کد خبر : 64533
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

حلقه فاسد اطراف شهردار سابق رشت در حال نفوذ مجدد به شهرداری!/ لزوم هوشیاری بیشتر احمدی

حلقه فاسد اطراف شهردار سابق رشت در حال نفوذ مجدد به شهرداری!/ لزوم هوشیاری بیشتر احمدی

آن حلقه فاسد ظاهراً پس از برکناری حاج محمدی نیز از اقدامات خود فاصله نگرفته است و در تلاش هستند تا مجدداٌ اقدامات خود را از سر بگیرند.

به گزارش خبرنگار سرویس شهری گیلانستان، ۲۴ شهریورماه سال گذشته بود که ناصر حاج محمدی، شهردار سابق رشت توسط شورای شهر استیضاح و از سمت خود برکنار شد؛ اما حواشی متعددی در این برکناری نقش داشت. حضور حلقه‌ای فاسد در کنار حاج محمدی که یک فقره آن به دستگیری “الف. میم” به‌عنوان مشاور وی ختم شد زمینه بروز فسادهای متعددی را در شهرداری رشت رقم‌زده بود.

تخلف در برگزاری مناقصات شهرداری مانند برنده شدن شرکتی با سرمایه ثبتی ۱۰ میلیون تومانی برای انجام پروژه ۲ هزار میلیارد تومانی در پروژه گیل‌لند، تبانی و برنده کردن تک شرکت‌کننده در مناقصه کارخانه کودآلی با ۱۰ میلیارد برآورد مالی بیشتر که توسط سازمان بازرسی استان ابطال گردید و از دست دادن بودجه ملی ابلاغ‌شده جهت رفع مشکلات پسماند استان تنها بخشی از نتیجه اقدامات حلقه فاسدی بود که ناصر حاج محمدی را در انجام امور شهرداری رشت همراهی یا به عبارت بهتر مدیریت می‌کرد.

اما آن حلقه فاسد ظاهراً پس از برکناری حاج محمدی نیز از اقدامات خود فاصله نگرفته است و بر اساس شواهد موجود، در تلاش هستند تا با حضور در کنار سید محمد احمدی، شهردار فعلی رشت مجدداٌ اقدامات خود را از سر بگیرند.

این حلقه امروز با حمایت از فردی پرحاشیه به‌عنوان کاندیدای انتخابات شورای شهر رشت که با اسم رمز شهر الکترونیک و با برگزاری کنسرت‌های آنلاین به دنبال رأی آوری است برای حضور در شورای شهر و شهرداری آینده رشت برنامه‌ریزی می‌کنند و درصدد است تا منافع شهر و شهروندان رشت را فدای منفعت‌طلبی‌های خود کنند.

همچنین این افراد سعی دارند تا بانفوذ در حلقه تصمیم‌ساز شهرداری و ایجاد اخلال در مسیر پروژه‌هایی نظیر پروژه های مدیریت پسماند، شهر هوشمند رشت، تملیک اراضی در مناطق برخوردار شهر و … منافع خود را که در دوره گذشته و حتی باوجود تخلف و دخالت در مناقصه پروژه‌ها در دستیابی به آن ناکام ماندند، به‌وسیله هزینه‌تراشی برای شهردار و شهر به دست بیاورند.

هرچند سید محمد احمدی تا کنون در شهرداری نشان داده هرگونه ظلم و فساد و رانت و معاملات پشت پرده ای را بر نمی تابد ولی لازم است از این به بعد نیز با هوشیاری بیشتر زمینه ورود و نفوذ هیچ منفعت طلب و مافیایی را فراهم نکند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار