کد خبر : 83724
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷

حدود ۳ هزار خانه مسافر در گیلان مجوز فعالیت گرفتند

حدود ۳ هزار خانه مسافر در گیلان مجوز فعالیت گرفتند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: برای ۲هزار و ۶۵۰ خانه مسافر در استان مجوز فعالیت صادر شده است و یک هزار خانه مسافر غیرمجاز نیز از ابتدای سال تاکنون در استان شناسایی شده است.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، ولی جهانی روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: خانه مسافرها یکی از واحدهای اقامتی قابل اعتنا در روزهای اوج سفر در گیلان است که عدم توجه به مجوز این مکان‌های اقامتی از سوی گردشگران، احتمال بروز گردشگری ناامن را افزایش می دهد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با واگذاری صدور مجوز خانه مسافر به این اداره کل، روند دریافت مجوز برای این مکان های اقامتی در استان تسهیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان یادآور شد: پیش تر این مجوزها توسط شرکت های مجری انجام می شد اما اینک واسطه ها حذف و صدور مجوز به این اداره کل و نمایندگی های آن در شهرستان های استان محول شده است.

جهانی بیان کرد: این تصمیم طبق بخش‌نامه ابلاغی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اجرایی شده است و عملا واسطه ها در این فرآیندحذف شده اند.

در زمان حاضر۳ هزار و ۴۸۳واحد تاسیسات گردشگری اعم از هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، مجتمع سرگرمی و تفریحی، اقامتگاه سنتی، واحد بین راهی، مجتمع گردشگری در گیلان فعال است و بیش از ۱۲ هزار نفر در حوزه گردشگری استان مشغول به فعالیت است.

گیلان برای نخستین بار، طی یک بازه زمانی ۶ ماهه ورود بیش از ۵۲میلیون گردشگر را به استان در سال ۱۴۰۱ تجربه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار