کد خبر : 9723
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1395- 08: 17

حضور مقتدرانه ایران در دریای خزر/ ابلاغ پیام صلح و دوستی ناوگروه ایران به کشورهای حاشیه خزر

حضور مقتدرانه ایران در دریای خزر/ ابلاغ پیام صلح و دوستی ناوگروه ایران به کشورهای حاشیه خزر

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش گفت: حضور مقتدرانه در عرصه دریای خزر پشتوانه بزرگی برای سیاستمداران و دولتمردانی بوده که به دنبال احقاق حق ملت ایران در دریای خزر هستند.

به گزارش ‘گیلانستان، ناخدا احمدرضا باقری پیش از ظهر امروز در حاشیه اعزام چهارمین ناوگان صلح و دوستی ایران به روسیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور در بنادر کشورهای دوست و همسایه با شعار صلح و دوستی است.

وی افزود: با وجود اینکه سال‌های زیادی از تاسیس ناوگان شمال در منطقه چهارم نمی‌گذرد اما در دریای خزر گام‌های بلندی برای نمایش اقتدار در راستای توسعه صلح و دوستی در خزر برداشته و در سال‌های اخیر با حرکات بسیار خوب بهره‌های راهبردی برای کشور به دست آمده است.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ناوگان صلح و دوستی با ترک بندر انزلی در تاریخ ۱۹ اسفند در بندر ماخاچ‌قلعه روسیه پهلوگیری می‌کند، تصریح کرد: این ناوگروه شامل دو فروند شامل ناوشکن دماوند و ناو موشک‌انداز درفش بوده و هدف از این ماموریت ابلاغ پیام صلح و دوستی به کشورهای حاشیه دریای خزر و در کنار آن تعاملات نیروهای دریایی حاشیه دریای خزر به صورت متقابل است.

وی دیدار با مسؤولان کشور هدف، مسابقات ورزشی و بازدید از مکان‌های نظامی را جزو برنامه‌ها و ماموریت ناوگروه صلح و دوستی به ماخاج‌قلعه عنوان کرد و گفت: مدت زمان سفر سه روزه است و در روز چهارم ناوگروه منطقه روسیه را ترک می‌کند.

باقری حضور مقتدرانه در عرصه دریای خزر را پشتوانه بزرگی برای سیاستمداران و دولتمردانی دانست که در بحث حقوقی خزر در حال رایزنی بوده و به دنبال احقاق حق ملت ایران در دریای خزر هستند./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار