کد خبر : 46004
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 دی 1398- 11: 11

حرکت آهسته و پیوسته بهمنیار به‌سوی المپیک

حرکت آهسته و پیوسته بهمنیار به‌سوی المپیک

کاراته‌کای ملی‌پوش گیلانی با کسب رده پنجمی لیگ جهانی شیلی ۲۰۲۰ موفق شد در جدیدترین رنکینگ المپیکی با یک پله صعود به مکان چهارم برسد.

به گزارش گیلانستان فدراسیون جهانی کاراته یک روز پس از پایان رقابت‌های لیگ جهانی کاراته سانتیاگو ۲۰۲۰ رنکینگ المپیکی ورزشکاران اوزان مختلف را اعلام کرد و سارا بهمنیار با جهشی یک پله‌ای به مکان چهارم وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم صعود کرد.

کاراته‌کار گیلانی نخستین لیگ جهانی سال ۲۰۲۰ را با کسب مقام پنجمی آغاز کرد و موفق شد ۱۹۵ امتیاز کسب کند؛ لیگ جهانی شیلی سری آ بوده و به نفر نخست ۴۶۵ امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق گرفت.

بهمنیار در جدیدترین رنکینگ المپیکی وزن منفی ۵۵ کیلوگرم با کسب ۴۵۹۷٫۵ امتیاز موفق شد رده چهارمی میاهارای ژاپنی را تصاحب کرده و ورزشکار میزبان بازی‌های المپیک با ۴۵۷۵ امتیاز به مکان پنجم تنزل پیدا کرد؛ وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم تلفیقی از اوزان منفی ۵۰ و منفی ۵۵ کیلوگرم است، دو ورزشکار برتر هر وزن به‌صورت مستقیم راهی المپیک می‌شوند.

سراپ اوزچلیک از کشور ترکیه در لیگ جهانی شیلی موفق به کسب ۴۶۵ شده و با مجموع ۸۸۷۲٫۵ امتیاز نفر نخست وزن منفی ۵۰ کیلوگرم و منفی ۵۵ کیلوگرم المپیکی است، آنژلیکا تیرلیوگا از کشور اوکراین در وزن منفی ۵۵ کیلوگرم با کسب ۷۷۰۲٫۵ امتیاز نفر دوم مجموع وزن منفی ۵۰ و ۵۵ کیلوگرم و نفر نخست وزن منفی ۵۵ کیلوگرم است.

به نظر می‌رسد سراپ و آنژلیکا در فاصله سه ماه مانده به پایان موعد انتخابی المپیک بار خود را برای سفر به المپیک بسته‌اند و سایر ورزشکاران برای دو سهمیه باقی‌مانده تلاش خواهند کرد.

یون وی از کشور چین تایپه با کسب ۵۴۹۰ امتیاز نفر سوم مجموع وزن منفی ۵۰ و منفی ۵۵ کیلوگرم بوده و نفر دوم وزن منفی ۵۵ نیز به شمار می‌رود، نفر پنجم وزن المپیکی منفی ۵۵ به میهو میاهارا تعلق دارد که سهمیه کشور میزبان بوده و به‌صورت مستقیم راهی المپیک می‌شود.

بتینا پلانک از کشور اتریش جدی‌ترین تعقیب‌کننده بهمنیار در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم است، وی در لیگ جهانی شیلی نخستین دیدارش را به حریف مراکشی واگذار کرده و تنها ۱۵ امتیاز کسب کرد؛ بتینا با نتیجه دور از انتظار در شیلی مجموع امتیازات خود را به ۴۰۲۷٫۵ امتیاز رساند و فاصله‌اش با بهمنیار به ۵۷۰ امتیاز رسید.

سارا هوبریخ دیگر رقیب جدی بهمنیار در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم است، کاراته‌کار آلمانی در لیگ جهانی شیلی دیدار رده‌بندی را مقابل جونا از فیلیپین واگذار کرده و به‌سان بهمنیار ۱۹۵ امتیاز از این آوردگاه کسب کرد؛ مجموع امتیازات هوبریخ عدد ۳۹۶۷٫۵ امتیاز را نشان داده و وی در رده نهم وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم ایستاده است.

طبق قانون در وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم یک ورزشکار از هر کشور به المپیک راه پیدا می‌کند؛ طراوت خاکسار کاراته‌کار وزن منفی ۵۵ کیلوگرم کشورمان رقابت پایاپایی با بهمنیار برای صعود به المپیک توکیو دارد.

خاکسار در لیگ جهانی شیلی در مرحله سوم مقابل کاردین ایتالیایی تن به شکست داده و به رپه شارژ رفت، وی در جدول شانس مجدد نیز مقابل طوبی یاکان از ترکیه متحمل شکست شد و با کسب مکان هفتمی موفق شد ۱۳۵ امتیاز کسب کند.

خاکسار در وزن منفی ۵۵ کیلوگرم با مجموع ۴۱۴۷٫۵ امتیاز در مکان چهارم و درمجموع اوزان منفی ۵۰ و منفی ۵۵ کیلوگرم در مکان هفتم ایستاده است.

محمدرضا عابدی محزون، قهرمان اسبق کاراته آسیا معتقد است تیم ملی کاراته کشورمان در دو بخش مردان و بانوان نتایجی فراتر از انتظار در کاراته وان شیلی کسب کرده و قدرت کاراته کشورمان را به رخ کشیده است.

وی به غیبت کاراته‌کاران ژاپن در لیگ جهانی شیلی اشاره‌کرده و خواهان تداوم حمایت از کاراته شده است؛ به گفته قهرمان اسبق کاراته آسیا کسب سه نشان طلا و یک برنز در بخش مردان و دو نشان طلا در بخش بانوان نوید روزهای خوب را برای ورزش کشورمان می‌دهد.

تیم ملی کاراته کشورمان در نخستین لیگ جهانی کاراته در سال ۲۰۲۰ با حضور هشت ورزشکار موفق شد پنج نشان طلا توسط رزیتا علیپور، حمیده عباسعلی، ذبیح‌الله پورشیب، بهمن عسکری و سجاد گنج‌زاده و یک نشان برنز توسط صالح اباذری کسب کند.

عابدی محزون تلاش بهمنیار و خاکسار را در لیگ جهانی شیلی قابل‌قبول دانست و گفته این دو کاراته‌کار با کسب امتیازات لازم موفق شدند در کورس مدعیان صعود به المپیک توکیو در وزن منفی ۵۵ کیلوگرم باقی بمانند.

با اعلام فدراسیون جهانی جدول رنکینگ المپیک ۲۰۲۰ در تاریخ ۱۸ فروردین ۹۹ (۶ آوریل ۲۰۲۰) با راه‌یابی چهار نفر نخست هر رده به المپیک ۲۰۲۰ به کار خود خاتمه خواهد داد تا درمجموع ۳۲ نفر از طریق سهمیه رنکینگ راهی المپیک ۲۰۲۰ شوند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار