کد خبر : 21121
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰

حماسه هشتم دی مردم گیلان نباید فراموش شود / در گیلان ملاک روز بصیرت هشت دی است

حماسه هشتم دی مردم گیلان نباید فراموش شود / در گیلان ملاک روز بصیرت هشت دی است

امام جمعه رودسر گفت: گرچه در تقویم ما ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت ثبت شده اما ملاک ما در گیلان هشتم دی است و اینکه مردم گیلان جلودار و در خط مقدم دفاع از ولایت به پا خواستند نباید فراموش شود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقی روحانی صبح در نشست هماهنگی گرامیداشت یوم‌الله هشت دی با بیان اینکه گیلان در سال ۸۸ قبل از سراسر کشور و زودتر در حمایت از ولایت به میدان آمدند اظهار داشت: اینجا سرزمین علویین است و انتظار هم از مردم گیلان این بود که زودتر از جاهای دیگر به میدان بیایند.

وی افزود: در تاریخ گیلان هم می‌بینیم که مردم گیلان در ولایت مداری ریشه دارند. وقتی در مدینه تعدادی از علویین تصمیم گرفتند از مدینه جدا شوند از سراسر منطقه جغرافیایی ایران را انتخاب کردند و از ایران هم شمال را انتخاب کردند. آن‌ها در واقع متوجه شدند که در شمال ایران از اهل بیت (ع) بیشتر استقبال می‌کنند.

امام جمعه رودسر گفت: وجود تعداد زیاد امام‌زاده‌ها در گیلان که بسیاری از آن‌ها در جنگ‌ها به شهادت رسیدند حکایت از همین ماجرا دارد.

روحانی با اشاره به رشادت‌های شهدای مدافع حرم گیلانی ادامه داد: امروز هم جوان و پیرمرد گیلان در دفاع از حریم ولایت پا به میدان گذاشتند و جان خود را فدا کردند.

وی افزود: گرچه در تقویم ما ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت ثبت شده است اما ملاک ما در گیلان هشتم دی است و اینکه مردم گیلان جلودار و در خط مقدم دفاع از ولایت به پا خواستند باید حفظ شود.

امام جمعه رودسر با تأکید بر اینکه حماسه ۹ دی‌ماه سال ۸۸ نباید فراموش شود گفت: صداوسیما نتوانست حضور حماسی مردم را به آن شکلی که بود به تصویر بکشد./ 8دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار