کد خبر : 20707
تاریخ انتشار : جمعه 10 آذر 1396- 17: 22

حضور جمعی از جوانان انقلابی رشت بر مزار میرزا کوچک و تجدید میثاق با آرمان‌های سردار جنگل + تصاویر

حضور جمعی از جوانان انقلابی رشت بر مزار میرزا کوچک و تجدید میثاق با آرمان‌های سردار جنگل + تصاویر

جمعی از جوانان انقلابی شهر رشت با آرمان های این روحانی شهید و سردار ملی تجدید میثاق نمودند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، جمعی از جوانان انقلابی شهر رشت با دعوت “شورای جوانان انقلابی” عصر امروز(جمعه) در آستانه نود و ششمین سالروز شهادت سردار جنگل بر مزار میرزاکوچک خان در سلیمانداراب این شهر جمع شده و با آرمان های این روحانی شهید و سردار ملی تجدید میثاق نمودند.

پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط برادر ابوذر یزدانی، اشعاری در وصف این مجاهد مبارزه با استعمار توسط برادر محمد صادق باقی زاده خوانده شد.

در ادامه برادر مجید رحمانی از پژوهشگران جوان گیلانی مطالبی پیرامون نهضت جنگل و مجاهدت های میرزا کوچک بیان داشت.

در ادامه این مراسم مداحی حاج اصلان رمضانی و قرایت پیام شورای جوانان انقلابی توسط بردار محمدرضا عوض نیا قرایت شد.

در پایان جوانان انقلابی رشت با نثار گل و فاتحه یاد و خاطره این مرد بزرگ را گرامی داشتند.

پیام شورای جوانان انقلابی رشت بمناسبت نود و ششمین سالروز شهادت روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

«وقتى جوان گیلانى سرِ قبر میرزاکوچک‌خان مى‌رود و مى‌بیند این مرد تنها، این مرد باایمان و باصفا، اگرچه در وسط جنگلهاى گیلان در مظلومیت مُرد، اما شخصیت خودش را در تاریخ ایران تثبیت کرد؛ مُرد، اما یک مشعل شد. ما در دوران مبارزه خودمان، هر وقت نام میرزاکوچک‌خان را به یاد مى‌آوردیم و شرح حال او را مى‌خواندیم، نیرو مى‌گرفتیم. او از همت و اراده و شخصیت و هویّت خود خرج کرد، براى این‌که به یک نسل، هویّت و شخصیت و نیرو و اراده ببخشد. این بسیار ارزش دارد. امثال او تعدادى بودند که در غربت مبارزه کردند، در غربت هم مُردند؛ اما مى‌بینید که امروز غریب نیستند» امام خامنه ای

جوانان انقلابی شهر رشت ضمن بزرگداشت سالروز شهادت میرزاکوچک جنگلی، عملکرد این شهید مجاهد، روحانی و مومن را چراغ راه خود میدانند و می کوشند آنچه که میرزا کوچک برای تحقق آن سر داد و سالها بعد به دست خمینی کبیر (ره) محقق شد را قدر بدانند، آری امروز جوانان انقلابی رشت همچون همه انقلابی های کشور، استقلال و عزت کشور خود را مدیون تلاش مجاهدانی می دانند که سر و جان و جوانی و عمر خود را در راه اعتلای ایران عزیز تحت بیرق اسلام عزت آفرین، فدا کردند.

ما جوانان انقلابی شهر رشت، ضمن این که می کوشیم حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی را که محصول رسالت همه پیامبران، ائمه و اولیای الهی و از اوجب واجبات و محصول سالها مجاهدت و صدها هزار شهید است، حراست نماییم، لیکن در راستای تحقق آرمانهای اسلام و انقلاب همت خواهیم نمود و نقاط قوت و ضعف را واقع بینانه مد نظر قرار داده و در عین حال دست از تلاش و مجاهدت و مطالبه گری در مسیر آرمانخواهی و عدالت جویی بر نداریم.

گیلان قهرمان، مجاهدی را در منظر نگاه دارد که در عین عدم تعرض به حکومتی که بیگانگان را بر کشور مستولی کرده بود، در برابر مستکبران خارجی قد علم نمود و سلاح برکشید؛ پس همانطور که جوان مومن و انقلابی گیلانی حق ندارد از مطالبه گری و آرمانخواهی برای اعتلای انقلاب اسلامی دست بردارد، نمی تواند در مسیر رضایت دشمنان یا طلبکاری پوچ اندیشان گام بردارد. آری! جوان مومن و انقلابی گیلانی در کنار واقع بینی و آرمانخواهی، دست از دشمن شناسی و جهاد کبیر برنداشته و از صراط مستقیم ولایت نیز عدول نخواهد کرد.

امروز شاهدیم همان جوان مومن و انقلابی گیلان که نه حیات و شهادت میرزا را درک کرده، نه ایام پیروزی انقلاب اسلامی را به چشم دیده و شاید تنها در هوای دوران دفاع مقدس نفس کشیده باشد، در جبهه های دفاع از حرم آل ا… و امنیت خلق ا… ، سنگرهای جهاد و شهادت را فتح می کند، و این ها محقق نشده است جز با تکثیر روحیات اسلام خواهی، عدالت جویی و استقلال طلبی میرزا کوچک در نسل های جوان این سرزمین.
لازم است همه ما اعم از مطالبه گران بیرون گود و مدیران داخل گود، بیشتر حواسمان به حفظ ارزش های اسلام و انقلاب، همچنین حرمت مردمی که اینچنین پای انقلاب ایستاده اند باشد؛ ان شاء ا…

شورای جوانان انقلابی رشت

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار