کد خبر : 30793
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آبان 1397- 13: 17

حفظ جزء ۳۰ اولویت فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش

حفظ جزء ۳۰ اولویت فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش

بر اساس بخشنامه‌ وزیر آموزش‌وپرورش، حفظ جزء سی‌ام قرآن به‌عنوان اولویت نخست فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت آموزش ‌و پرورش اعلام شده است.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش امروز در مراسم تجلیل از ۴۸۰ برگزیده کشوری و استانی مسابقات قرآنی که در دهکده ساحلی انزلی برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه فعالیت‌های قرآنی در نظام جمهوری اسلامی ایران از راهبردهای خاصی برخوردار است و آموزش قرآن به ‌عنوان یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآن در جامعه محسوب می‌شود و این مهم بر اساس سند تحول بنیادین، در مدارس کشور با هدف تقویت انس با قرآن در دانش آموزان و توسعه فرهنگ سواد قرآنی دنبال می‌شود.

مسیب‌زاده گفت: بر اساس بخشنامه‌ وزیر آموزش‌وپرورش، حفظ جزء سی‌ام قرآن به‌عنوان اولویت نخست فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت آموزش ‌و پرورش اعلام شده است.

وی افزود: در اجرای طرح حفظ قرآن باید از ظرفیت‌های خارج از دستگاه‌های دولتی مانند مساجد استفاده کنیم؛ بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، وزارت آموزش و پروش اولین نهادی بود که با اجرای طرح «نور» به فرمان معظم‌له لبیک گفت.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در این طرح حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند و دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در آزمون به رقابت با سایر دانش‌آموزان پرداختند که از این تعداد یک میلیون و پنج هزار نفر توانستند محفوظات خود را ارائه دهند.

مسیب‌زاده با بیان اینکه بر اساس نظرات کارشناسان حفظ جزء ۳۰ قرآن، به واسطه کوتاه بودن سوره‌ها، دروازه ورود به قرآن است، خاطرنشان کرد: بدین منظور نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم شکل گرفت تا دانش‌آموزان بتوانند بنا به استعداد، توانمندی و علایق خود از بسته‌های مختلف حفظ قرآن آموزش و پرورش استفاده کنند.

انتهای پیام/ایکنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار