کد خبر : 57733
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷

مدیرکل ارشاد گیلان:

حل مشکلات کشور امروز نیازمند ایثار اجتماعی و اقتصادی است

حل مشکلات کشور امروز نیازمند ایثار اجتماعی و اقتصادی است

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تأکید کرد: در شرایط امروز جامعه برای رفع مشکلات کشور نیازمند ایثار اجتماعی و اقتصادی هستیم.

به گزارش گیلانستان، فیروز فاضلی ظهر یکشنبه در همایش تجلیل از ایثارگران، خانواده‌های شهدا و مدافعان حرم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را یک نمونه و الگوی تمام عیار در حوزه ایثار و شهادت نام برد و اظهار کرد: این شهید بزرگوار به چنان جایگاهی دست یافت که نه تنها الگوی ایرانیان بلکه الگوی برای همه آزادی خواهان جهان شد.

وی با بیان اینکه امروز در مناظره نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا نیز از این سردار بزرگ جهان اسلام نام برده می‌شود، افزود: باید ویژگی‌های شخصی و اجتماعی سردار شهید سلیمانی تحلیل و بررسی و واکاوی شود.

مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های سردار سلیمانی، مدارای اجتماعی ایشان با همه اقشار با هر تفکر و سلیقه‌ای بود، گفت: برخورد ایشان با آحاد جامعه به صورت سیاه و سفید نبود.

وی با بیان اینکه همین نوع دیدگاه این شهید بزرگوار سبب شد که همه افراد جامعه با هر نوع پوشش، دیدگاه و تفکر سیاسی به وی علاقه باشند، تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای جامعه را به دو بخش سیاه و سفید تقسیم کرده و بر اساس آن افراد را قضاوت می‌کنند.

فاضلی در ادامه با اشاره به اینکه سردار سلیمانی به فکر امت بود نه ملت، بیان کرد: فردی که برای یک امت تلاش کند برای همیشه ماندگار خواهد بود زیرا امت هویت جمعی را سینه به سینه منتقل می‌کند.

وی با بیان اینکه همین ویژگی سردار سلیمانی سبب محبوبیت او در میان امت اسلامی از سوریه و عراق گرفته تا لبنان و یمن شد، افزود: امسال هم در راهپیمایی اربعین حسینی شاهد بردن نام این شهید بزرگوار از زبان زائران عراقی بودیم.

مدیرکل ارشاد گیلان حضور در خط مقدم را سومین ویژگی سردار سلیمانی عنوان کرد و ادامه داد: بارها شاهد بودیم فرماندهان، مدیران و مسئولانی که زمانی دارای پست‌های مدیریت در نظام اسلامی بودند اما با پایان مأموریت از یادها رفتند برای اینکه موفق به تصرف دل‌ها نشدند.

وی با بیان اینکه رسیدن به این درجه در گرو داشتن دو خصوصیت گذشت و ایثار و صبر بسیار است، گفت: شهید سلیمانی الگو و نمونه کامل برای همه ما بود که نشان داد راه ایثار بسته نیست و ما امروز نیازمند این روحیه هستیم.

فاضلی با اشاره به اینکه باید به این سمت حرکت کنیم که امروز جامعه برای حل مشکلات نیازمند ایثار اجتماعی و اقتصادی است، اظهار کرد: اگر ایثار در جامعه به صورت مستمر وجود نداشته باشد قطعاً جامعه با مشکل مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه رمز پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس این بود که هر فردی هر کاری که می‌توانست انجام داد، گفت: امروز باید با واکاوی شخصیت سردار سلیمانی، ویژگی‌های ایشان را بررسی و در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خود به کا ر ببریم.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار