کد خبر : 47478
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶

حضور برخی از رؤسای ادارات در ستادهای انتخاباتی/ از بدحجابی تا به آتش کشیدن پوستر نامزدها!

حضور برخی از رؤسای ادارات در ستادهای انتخاباتی/ از بدحجابی تا به آتش کشیدن پوستر نامزدها!

تبلیغات قانونی یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان آستارا وارد چهارمین روز خود شده و نامزدها برای پیروزی در انتخابات، تمام داشته‌های خود را به میدان آورده‌اند.

به گزارش گیلانستان تبلیغات قانونی یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در غربی‌ترین نقطه از استان گیلان وارد چهارمین روز خودشده و نامزدهای تأیید‌صلاحیت‌شده، تنها سه روز دیگر فرصت دارند تا از ابزارهای پیش‌رو جهت سخنرانی و تبلیغ انتخاباتی خود استفاده کنند.

۱۴ نفر در حوزه انتخابی شهرستان آستارا با عبور از فیلتر شورای نگهبان خود را برای یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد کرده بودند که سه نفر از آن‌ها طی روزهای اخیر با حضور در محل فرمانداری این شهرستان، انصراف خود را از نامزدی برای انتخابات مجلس اعلام کرده‌اند.

طبق اعلام ستاد انتخابات شهرستان آستارا، ۶ جایگاه در نقاط مختلف شهر آستارا و لوندویل از جمله بلوار معاد، خیابان حکیم‌نظامی، خیابان آبشار و شهرک عباس‌آباد برای سخنرانی‌های خیابانی نامزدهای یازدهمین دوره از انتخابات مجلس پیش‌بینی‌شده که روزانه به طور میانگین برای یک نفر فرصت سخنرانی فراهم می‌شود.

ائتلاف نامزدهای ردصلاحیت‌شده مجلس با یک نامزد و حضور نمایندگان ادوار در ستاد دیگر نامزدها به شعله‌ور شدن آتش انتخابات در شهرستان آستارا کمک‌کرده و باعث می‌شود تا نامزدهای یازدهمین دوره از انتخابات مجلس برای سبقت گرفتن از رقیب و پیروزی در انتخابات با تمام توان در صحنه حضور داشته باشند.

استفاده از فشفشه، مواد محترقه آتش‌زا، توزیع غذای گرم در بین مردم، پخت کیک و پخش آهنگ از جمله ترفندهای نامزدهای یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای در حوزه انتخابی شهرستان آستارا برای جذب اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان، جوانان و بانوان به ستاد انتخاباتی محسوب می‌شود.

براساس آخرین آمار به دست از ستاد انتخابات شهرستان آستارا، ۶۵ هزار و ۵۷۰ نفر در این شهرستان واجد شرایط رأی دادن هستند که ۶۰۰ نفر از آن‌ها براساس نخستین بار در پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر می‌شوند تا با حضور سیاسی خود در دو اسفند در تعیین سرنوشت کشور نقش ایفا کنند.

حسن رستم‌زاد فرماندار شهرستان آستارا تعداد شعب اخذ رأی این شهرستان را 84 شعبه و تعداد عوامل اجرایی آن را یک‌هزار و 480 نفر اعلام کرده و گفته است از این تعداد شعبه، 60 شعبه در شهر آستارا و بخش مرکزی و ۲۴ شعبه در شهر و بخش لوندویل استقرار پیدا کرده‌اند.

پاره کردن پوسترهای نامزدها و به آتش کشیدن آن

پاره کردن پوسترهای نامزدها و به آتش کشیدن آن، چسباندن پوستر روی پوستر دیگر نامزدها، توهین به نامزدها در فضای مجازی با پخش فایل صوتی و کلیپ از دیگر حربه‌های طرفداران نامزدهای یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی جهت ضربه زدن به رقبا در حوزه انتخابی شهرستان آستارا است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امام‌جمعه آستارا نیز ضمن‌دعوت نامزدها و طرفداران آن‌ها به رعایت تقوای الهی گفته بود برخی از نامزدهای حرف زدن را بلد نیستند، زیرا به جای صحبت با مردم و ارائه برنامه‌های انتخاباتی خود، مدام به دیگر نامزدها و هواداران آن‌ها توهین می‌کنند که این در شأن نظام و انقلاب نیست.

تعدادی از طرفداران نامزدهای یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی هم به‌جای‌اینکه پوسترهای نامزدها را در جایگاه تعیین‌شده از سوی شهرداری نصب کنند با چسباندن آن، جلوی اماکن دولتی، روی صندوق کمیته امداد، تابلوهای مخابرات، پست‌های برق و روی جدول میادین سیمای شهر را برهم‌زده‌اند.

جواد معیتی شهردار آستارا نیز تعداد جایگاه‌های تعیین‌شده جهت چسباندن پوستر و عکس نامزدهای یازدهمین دوره از انتخابات مجلس را 9 نقطه دانسته و گفته بود انتظار ما از طرفداران نامزدها این است که از یک‌هزار مترمربع کیسه آبی که در نقاط پرتردد و میادین اصلی شهر آماده‌شده جهت تبلیغات انتخاباتی استفاده کنند.

حضور برخی از رؤسای ادارات در ستادهای انتخاباتی

تولید آلودگی صوتی با پخش آهنگ تا پاسی از شب، بی‌حجابی و بدحجابی در ستاد بانوان، ایجاد گره‌های ترافیکی و بسته شدن شریان‌های اصلی از جمله پیامدهای تبلیغات قانونی یازدهمین دوره از انتخابات مجلس در حوزه انتخابی شهرستان آستارا است که عملکرد ستاد انتخابات این شهرستان را زیرسؤال می‌برد.

حضور برخی از رؤسای دستگاه‌های اجرایی و معاونین ادارات در ستادهای تبلیغاتی نامزدهای یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان پیش‌سخنران و عوامل اجرایی از دیگر مواردی است که سالم برگزار شدن یازدهمین دوره از انتخابات مجلس را با اما و اگر همراه می‌کند.

حسن رستم‌زاد رئیس شورای تأمین شهرستان آستارا نیز فعالیت مدیران دستگاه‌های اجرایی و استفاده از تجهیزات و امکانات دولتی را بر علیه و له هر یک از نامزدها ممنوع دانسته و گفته است در صورت مشاهده و گزارش با مدیران متخلف دستگاه‌های اجرایی در چهارچوب قانون و مقررات اداری برخورد می‌شود.

شورای نگهبان نیز جهت صیانت از آرای مردم برای حدود ۶۰۰ نفر از ناظرین یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی جلسات و کارگاه‌های توجیهی مختلفی در مساجد و مدارس برگزار کرده تا ناظرین امین شورای نگهبان دو اسفند با حضور در شعب اخذ رأی از آرای مردم صیانت کنند.

مبارزه با بی‌عدالتی و ساده‌زیستی از ویژگی‌های یک نماینده اصلح

قوی و کارآمد بودن، دارای همت جهادی، اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی، حرکت در جهت آرمان‌ها و پیشرفت‌های کشور، استکبارستیز بودن، پای‌بندی به مبانی و ارزش‌های اسلام و انقلاب و ساده زیست بودن از جمله ویژگی‌های یک نماینده اصلح از منظر مقام معظم رهبری ذکر شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امام‌جمعه آستارا خودشیفته بودن، ریاکار بودن و متظاهر بودن را برای یک نماینده مجلس آفت دانسته و گفته است اگر به آینده کشور علاقه دارید به درستی انتخاب کنید و به نمایندگانی که با ویژگی‌های یک نماینده اصلح فاصله دارند رأی ندهید.

حسن رستم‌زاد رئیس حوزه انتخابی شهرستان آستارا نیز مدیریت روز رأی‌گیری را مهم دانسته و گفته است نتیجه صندوق‌ها باید پیروزی مردم، نظام و تحقق آرمان‌های رهبری باشد و در این حوزه، نماینده‌ای اصلح، معتقد به نظام و ارزش‌ها، در تراز انقلاب و تلاش‌گر برای تعالی و توسعه شهرستان باید انتخاب شود.

به گزارش فارس، یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی دو اسفند ماه جاری هم‌زمان با سراسر کشور در شهرستان آستارا برگزار می‌شود تا مردم غیور و ولایی این شهرستان با حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی برای یک دوره چهارساله نماینده خود را برای خانه ملت انتخاب کنند.

فرشاد پورافقی، ناصر حمیدی‌زارع، ولی داداشی، کاظم داوری، زهرا سعادتی، سیدعبدالعظیم سیدتقوی، بهروز عبادزاده، غلام‌رضا مرحبا، اسد معانی، احد نجار و کیهان نگاری یازده نامزدی هستند که برای بخت‌آزمایی در یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار