کد خبر : 76702
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اسفند 1400- 53: 16

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان:

حضور بیش از ۸۴۰۰ دانش آموز گیلانی در طرح دادرس

حضور بیش از ۸۴۰۰ دانش آموز گیلانی در طرح دادرس

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به اجرای طرح دادرس در ۲۸۳ مدرسه استان، گفت: بیش از هشت هزار و ۴۰۰ دانش آموز دختر و پسر در این طرح شرکت دارند.

به گزارش گیلانستان، سیاوش غلامی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری دهمین دوره طرح ملی دادرس در سطح مدارس استان گیلان، اظهار کرد: این طرح در ۲۸۳ مدرسه استان گیلان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح در ۱۱۶ مدرسه پسرانه و ۱۶۷ مدرسه دخترانه از بهمن ماه آغاز و تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به حضور بیش از ۸ هزار و ۴۹۰ دانش آموز پایه هشتم مقطع متوسطه در این طرح، گفت: از این سه هزار و ۴۸۰ دانش آموز پسر و بیش از پنج هزار دختر با آموزش کمک‌های اولیه در هشت بخش از قبیل پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، کنترل خونریزی پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، حمل مصدوم، اطفا حریق و اسکان اضطراری آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف اجرای این طرح ترویج خود امدادی و دگر امدادی است، ادامه داد: این طرح زمینه را برای مسئولیت پذیری همراه با اعتماد به نفس بالا و مهربانی بیشتر میان نوجوانان را گسترش می‌دهد.

غلامی گفت: این دانش آموزان باید در سامانه عضویت جوانان ثبت نام کنند، این آموزش‌ها در شبکه شاد در دسترس است و پس از آن آزمون الکترونیکی برای این دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی آماده سازی جامعه در برابر بلایای طبیعی را لازم دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه کشور ما کشوری زلزله خیز است این طرح کمک شایانی به دانش آموزان علاقه‌مند به فعالیت‌های بشر دوستانه و داوطلبانه جهت آگاهی بخشی در برابر حوادث می‌کند.

غلامی با اشاره به رشد ۱۲ درصدی مدارسی که در طرح دادرس حضور دارند، گفت: طرح دادرس با هدف توانمندسازی نوجوانان در هنگام مواجهه با حوادث در سراسر کشور به اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار