کد خبر : 27053
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 تیر 1397- 28: 19

حذف مراجعات حضوری در خصوص صدور و تمدید اعتبار دفترچه بیمه در گیلان

حذف مراجعات حضوری در خصوص صدور و تمدید اعتبار دفترچه بیمه در گیلان

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: استان گیلان جزء اولین استان پایلوت کشور در راستای حذف مراجعات حضوری برای صدور و تمدید اعتبار دفترچه بیمه تامین اجتماعی است.

به گزارش گیلانستان، جمیل حق پرست در گفتوگویی به مناسبت ۲۵ تیر روز تامین اجتماعی، گفت: تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است که بخش عمده منابع مالی آن از محل اخذ حق بیمه ها با مشارکت بیمه شده و کارفرما تامین می‌شود و به هیچ عنوان متکی به منابع دولتی نیست.

وی ادامه داد: اصول و مبانی بیمه‌گری سازمان به نحوی تنظیم شده که بین اهداف اصلی آن با نظام اقتصادی کشور همسویی کامل وجود دارد به گونه ای که از یکسو روند فعالیت‌های تولیدی و صنعتی موجب افزایش جمعیت تحت پوشش بیمه اجتماعی و تقویت منابع مالی این سازمان می شود و از سوی دیگر پوشش بیمه ای کارگران به افزایش اطمینان خاطر، ایجاد امنیت روحی و سلامت جسمی و درنهایت ارتقاء بهره‌وری نیروی کار منجر می‌شود.

حق پرست با اشاره به اینکه بدهی کارفرمایان به تامین اجتماعی مشکلاتی را در زمینه هزینه کرد این اداره به وجود آورده است و سبب بدهکاری بخش درمان به بیمارستان‌ها شده است، گفت: کارفرمایان گیلانی در حدود ٥ هزار میلیارد ریال بابت حق بیمه های کارگاهی به تامین اجتماعی استان بدهکار هستند این درحالیست که بدهی این اداره به بیمارستانها کمتر از نصف این مبلغ است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طرح بخشودگی جرائم بیمه ای که به مدت دو ماه در سالجاری با هدف مساعدت به واحدهای تولیدی و کارفرمایان مدیون به تامین اجتماعی اجرایی شد با استقبال گسترده و قابل قبول از سوی کارفرمایان استان همراه بوده است.

حق پرست افزود: بیش از ٢٨٦ میلیارد ریال بدهی کارفرمایان گیلانی در طرح بخشودگی جرائم بیمه ای تعیین تکلیف شد و بیش از ۶ هزار کارفرمای گیلانی از بخشودگی جرائم بیمه ای در گیلان بهره‌مند شدند.

مدیر کل تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر به خانواده بزرگ تامین اجتماعی به زودی ۵ کارگزاری جدید در سطح استان در شهرستان های رودسر، لنگرود، صومعه سرا، تالش و آستارا ایجاد می شود.

حق پرست ضمن ارائه آماری مبنی بر اخذ مجوز طراحی سامانه نرم افزاری توسعه خدمات غیرحضوری از دفتر راهبری سیستم‌ها به عنوان اولین استان در سطح کشور ادامه داد: استان گیلان جزء اولین استان پایلوت کشور در راستای حذف مراجعات حضوری برای دریافت دفترچه بیمه است و ایجاد خدمات الکترونیک و حذف مراجعات حضوری به شعبه ها و کارگزاری ها در خصوص صدور و تمدید اعتبار دفترچه های تامین اجتماعی نقش بسزایی در ارائه خدمات هرچه بهتر به این خانواده بزرگ کشور دارد.

اداره کل تامین اجتماعی گیلان دارای ۲۸ واحد اجرایی اصلی در سطح استان است که مشتمل بر هفت واحد اقماری و پنج کارگزاری است. همچنین بالغ بر یک میلیون و دویست و پنجاه هزار و هفتصد و نود و چهار نفر در گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند./ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار