کد خبر : 73343
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۶:۵۷

در گفتگو با گیلانستان مطرح شد؛

حرف اصلی کوچکی‌نژاد چه بود؟/ سالیانه ۸ میلیارد مترمکعب آب شیرین باران از گیلان به دریا ریخته و شور می‌شود

حرف اصلی کوچکی‌نژاد چه بود؟/ سالیانه ۸ میلیارد مترمکعب آب شیرین باران از گیلان به دریا ریخته و شور می‌شود

نماینده رشت گفت: وقتی می‌توان با هزینه‌ای کمتر، آب شیرین باران استان‌های شمالی را استفاده و مازادش را به سایر استان‌ها فرستاد، چه لزومی داشت بحث انتقال آب شور دریای خزر را مطرح کنند.

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان با اشاره به هجمه‌های اخیر برخی رسانه‌های داخلی و خارجی به مصاحبه وی پیرامون مدیریت بارش‌های گیلان و انتقال به سایر استان‌ها، اظهار کرد: موضع بنده درخصوص بحران آب همیشه شفاف بوده و هست و معتقدم با مدیریت صحیح آب بارش‌ باران در استان‌های شمالی می‌توان حجم عظیمی از مشکلات و بحران آب کشور را حل کرد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با تاکید بر اینکه کشاندن مردم به خیابان‌ها برای بحران آب هیچ دردی را دوا نمی‌کند، خاطرنشان کرد: در دولت قبل که آقای روحانی می‌گفت آب دریای خزر را می‌خواهیم به سمنان منتقل کنیم، همان ایام بنده پاسخ دادم سالیانه در استان گیلان حدود ۸ میلیارد متر مکعب آب باران که شیرین و قابل استفاده است، به دریا ریخته و شور می‌شود و همین مقدار را هم استان مازندران دارد که هدر می‌رود.

وی با اشاره به ادعای دولت روحانی مبنی بر شیرین کردن آب شور دریای خزر تصریح کرد: وقتی می‌توان با هزینه‌ و دردسری کمتر، آب خالص و شیرین باران استان‌های شمالی را استفاده و مازادش را به سایر استان‌ها فرستاد، چه لزومی داشت بحث انتقال آب شور دریای خزر به مرکز کشور را مطرح کنند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه نیاز کل کشور در سال به آب شیرین حدود ۱۵ الی ۱۶ میلیارد متر مکعب است، افزود: حرف اصلی بنده این است که اگر دولت میخواهد بحران آب را در تمامی استان‌ها حتی گیلان مدیریت کند، میتواند سدهای خاکی و کوچک احداث نموده و آب شیرین ناشی از بارش‌های باران را جمع کرده تا هم مردم و کشاورزان استان ما از این آب استفاده کرده و کمتر در فصل زراعت با مشکل کم‌آبی مواجه شده و هم معضل اساسی مردم سایر استان‌ها نیز حل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمد دوشنبه , 22 آذر 1400 - 15:22

باعرض ادب اگرسری به کامنت های خوانندگان تمام سایتها بزنید این اظهارات حتی توسط خوانندگان استانهای تشنه به آب گیلان قریب به اتفاق ردومضموم شمرده شده.جادارد مسئولین قبل از اظهار نظر های کلان مشورتی با کارشناسان حوزه مربوطه بنمایندتا اینچنین افکار وزحمات مسئولین به با انتقاد گرفته نشود

رفتن به نوار ابزار