کد خبر : 55622
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 شهریور 1399- 50: 17

«حسینیه‌های سیار» جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان راه‌اندازی می‌شود

«حسینیه‌های سیار» جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: فعالیت حسینیه‌های سیار جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از پنجم محرم در گیلان آغاز می‌شود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده امروز در نشست هم‌اندیشی ستاد استانی که با حضور دستگاه‌های فرهنگی گیلان برگزار شد از راه‌اندازی حسینیه‌های سیار در استان خبر داد و اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسمات عزاداری حسینی به شیوه متفاوت برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه حسینیه‌های سیار در سراسر استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی راه‌اندازی می‌شوند خاطرنشان کرد: از پنجم محرم، فعالیت حسینیه‌های سیار با شور حسینی در استان آغاز می‌شود و ندای یا حسین(ع) در کوچه‌ها و محله‌های گیلان طنین‌انداز خواهد شد.

علیزاده با اشاره به دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا درباره مراسمات عزاداری بیان داشت: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا مراسمات عزاداری باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در فضای روباز برگزار شود لذا با بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های موجود باید فلسفه قیام عاشورا را برای جامعه به‌ویژه نسل جوان تبیین شود.

وی از فعالیت حسینیه‌های سیار در گیلان تا روز دوازدهم محرم همزمان با سالروز شهادت امام سجاد(ع) خبر داد و بیان کرد: حسینیه‌های سیار با هدف استفاده افرادی که امکان حضور در مجالس امام حسین(ع)، حضور در مساجد، بقاع متبرکه و هیئت‌های مذهبی را ندارند راه‌اندازی شد تا از این طریق بتوانند از مجالس مذهبی استفاده کنند.

علیزاده با بیان اینکه سلامت مردم و جامعه در اولویت است خاطرنشان کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، سلامت مردم و جامعه باید در اولویت قرار گیرد لذا مراسمات عزاداری امام حسین(ع) امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبه ستاد مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به ضرورت جلوگیری از تجمع مردمی گفت: با راه‌اندازی حسینیه‌های سیار، مداحان و روحانیون در این حسینیه با حضور در کوچه‌ها و محلات بدون تجمع مردمی به مداحی و عزاداری برای امام حسین(ع) می‌پردازند.

در پایان این نشست هر یک از اعضای ستاد “حسینیه های سیار” پیشنهادها و نظرات خود را درباره چگونگی برگزاری مراسمات عزاداری امام حسین(ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیان کردند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار