کد خبر : 68451
تاریخ انتشار : شنبه 26 تیر 1400- 23: 19

بمناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان؛

حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت در دفتر هیئت نظارت گیلان

حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت در دفتر هیئت نظارت گیلان

.

به گزارش گیلانستان به نقل از روابط عمومی دفتر نظارت استان گیلان؛ حضرت آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت، به مناسبت ۲۶ تیر ماه سالروز تاسی شورای نگهبان در دفتر نظارت بر انتخابات استان گیلان حضور پیدا کرده و با کارکنان دفتر استان دیدار و گفتگو کردند. حضرت آیت الله فلاحتی با تبریک ۲۶ تیر، سالروز تاسیس این نهاد ، با اشاره به اهمیت جایگاه شورای نگهبان و هوشمندی حضرت امام خمینی رضوان الله علیه در صدور فرمان مستقیم ایشان در تاسیس این نهاد مقدس، اصل وجود شورای نگهبان را برای صیانت از نظام جمهوری اسلامی ضروری دانسته و آن را محصول درایت امام راحل دانستند. نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ویژگی های شخصی و شخصیتی حضرت آیت الله جنتی و جایگاه ویژه ایشان نزد رهبر انقلاب و بزرگان نظام، وی را عمار انقلاب معرفی کرده و گفت: ایشان با گذشتن از تمامی موقعیت هایی که می توانست در حوزه و حتی مرجعیت داشته باشد، خود را وقف نظام و انقلاب اسلامی کرد و طی این سالها خدمات بسیار زیاد و شایسته ای را در این نظام داشت. ادامه …
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تبلیغات سوء و هجمه های فراوان دشمنان علیه شورای نگهبان گفتند: اما این نهاد با وجود فقها و حقوق دانانی که اهل تقوا و بصیرت هستند بدون در نظر گرفتن این جنجال ها به وظایف خود عمل کرده و این تبلیغات دشمن سخن بیهوده ای بیش نیست.
امام جمعه مرکز استان در ادامه با بیان اینکه با شناختی که بنده از بسیاری از اعضای محترم شورای نگهبان دارم، هوای و هوس در تصمیمات آنها راه ندارد افزود : این ویژگی در نمایندگان این نهاد در استان‌ها هم قابل توجه است و در مجموع عملکرد این نهاد، بسیار مطلوب است.
آیت الله فلاحتی با اشاره به توصیه پرودگار به سپردن امانت به اهلش، به نقش شورای نگهبان در این خصوص اشاره کرده و بیان نمود: مجموعه شورای نگهبان در انجام این موضوع نقش قابل توجهی داشته است و شورای نگهبان در این زمینه موفق عمل کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به بیان چهار توصیه به همکاران دفتر نظارت استان پرداخته و گفتند منظور از بیان این نکات به معنای این نیست که این نهاد به آن توجه ندارد بلکه مفهوم آن این است که باید این نکات وسعت بیشتری پیدا نماید.
آیت الله فلاحتی اولین توصیه را خود صیانتی در این مجموعه دانسته که باید با مراقبت بیش از پیش در نیروها به ارتقای سلامت مجموعه کمک شود.
ثانیا روابط با مردم باید مداراگرانه و در عین حال شجاعانه باشد. گرچه جمع بین مدارا و شجاعت خیلی سخت است اما باید با عامه مردم بر این اساس ارتباط داشته باشید.
ثالثا زیر مجموعه‌های شما و نیروهای وابسته به این دفاتر باید چه از نظر اخلاقی و چه از نظر توانمندی های نظارتی مدام به روز شوند و دچار توقف نگردند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اهمیت و حساسیت جایگاه و موقعیت شورای نگهبان و دفاتر نظارتی چهارمین توصیه را در نظر گرفتن خداوند و رضایت الهی دانسته و گفت: اهمیت این نهاد بسیار بالاست و این کار شما بسیار خطیر است و خدای ناکرده اگر اینجا آسیب ببیند دیگر کار بسیار سخت خواهد بود.
در ابتدای این جلسه، سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات استان، ضمن خیرمقدم به ایشان، به تشریح وظایف ذاتی دفاتر نظارتی پرداخته و پویا نگه داشتن شبکه نظارت در طول سال را اصلی‌ترین وظیفه این دفاتر اعلام کردند. دکتر احمد قنبریان در ادامه با اشاره به وضعیت فعالیت نیروهای نظارتی شورای نگهبان در استان گیلان، گزارش مختصری از وضعیت برگزرای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ارائه کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار