کد خبر : 28555
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳

حقوق نجومی جایی در نظام اسلامی ندارد/بصیرت مردم و عملکرد درست مسئولان راه مقابله با جنگ اقتصادی

حقوق نجومی جایی در نظام اسلامی ندارد/بصیرت مردم و عملکرد درست مسئولان راه مقابله با جنگ اقتصادی

عضو هیئت‌علمی رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بینش امانت‌داری کارگزاران اسلامی ازجمله مفاهیمی است که در نهج‌البلاغه آمده گفت: اگر بینش امانت‌داری در نظام اسلامی رعایت شود حقوق نجومی جایگاهی نخواهد داشت چون مسئولیت امانت است.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در همایش بررسی ویژگی‌های کارگزاران جمهوری اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات بانک صادرات در رشت با اشاره به اهمیت عید غدیر اظهار کرد: در بین ایام سال هیچ روزی به‌اندازه عید بزرگ غدیر اهمیت داده نشده و این بیانگر بزرگی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام است.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر گرامیداشت هفته دولت افزود: ریاست و مقام، شهیدان رجایی و باهنر را عوض نکرد و این بیانگر قداست شهیدان هفته دولت است.

عضو هیئت‌علمی رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی باید تماماً در چارچوب نظام اسلامی باشد گفت: طی 40 سال انقلاب، ترازهای برجسته از اسلامی بودن قوا و ادارات را در جمهوری اسلامی دیده و امید این است این تراز اسلامی استمرار داشته باشد.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به نامه‌های فراوان در نهج‌البلاغه در خصوص نظام اداری و منشورهای آن برای کارگزاران اسلامی خاطرنشان کرد: بینش امانت‌داری کارگزاران اسلامی ازجمله مفاهیمی است که امام علی علیه‌السلام در نامه‌های خود به کارگزاران نظام اسلامی نسبت به آن تأکید داشتند و هرگاه بینش امانت‌داری رعایت شد مر قانون رعایت می‌شود و شایسته‌سالاری تحقق پیدا می‌کنند.

حقوق نجومی جایی در نظام اسلامی ندارد

خاتمی امانت‌داری را در مقابل لقمه چرب دانست و افزود: اگر بینش امانت‌داری در نظام اسلامی رعایت شود حقوق نجومی جایگاهی نخواهد داشت چون مسئولیت امانت است.

عضو هیئت‌علمی رئیسه مجلس خبرگان رهبری دومین معیار دولتمردان در نظام اسلامی را به میدان آوردن دین در جامعه دانست و بیان کرد: بنا بر آیات قرآن مردان خدا کسانی هستند که وقتی قدرت پیدا می‌کنند تمام توجهاتشان معنوی کردن جامعه و دور کردن آن از رذایل است.

خاتمی با بیان اینکه در مفاهیم دین، ما به‌دنبال استقرار دولت کریمه هستیم گفت: در دولت کریمه جامعه در سایه اسلام، آرام و این آرامش را برای سایرین نیز مسئلت می‌کند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی با اسلام جوامع بشری مشکل دارد افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی دلشان به حال بشریت نمی‌سوزد چون هم‌اکنون صدها موشک و کلاهک کشتارجمعی از سوی استکبار جهانی ساخته می‌شود.

امام‌جمعه موقت تهران با اذعان به اینکه شواهد حاکی از اداره داعشان توسط آمریکا و هم‌پیمانانش است بیان کرد: استکبار جهانی حتی دلش برای تروریست‌ها خود پرورش داده نیز نمی‌سوزد و در صورت لزوم و در شرایط خاص آن‌ها را نیز به هلاکت می‌رساند.

خاتمی خدمتگزاری دولت به مردم را رکن دیگر حکومت اسلامی در نظام اسلامی برشمرد و افزود: در نظام اسلامی تأکید امیرالمؤمنین بر مالک اشتر، گوش دادن حرف و دغدغه‌های مردم است و کسب رضایت مردم و فراهم کردن شرایط برای اسلامی زیستن از دستورات دین است.

بصیرت مردم و عملکرد درست مسئولان راه مقابله با جنگ اقتصادی

وی جنگ اقتصادی در جامعه کنونی را فشاری برای در مقابل نظام قرار گرفتن مردم از سدی استکبار دانست و گفت: بصیرت مردم و عملکرد درست مسئولان لازمه عبور از جنگ‌ها و بحران‌ها ازجمله در جنگ اقتصادی است.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه اگر گفته می‌شود تار و پود نظام را فساد گرفته ظلم به این انقلاب است افزود: انسان‌های پاکی در بین قوا کار می‌کنند که با بزرگنمایی کردن‌ها از سوی برخی‌ها نوعی ظلم به نظام اسلامی می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رانت‌خواری‌ها و نحوه مقابله با آن اظهار کرد: قبیله سالاری، باند سالاری، حزب و‌ اقوام سالاری ضد قانون در نظام اسلامی است و دررسیدن به جایگاه‌ها و مناسب‌ها باید بر اساس مر قانون و اعلام عمومی باشد.

خاتمی با تأکید بر اینکه مسئول در نظام اسلامی نباید از بیت‌المالی بر مال خود بیفزاید خاطرنشان کرد: خداوند از امامان خود خواسته که سطح زندگی خود را با مردم هم‌تراز کنند و این در بین مسئولان کنونی و مردم نیز باید اطلاق داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسئولان در نظام اسلامی پرچم‌داران اسلام هستند تصریح کرد:  مسئول در جامعه و نظام اسلامی علمدار است باکمال افتخار در نظام اسلامی خدمت می‌کنند و تنها مسئولان و دولتمردانی می‌توانند در نظام اسلامی خدمت کنند که بصیرت کافی داشته باشند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور گرایش‌های سیاسی در ایران و تضاد منافع آن‌ها با دشمنان ایران اسلامی گفت: استکبار جهانی و دشمنان اسلامی هیچ‌یک از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را نمی‌پسندند و اصل هدفشان سرنگونی نظام اسلامی است.

حرف‌های جناحی در نمازجمعه راهی ندارد

خاتمی با تأکید بر اینکه نگاه وحدت‌گرایانه ازجمله تأکیدات امام علی علیه‌السلام است افزود: با تفرقه نظام اسلامی سست شده و آبروی جامعه اسلامی خواهد رفت.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حرف‌های جناحی در نمازجمعه راهی ندارد افزود: حرف ولایت‌فقیه حرف جناحی نیست اما اگر امام‌جمعه‌ای سلیقه شخصی دارد می‌تواند در مصاحبه و یا در سخنرانی‌های خود مطرح کند./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار