کد خبر : 71177
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان:

حدود ۲۰۰ کارگزار متخلف گیلان به مراجع رسیدگی معرفی شدند + جزئیات

حدود ۲۰۰ کارگزار متخلف گیلان به مراجع رسیدگی معرفی شدند + جزئیات

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با بیان اینکه طی بازرسی‌های صورت گرفته در ۱۸ ماه گذشته ۵۸ نفر را به دستگاه قضایی و ۱۴۰ نفر به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شدند، گفت: بازرسی گیلان علاوه بر این بیش از ۱۵۰ گزارش هشداری را به دستگاه‌های اجرایی صادر کرده است.

به گزارش گیلانستان، سیف‌الله مسرور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم گسترش و تقویت نظارت در سازمان بازرسی اظهار کرد: معتقدیم اگر پیش از بازرسی، نظارت‌ها تقویت شود مردم کمتر آسیب می‌بینند و میزان جرائم نیز کاهش پیدا می‌کند

وی از عضویت مؤثر سازمان بازرسی در حداقل ۱۰ کارگروه استانی خبر داد و افزود: بازرسی، در کمیته‌های رونق تولید و دیگر کارگروه‌ها حضور دارد تا کمک‌کننده تولید، حفظ و پیشگیری از جرائم ناخواسته باشد.

از ۱۶ شرکت و کارخانه طی یک سال اخیر بازرسی به‌عمل‌آمده است

مدیرکل سازمان بازرسی کل گیلان از بازرسی ۱۶ شرکت و کارخانه در استان طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: از نمونه این بازرسی‌ها، واحد‌های تولیدی همچون ایران پوپلین، پایا کلاچ، رشت الکتریک و دیگر شرکت‌ها بوده که پایداری و حفظ تولید و اشتغال را به دنبال داشته است.

۱۶۵ مورد بازرسی سرزده در ادارات گیلان

مسرور از بازرسی‌های سرزده در واحد‌های تولیدی ازجمله در پیک‌های کرونایی خبر داد و افزود: از ۱۱ شهرستان در قالب ۳۰ تیم بازرسی از ۱۶۵ دستگاه اجرایی، اداری و عمومی بازدید کاملاً سرزده صورت گرفته و همچنان نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در جریان بازرسی‌ها بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی از اشکالات نیز علیرغم نظارت‌ها وجود دارد و فرایند بازرسی از آن‌ها آغاز شده است.

مدیرکل سازمان بازرسی کل گیلان با اشاره به برخی از اشکالات در خیران نظارت‌ها، گفت: بدرفتاری با ارباب‌رجوع، عدم حضور در محل کار، اطاله در پاسخگویی به استعلامات، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و چندین عنوان دیگر محور نظارت بازرسان در سطح دستگاه‌های اجرایی و عمومی است.

مسرور از صدور ۱۰۹ گزارش هشداری سازمان بازرسی طی یک سال و نیم اخیر خبر داد و گفت: این گزارش‌ها پس از اطلاع از تضییع حقوق دولتی و حقوق مردم انجام می‌شود که در کمترین زمان با هشدار و تذکر سازمان بازرسی همراه است و تا استیفای کامل حقوق، پیگیری‌ها ادامه دارد.

حدود ۵۰ گزارش هشداری به دستگاه‌های اجرایی استان در نیم سال ۱۴۰۰ ارسال شده است

وی از صدور بیش از ۵۰ گزارش هشداری به دستگاه‌های اجرایی و عمومی در استان گیلان طی ۶ ماه اخیر خبر داد و گفت: با تقویت نظارت‌ها پیش‌بینی می‌شود میزان تهیه و صدور گزارش‌ها در طول امسال نسبت به سال گذشته بیشتر نیز بشود.

مدیرکل سازمان بازرسی کل گیلان با اشاره به عملکرد این دستگاه در برخورد با متخلفان اداری طی یک سال و نیم گذشته، گفت: ۴۱ نفر به مراجع قضایی شامل یک مدیرکل، دو شهردار و دو عضو شورای و ۳۶ تن نیز از کارکنان دولتی بودند.

معرفی ۱۰۸ نفر به هیئت تخلفات اداری در گیلان

مسرور همچنین از معرفی ۱۰۸ نفر به هیئت‌های اداری تخلفات طی سال گذشته خبر داد و گفت: از این افراد یک‌تن مدیرکل، ۷ شهردار ادوار، چهار عضو شورا و ۹۶ نفر از کارکنان دولت بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ برای ۳۳ نفر محکومیت توسط محاکم قضایی قطعی صادرشده، گفت: برای ۲۳۰ نفر نیز توسط هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری رأی صادرشده است.

معرفی ۴۶ نفر کارگزار دولتی به مراجع رسیدگی طی ۶ ماه اخیر

مدیرکل سازمان بازرسی کل گیلان با بیان اینکه طی ۶ ماه امسال علیرغم اینکه نیمی از کارکنان درگیر کرونا بودند، بازرسی‌ها ادامه داشته، گفت: طی ۶ ماه اخیر ۱۴ نفر به مراجع قضایی و همچنین ۳۲ نفر به هیئت‌های اداری و انتظامی معرفی‌شده‌اند که برای ۳۲ نفر در مراجع قضایی و ۹۲ نفر در هیئت اداری تخلفات رأی صادرشده است.

حدود ۶۰ درصد اصلاح امور تهیه‌شده بازرسی توسط دستگاه‌ها اجرایی شده است

مسرور یکی دیگر از محورهای کاری بازرسی را اصلاح امور برشمرد و افزود: در سال ۹۹ در راستای اصلاح امور ۴۳۸ مورد پیشنهاد اصلح امور به دستگاه‌های اجرایی و عمومی صادرشده که حدود ۶۰ درصد آن‌ها اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه صدور گزارش‌های هشداری سازمان بازرسی جدی است، گفت: برای اولین بار در کشور یک مدیر ارشد که نسبت به پیشنهاد امور بازرسی توجهی نکرده بود به یک سال انفصال‌ازخدمت محکوم شد.

بازرسی گیلان میلیاردها تومان سرمایه را به دولت بازگرداند

مدیرکل سازمان بازرسی کل گیلان همچنین، لغو واگذاری ۷۵ مورد معدن در استان گیلان به مبلغ از ۱۷۸ میلیارد تومان، ابطال ۴۰ پروانه بهره‌برداری معدن، آزادسازی ۳۴ هزار و ۸۷۸ مترمربع به ارزش ۵۲ میلیارد تومان از چنگال متجاوزین، برگرداندن ۱۰ هکتار از اراضی در اختیار دستگاه‌ها به ارزش ۲۹۵ میلیارد تومان در شهر آستارا و پیگیری برای تأمین ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت و اصلاح شبکه آب و آبیاری را از پیکر اقدامات اثربخش در فصل زراعی گذشته توسط بازرسی کل استان گیلان دانست.

مسرور در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص کمبود آرد در گیلان که به اذعان مدیرکل صمت در پی ترک فعل‌ها بوده، خاطرنشان کرد: مسئول مستقیم آرد صمت است و گزارش‌های زیادی در استان ازجمله آستارا بوده و رسیدگی شده و همچنان نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه موضع نان و همچنین توزیع خارج از شبکه آرد نیازمند حضور جدی‌تر بازرسی است، گفت: تفاوت قیمت در آرد یارانه‌ای و آزاد زیاد است و لازم است گزارش‌های هشداری به صمت در این راستا تهیه و ارسال شود.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با اشاره به تضییع حقوق جامعه کارگری در ادارات دولتی، افزود: در این رابطه مشکل اساسی وجود دارد و خوشبختانه مجلس شورای اسلامی نیز دنبال راهکارهایی است تا این نوع مشاغل را در بخش‌های دولتی ساماندهی کند.

مسرور در پاسخ به سؤال مشترک خبرنگار فارس و همچنین دیگر خبرنگاران حاضر مبنی بر ناکافی بودن نظارت‌ها توسط ناظران اداره کار در شرکت‌های خصوصی ازجمله ایران برک، گفت: اداره کار باید نظارت بیشتری داشته باشد تا نظارت‌ها در شرکت‌های خصوصی بیشتر شود تا خدای‌نکرده حقوق کارگران تضییع نشود.

بازرسی به جدیت در ایران برک ورود می‌کند

وی از ورود سازمان بازرسی در صورت تأمین نشدن حقوق کارگران در ایران برک تأکید کرد و افزود: ایران برک و شرکت‌های مشابه چوب خصوصی‌سازی‌های ناسالم را می‌خورند و اکنون یک شرکت ورشکسته است و لازم است سازمان بازرسی به‌صورت جدی جهت پیشگیری از آشفتگی‌های بیشتر ورود کند.

به اقاله رشت الکتریک راضی نیستیم

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان به تلاش‌های سه‌ساله در جهت تعیین تکلیف مالکیت رشت الکتریک نیز اشاره کرد و گفت: مالکیت رشت الکتریک اقاله شده اما توقع ما و مردم تنها اقاله نیست بلکه باید شرکتی با ظرفیت اشتغال و تولید قابل‌توجه به گیلان برگردد.

پسماند و رودخانه‌های گیلان بی متمولی‌اند

مسرور همچنین در پاسخ به دیگر سؤال خبرنگار فارس مبنی بر بی متولی بودن رودخانه‌ها و مدیریت پسماند در گیلان، گفت: موضوع پسماند و رودخانه‌های آلوده متأسفانه داغ بزرگی بر دل استان گیلان است و علیرغم اینکه چالش و مشکل ملی است کسی مسؤولیت ساماندهی آن‌ها را بر عهده نمی‌گیرد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار