حذف آموزههای دینی و قرآنی از کتابهای درسی نشانه اجرای سند 2030 است
مسئول تربیت و آموزش سپاه قدس گیلان گفت: حذف بعضی از آموزههای دینی و قرآنی از کتابهای درسی، نشان از اجرای این سند است.
به گزارش گیلانستان، حجتالاسلام صابر انصاری امروز در گفتوگویی با اشاره به اجرای سند 2030 اظهار کرد: اظهارات برخی از مسئولین نشان از اجرای سند 2030 است و پذیرش چنین تعهدی خارج ازنظر نظام، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
وی بابیان اینکه سند 2030 قابلپذیرش نیست گفت: بخشی از سند 2030 با فرهنگ دینی، اسلامی و انقلابی ما در تضاد است و به همین دلیل این سند برای ما قابلپذیرش نیست.
مسئول تربیت و آموزش سپاه قدس گیلان افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان در سخنرانیهای اخیر، نشان میدهد که مسئولین این سند را پذیرفتهاند و این دفاعی هم که دولتمردان و متولیان امر آموزشوپرورش از اجرای 2030 دارند، این موضوع را تأیید میکند.
انصاری بابیان اینکه یک عمل خلاف قانون رخداده است افزود: یک عمل خلاف قانون و خیلی واضح و آشکاری رخداده که مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن اذعان دارند.
وی بابیان اینکه برخی از اقدامات بهمنزله اجرای رسمی سند نیست تصریح کرد: دو بحث در رابطه با بحث اجرای سند 2030 وجود دارد، اول اینکه طبق قاعده، قانون، مستندات و بندبند این سند میخواهند کار بکنند یا اینکه اصلاً از اسمورسم این سند خبری نیست، ولی عملاً در حال حاضر اقداماتی که در راستای اهداف سند 2030 هست در کشور در حال اجرا است و چیزی را نمیشود رسمی پیدا کرد که مثلاً این کاری که در آن کتاب صورت گرفته بهمنزله اجرای آن بند سند است.
مسئول تربیت و آموزش سپاه قدس گیلان بابیان اینکه حذف بعضی از آموزههای دینی و قرآنی از کتابهای درسی، نشان از اجرای این سند است گفت: مطمئناً تا زمانی که مجلس شورای اسلامی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی این سند را تأیید، تصویب و امضاء نکنند قابلیت اجرای رسمی ندارد، اما متأسفانه با اقداماتی که در نظام آموزشی ما، مانند حذف آموزههای دینی و قرآنی صورت میگیرد، عملاً این اقدام شروعشده است./ فارس
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰