کد خبر : 87062
تاریخ انتشار : شنبه 15 بهمن 1401- 19: 21

حضور ۱۴ تیم خارجی در مسابقات شطرنج بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت قطعی شد

حضور ۱۴ تیم خارجی در مسابقات شطرنج بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت قطعی شد

رئیس هیات شطرنج استان گیلان گفت: تاکنون حضور شطرنجبازان ۱۴ کشور خارجی در نوزدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت قطعی شده است.

به گزارش گیلانستان، حسین میربلوک روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: تاکنون حضور شطرنجبازان کشورهای اتریش، جمهوری آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، عراق، هندوستان، بنگلادش، قزاقستان، قرقیزستان، یمن، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان در این دوره از مسابقات قطعی شده است.

 

وی افزود: شطرنجبازان زبده‌ای برای حضور در این دوره از مسابقات اعلام آمادگی کردند و انتظار می‌رود که این دوره از مسابقات در سطح کیفی بسیار بالایی برگزار شود و حتی انتظار است تعداد تیم‌های خارجی حاضر در این رقابتها افزایش یابد و بیش از ۷۰۰ شطرنجباز در این مسابقات شرکت کنند.

 

وی ادامه داد: نوزدهمین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی کاسپین که امسال با عنوان جام رشت برگزار می‌شود از روز ۲۳ بهمن ماه در مجموعه ورزشی یادگارامام رشت آغاز و تا روز اول اسفندماه ادامه خواهد یافت.

 

وی اضافه کرد: این رقابت‌ها در سه جدول پیگری می شود که جدول اول که معروف به جدول A و اساتید است، شطرنجبازانی که دارای رتبه بین‌المللی بالای ۱۸۰۰ هستند حضور یافته و با هم به رقابت می‌کنند.

 

رئیس هیات شطرنج گیلان اضافه کرد: همچنین در جدول دوم (B) شطرنجبازان دارای رتبه بین‌المللی زیر ۱۸۰۰ و در جدول سوم شطرنجبازان رده سنی نوجوان با هم رقابت می کنند.

 

میربلوک به جوایز این دوره از مسابقات نیز اشاره و بیان کرد: در مجموع رقابت‌های سه جدول و همچنین رقابت‌های شطرنج سریع نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان جوایز نقدی به نفرات برتر شطرنجبازان این دوره از مسابقات در جداول مختلف اهداء خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: به هرحال ما تمام تلاش و سعی خود را بکار خواهیم بست تا این دوره از مسابقات در سطح کیفی و کمی بالایی برگزار شود و شطرنجبازان زبده داخلی و همچنین شطرنجبازان زبده خارجی در این دوره از رقابت‌ها حضور یابند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار