کد خبر : 62258
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 بهمن 1399- 50: 17

حرف تا عمل بزرگ‌ترین گلخانه شمال کشور

حرف تا عمل بزرگ‌ترین گلخانه شمال کشور

باتوجه به نیاز گیلان در حوزه گل و گیاه و فضای سبز باید دید تا چه زمانی در انتظار تحقق وعده شورا نشینان در احداث بزرگ‌ترین گلخانه شمال کشور در رشت باشیم.

به گزارش گیلانستان، شهر رشت به لحاظ آب‌وهوایی یکی از شهرهای مستعد در تولید گل و گیاه است که انتظار می‌رود  شهر رشت که به‌واسطه بهره‌مندی از نعمت الهی باران، به شهر باران‌های نقره‌ای معروف است  از فضای سبز گسترده‌ای برخوردار باشد اما متأسفانه طبق آمارهای موجود میزان سرانه فضای سبز شهر رشت حتی نسبت به برخی از شهرهای کویری کشور نیز کمتر است و به‌واسطه برخی از کم‌کاری‌ها و عدم توجه مدیران مربوطه چند سالی است که گل و گیاه موردنیاز این شهر، از دیگر شهرها تأمین می‌شود.

احداث بزرگ‌ترین گلخانه شمال کشور در مساحت ۲۰ هکتاری

در سال سوم فعالیت شورای پنجم رشت و در دوران ریاست اسماعیل حاجی پور موضوع احداث بزرگ‌ترین گلخانه شمال کشور در رشت در یک‌صد و بیست‌و‌دومین جلسه علنی شورا مطرح و مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

اسماعیل حاجی پور رئیس وقت شورای شهر رشت در ایسن نشست به طرح احداث بزرگ‌ترین گلخانه شمال کشور در رشت در مساحت حدود ۲۰ هکتار اشاره کرد که این گلخانه با مشارکت شرکت تعاونی شهرداری رشت و احداث می‌شود و با احداث آن با برطرف کردن نیاز شهر به واردکردن گل و گیاه از دیگر شهرها، می‌توانیم به دیگر استان‌های کشور نیز گل و گیاه صادر می‌شود.

با گذشت یک سال از طرح و تصویب این موضوع، تاکنون اقدام مشخصی مشاهده نشده و در حالی به‌واسطه خرید گل و گیاه موردنیاز برای شهر رشت، هزینه هنگفتی به بیت‌المال تحمیل می‌شود که در سال‌های نه‌چندان دور، شهرداری رشت در تأمین گل و گیاه موردنیاز به‌منظور کاشت در میادین خودکفا بود.

بودجه ۳۰۰ میلیون تومانی احداث گلخانه در رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به تخصیص ردیف بودجه ۳۰۰ میلیون تومانی تحت عنوان احداث و احیای گلخانه شهرداری رشت در بودجه سال ۹۹ شهرداری رشت اشاره کرد.

احمد رمضانپور به مکان احداث بزرگ‌ترین گلخانه شمال کشور در رشت اشاره کرد و کهقرار بود این گلخانه در محدوده سازمان سیما و منظر احداث شود اما با توجه به اینکه قرار است برخی از پروژه‌های مربوط به پارک آبی شامل اقامتگاه وغیزه در محدوده این سازمان احداث شود به مکان دیگر منتقل می‌شود.

وی سخن از گلخانه‌دار بودن شهرداری رشت حدود ۳۶ سال پیش کرده و که در سال‌های اخیر تلاش‌ها برای تأمین گل و گیاه مورد نیاز در داخل استان استان صورت گرفته است.

پرداخت هزینه خرید گل و گیاه به دیگر شهرهای کشور

شهرداری رشت در حالی سال‌هاست به‌منظور تأمین گل و گیاه موردنیاز برای این شهر مجبور به پرداخت هزینه به دیگر شهرهای کشور شده است که به قول قدیمی‌ها به‌واسطه آب‌وهوای مطلوب رشت، اگر در این شهر بر روی سنگ‌ها نیز بذر پاشیده شود جوانه می‌زند و به بار می‌نشیند، اما با تمام این اوصاف گویا این روزها برای تأمین گل و گیاه موردنیاز برای این شهر دست به دامان دیگر شهرها شده‌اند و این در حالی است که  با احداث گلخانه شهرداری رشت، دیگر نیازی به پرداخت هزینه از این بابت وجود ندارد و شهرداری رشت می‌تواند از این بابت صرفه‌جویی کرده و اعتبار اختصاص‌یافته برای این موضوع را به پروژه‌های دیگر اختصاص دهد.

با تمام این تفاسیر باید منتظر ماند تا مشاهده شود احداث بزرگ‌ترین گلخانه شمال کشور در رشت چه قدر با واقعیت اجرایی شدنش فاصله دارد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار