان فرهنگی در انجام وظایف اقدام شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار