کد خبر : 37226
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 خرداد 1398- 30: 12

رییس سازمان صمت گیلان:

حفظ و صیانت از تولید اولویت است

حفظ و صیانت از تولید اولویت است

دلق‌پوش گفت: حفظ و صیانت از تولید یک اضطرار و اولویت است.

به گزارش گیلانستان « فرهاد دلق پوش» در جلسه ساماندهی تامین برق واحدهای صنعتی گیلان اظهارکرد: پیش‌بینی لازم برای تامین برق بخش صنعت با توجه به حساسیت بحث تولید و تاثیر آن بر وضعیت اقتصادی کشور باید انجام شود چراکه حفظ و صیانت از تولید یک اضطرار و اولویت است و برای واحدهای خاص و حساس باید برنامه‌ریزی تامین برق صورت گیرد تا از خسارت‌های احتمالی ناشی از افت ولتاژ و قطعی برق پیشگیری شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر لحاظ کردن قواعد کلی حاکم بر تولید تصریح‌کرد: از تمام ظرفیت‌های انرژی برای عدم رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی در فصل گرم سال استفاده شود و حتی برای بهره‌مندی از ظرفیت ملی برای تامین برق واحدهای صنعتی استان برنامه‌ریزی شود.

 

وی افزود: برخی از واحدها در سال گذشته با چالش‌هایی در بخش تامین برق روبرو شدند که در سال رونق تولید با فراهم کردن بسیج امکانات و  برنامه‌ریزی لازم نباید تکرار شود.

 

دلق‌پوش، اطلاع‌رسانی و تبلیغات برای نیل به ایجاد فرهنگ عمومی کاهش مصرف برق را از راهکارهای اثربخش دانست و خاطرنشان‌کرد: وزارت نیرو و زیرمجموعه آن می‌تواند برنامه‌های تشویقی و حمایتی را برای فرهنگ سازی عمومی کاهش مصرف در دستور کار قرار دهد و در کنار آن از تقویت نیروگاه‌ها و زیرساخت‌های تولید انرژی غافل نشود.

* واحدهای حساس ژنراتورهای خود را آماده به کار داشته باشند

«جمشید طالبی» نیز در این جلسه اظهارکرد: با توجه به بارش‌های مطلوب امسال به نظر می‌رسد کمبودی در تامین برق وجود نخواهد داشت ولی در صورت بروز مشکل احتمالی این تفاهمنامه می‌تواند بخش تولید را با چارچوب تعیین شده به اهداف برنامه ریزی شده نزدیک‌تر کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با توصیه به اینکه اغلب واحدهای حساس و بزرگ ژنراتورهای خود را آماده به کار داشته باشند، افزود: با انعقاد این تفاهم‌نامه مشترکین داخل شهرک‌های صنعتی از مزیت خاموشی کمتر در شرایط اضطراری برخوردار خواهند شد.

طالبی گفت: چنانچه واحدهای تولیدی در اوقاتی از شبانه‌روز عدم مصرف داشته باشد با اعلام به این شرکت می‌توانند مشمول برنامه تشویقی و حتی پاداش از شرکت برق شوند.

* سامانه‌ای برای رصد مصرف و هزینه مشترکین صنعتی ایجاد شود

«سید اللهیار مصباحی» نیز در این جلسه برای ایجاد سامانه‌ای برای رصد مصرف و هزینه مشترکین صنعتی تاکید کرد و افزود: برای خود کنترلی مصارف صنعتی پیشنهاد این است که سامانه‌ای برای صدور و پایش مصرف و هزینه‌های برق تعریف شود که صنعتگران بتواند میزان مصرف و هزینه‌های خود را ارزیابی کنند و در هنگام قطعی برق زون‌بندی صنایع حساس و غیرحساس همانند سال گذشته اجرا شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری با بیان‌اینکه سال‌هاست مشکلات زیرساختی برق استان علی‌رغم تلاش‌های انجام شده همچنان باقی مانده است، تصریح‌کرد: از تقویت و ایجاد نیروگاه‌های کوچک و ایجاد سایر زیرساخت‌ها نباید غافل شد.

مصباحی گفت: هم‌اکنون با تولید قریب به۲هزار و ۴۰۰ مگاوات در استان برق تولید می‌شود ولی باز هم دچار چالش هستیم و این مشکل باید به صورت ریشه‌ای و زیرساختی حل شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار