کد خبر : 80672
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهریور 1401- 14: 14

حریق ۵ هکتاری تالاب امیرکلایه اطفا شد/ تداوم لکه گیری

حریق ۵ هکتاری تالاب امیرکلایه اطفا شد/ تداوم لکه گیری

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به وقوع حریق در نیزارهای تالاب امیرکلایه لاهیجان از عصر روز گذشته، گفت: مساحت درگیر آتش سوزی حدود پنج هکتار گزارش شده است.

به گزارش گیلانستان، امیر مرادی با اشاره به وقوع حریق در حاشیه تالاب امیرکلایه لاهیجان، اظهار کرد: از عصر روز گذشته آتش سوزی در محل نیزارهای تالاب امیرکلایه ناصرکیاده گزارش شد.

وی با بیان اینکه منطقه مذکور جزو مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست است، تصریح کرد: در همان ساعات اولیه حریق تیم های عملیاتی یگان حفاظت محیط زیست و یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان لاهیجان به منطقه اعزام و نیروهای بسیجی و مردمی و هلال احمر به عنوان پشتیبان حاضر شدند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به ورود آتش به منطقه غیر قابل دسترس و صعب العبور برای نیروهای امدادی و آتش نشان، تصریح کرد: فرماندار شهرستان لاهیجان درخواست اعزام بالگرد اطفا کرد و لذا هماهنگی های لازم را از طریق واحد هشدار سریع سازمان مدیریت بحران و معاون عمرانی استاندار گیلان برای پرواز بالگرد فراهم کردیم.

مرادی ادامه داد: فرماندهی عملیات اطفای هوایی حریق کشور طی تماسی با ستاد مدیریت بحران استان گیلان اعلام کرد که به دلیل تاریک شدن هوا امکان پرواز مساعد وجود ندارد و عملیات اطفای هوایی به ساعات اولیه صبح امروز موکول شد و هماهنگی ها را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با اقدامات همه عوامل در صحنه و ایجاد خطوط آتش بر توانستیم آتش را مهار و اطفا کنیم، گفت: مساحت درگیر آتش سوزی حدود پنج هکتار گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان از تداوم عملیات اطفا توسط تیم های حفاظتی با کوله پشتی آب پاش جهت لکه گیری خبر داد و یادآور شد: حدود پنج نفر از خاطیان آتش سوزی در منطقه شناسایی شدند و صورتجلسه در محل انجام و به دادستانی شهرستان تحویل داده شد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار